GPS datalogger til mobilen
Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 16-03-08 15:52

Jeg faldt for nyligt over programmet Nokia Sportstracker til nokia
telefoner med GPS.
Applikationen er vidst ment til folk der løber/cykler, men den virker
fint til motorcykler også.

Bare for at demonstrere så kørte jeg en lille tur rundt i byen med
programmet startet:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=106524

Det er kun en simpel tur, havde jeg kørt den flere gange ville man
kunne se difference i omgangs tiden og hvor man taber tid.

Turen kan uploades til nokia og vises overlagt på google maps,
samtidig med at man får vist hastighed i forhold til distance.

Jeg kunne forestille mig at det også ville være ret brugbart på bane,
programmet kan selv finde ud af hvornår du har kørt et lap og du vil
kunne se hvor du kører langsomt, hurtigt osv.

Det vil sikkert også være fortræffeligt bevis materiale hvis man
bliver stoppet af politiet ;)

--

// brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 23:04

Jeg har sådan en nokia 6110 med nav i , virker det på den

og kan du lave en lille beskrivelse hvordan jeg får det ind i den ?

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 16-03-08 16:17

On 16 Mar., 23:03, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
> Jeg har sådan en nokia 6110 med nav i , virker det på den
>
> og kan du lave en lille beskrivelse hvordan jeg får det ind i den ?
>
> --
> PE

Jeg bruger det på en N82, men det skulle også virke på en 6110. Du kan
hente det ved at gå herind med telefonens internet browser:
http://sportstracker.nokia.com/nts/download.jsp

Kryds af i at du accepterer End user agreement og klik så på download
under "Nokia Sports Tracker for S60 v3.1" (hvor 6110 står nævnt).

Den skulle så installere programmet, for at kunne uploade data til
nokia skal du så også lave en konto på sportstracker.nokia.com via.
din computer.

Hvis din telefon ikke er sat op til at gå på internettet, burde du
også kunne hente filen på din computer og overføre den via nokias pc
software.

--

// brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 23:20

Ok jeg prøver takker ;)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-03-08 08:40

Brian Lund Larsen skrev den 16 mar 2008 i
> Jeg bruger det på en N82, men det skulle også virke på en 6110. Du
> kan hente det ved at gå herind med telefonens internet browser:

Har også lige købt en N82 - hvilket navigationsprogram bruger du til
den? (TomTom mobile understøtter ikke den interne GPS-antenne)

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 18-03-08 01:48

> [...]

> Hvis din telefon ikke er sat op til at gå på internettet, burde du
> også kunne hente filen på din computer og overføre den via nokias pc

Jeg har lige købt det nye Michelin 736 1 : 1.000.000 over
Kroatien osv. (det gamle Jugoslavien) det virker også fint )

Der hvor jeg misunder GPSérne er, at nogle kan "optage" turen,
og så lægge den ind på PCén (f.eks. Google Maps) når de kommer hjem.
Se det ville være sjovt at kunne.

mvh Jens
Sydals
med en 6230i, kan den optage på denne måde ???

--

// brian

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-03-08 08:38

Brian Lund Larsen skrev den 16 mar 2008 i news:eea3bec8-2e3f-457b-9f8e-
> [...]

> telefoner med GPS.
> Applikationen er vidst ment til folk der løber/cykler, men den virker

Samme logning kan Garmins Zumo også lave men desværre kun med
waypoints, ikke mellemtider osv.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 17-03-08 01:51

On Mar 17, 8:40 am, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> Brian Lund Larsen skrev den 16 mar 2008 inews:e84076cc-4223-4285-b863-ae9ec523e90a@i7g2000prf.googlegroups.com

> Har også lige købt en N82 - hvilket navigationsprogram bruger du til
> den? (TomTom mobile understøtter ikke den interne GPS-antenne)
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen /http://dfmc.dk/?id=183

Jeg har pt. kun Nokia maps installeret (det der kommer med den).
Garmin Mobil XT skulle virke lige ud af boksen på den.

Route 66 ser jeg også at folk har fået installeret, jeg har en 6110
Navigator også og så vidt jeg husker er det route 66 der er på den -
det syntes jeg virker ret godt.

--

// brian

Fra : Dennis Hansen

Dato : 17-03-08 18:15

Brian Lund Larsen skrev Den. 16-03-2008 22:52:
> [...]
> fint til motorcykler også.
>
> Bare for at demonstrere så kørte jeg en lille tur rundt i byen med

Det har jeg faktisk også rodet en del med, jeg lavede også et script
sidste år, som man kunne køre sin kml fil igennem,
det afsætter så et valgfrit antal hastighedsangivelser - så man ikke
kun har min/max hastighed at kigge på, der er nemlig en del data i
filen som man ikke lige får noget at vide om.

Der er et eksempel her
http://maps.google.com/maps?q=http://users.cybercity.dk/~dsl249538/gen_W20071004181857.kml
....køreskoletur

Det er et php script (som jeg gerne uploader et sted) så det kræver
man har en webserver eller noget php på sin maskine, hvis man vil
prøve at konvertere de kml filer.

Dennis Hansen

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 17-03-08 12:45

On 17 Mar., 18:15, Dennis Hansen <den...@badabum.invalid> wrote:

> [...]
>
> Det er et php script (som jeg gerne uploader et sted) så det kræver
> man har en webserver eller noget php på sin maskine, hvis man vil

Jeg er klart interesseret, det kunne være rigtig interessant at få
flere hastigheder på. Php er ikke noget problem.

--

// brian

Fra : Dennis Hansen

Dato : 18-03-08 18:22

Brian Lund Larsen skrev Den. 17-03-2008 19:44:

> Jeg er klart interesseret, det kunne være rigtig interessant at få
> flere hastigheder på. Php er ikke noget problem.

Fino

Hent
http://users.cybercity.dk/~dsl249538/kmlgen/index.html
og
http://users.cybercity.dk/~dsl249538/kmlgen/kmlgen.php
Der skal lige rettes en variabel i kmlgen.php, så den må du kigge
igennem.
Ellers skulle det køre.

Dennis Hansen

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 18-03-08 02:10

On Mar 18, 1:47 am, "Jens Meldgaard" <dsl333...@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
> mvh Jens
> Sydals
> med en 6230i, kan den optage på denne måde ???

Nokia sportstracker findes ihvertfald ikke til den, det er til S60
v3.0 og v3.1 telefoner. Du kan se hvilke der er understøttede på den
download side jeg linkede til.

Om der evt. skulle findes noget andet software som kan gøre det sammen
med en ekstern gps enhed til en 6230i ved jeg ikke.

--

// brian

Fra : N/A

Dato : 18-03-08 18:22