Så hurtigt går det.
Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 15-03-08 20:46

Fandt en video fra et overvågnings kamera der viser hvor hurtigt det
egentligt kan gå når der bliver stjålet en cykel.

http://www.youtube.com/watch?v=D96QM-lzLM8&feature=related

Der er en lidt lang optakt, men det viser meget godt at man faktisk er
nød til at have cyklen låst til noget fast, selv hvis man bare lige
stiller den et par minutter.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-03-08 07:36

Brian Lund Larsen <brian.lund.larsen@gmail.com> writes:

> [...]
>
> Der er en lidt lang optakt, men det viser meget godt at man faktisk er
> nød til at have cyklen låst til noget fast, selv hvis man bare lige

Jeg ser det fra en lidt anden vinkel: du kan ikke forhindre tyve i at
stjæle noget, hvis de virkelig vil, men du kan sætte nogle spærringer
op i form af låse og alarmer, som gør at de hellere vil forsøge at
stjæle cykelen ved siden af.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : MKS - 74

Dato : 16-03-08 07:57

On Sun, 16 Mar 2008 07:35:32 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Jeg ser det fra en lidt anden vinkel: du kan ikke forhindre tyve i at
>stjæle noget, hvis de virkelig vil

Gammel sandhed ja, især når vi taler professionelle tyve, der stort
set kan omgå alt på relativt kort tid.

>, men du kan sætte nogle spærringer
>op i form af låse og alarmer, som gør at de hellere vil forsøge at
>stjæle cykelen ved siden af.

Nu er eksemplet her jo også fra Guds eget land, good ol' US of A, hvor
man i visse stater jo ligesåvel kan risikere car/bike-jacking, altså
at man kan komme ud for, at man mens man er i bilen/på cyklen bliver
venligt opfordret til at overgive køretøjet, hvis man gerne vil opleve
morgendagen evt. understøttet af lidt isenkram...Så hjælper alverdens
låse jo jack s*it. Men enhver vælger jo selv og ofte er det jo et
kompromis mellem risikovurdering, økonomi og praktikalitet, der afgør
hvordan man sikrer cyklen - Selv har jeg skivelås m. alarm, kædelås
til fastgørelse til andet stationært objekt ved lidt længere parkering
og kasko - mere gider jeg ikke gøre ud af det .

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Esben

Dato : 16-03-08 03:40

fuck det er vildt.. det går godt nok stærkt

Fra : HC

Dato : 16-03-08 12:02

Brian Lund Larsen wrote:

> Fandt en video fra et overvågnings kamera der viser hvor hurtigt det
> egentligt kan gå når der bliver stjålet en cykel.

Ugens råd er altså: køb så tung en mc som muligt!

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Grunnet

Dato : 16-03-08 13:12

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse

> Ugens råd er altså: køb så tung en mc som muligt!

Havde baghjulet også været låst, ville 2 mand ikke kunne flytte den så let.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-03-08 14:42

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse

> "HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse

> Havde baghjulet også været låst, ville 2 mand ikke kunne flytte den så
> let.

Ingen problem, sådan en CBR vejer altså ikke mere end 2 mand kan løfte
eller slæbe den......
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : tp

Dato : 16-03-08 17:16

> Havde baghjulet også været låst, ville 2 mand ikke kunne flytte den så
> let.
>
> --

Skateboards... Og med moderne "racer" cykler nærmer vi os 150kg, og det kan
to mand altså godt løfte..
Måske have en lås til en lygtepæl hjulpet, men en stor kædesaks eller
vinkelsliber klarer jo også sådan en

Mvh TP
R1100RS, 216kg + væsker

Fra : OZ3BTO

Dato : 16-03-08 17:05

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Vil de have en 2 hjuler så hjælper det ikek at låse den fast ... De skal nok
få den ..

Enste der hvist er nogenlunde sikker er aflåst garage med tilhørende bidsk
vagthund

Erik

Fra : Armand

Dato : 16-03-08 23:06

OZ3BTO skrev:

> [...]
> få den ..
>
> Enste der hvist er nogenlunde sikker er aflåst garage med tilhørende bidsk

Sku' fandeme have en skjult røgbombe med forsinket udløsning så
misadærene akkurat når at begive sig ud i trafikken førend den gik af :-|

--
Armand.
(hvis klubkammerat engang stod i sit hotelvindue og så på at man stjal

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-03-08 23:11

On Sun, 16 Mar 2008 23:06:04 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Sku' fandeme have en skjult røgbombe med forsinket udløsning så
>misadærene akkurat når at begive sig ud i trafikken førend den gik af :-|

Jeg ved godt at dette ikke er legalt, men jeg kunne godt finde på det.
Tag fasen fra lysnettet og forbind den til cyklen.
Den tager de kun fat i een gang

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 16-03-08 23:30

Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> Jeg ved godt at dette ikke er legalt, men jeg kunne godt finde på det.
> Tag fasen fra lysnettet og forbind den til cyklen.

Godt gammelt trick der desværre er smadret af fejlstrøms-relæerne i
normalt byggeri
Men bor man under højspændingsledninger er der mulighed for at udvikle
princippet

--
Armand.

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-03-08 00:30

> [...]
> normalt byggeri
> Men bor man under højspændingsledninger er der mulighed for at udvikle

HN sælger elhegn der kan køre på 12v .. et alm. bil batteri skulle kunne
holde i 2 mdr. .. Mon ikke et MC batt kan holde natten over + stadig
starte.. Røre man ihvertfald også kun en gang ved

Erik

Fra : Specks6812

Dato : 17-03-08 12:18

"OZ3BTO" <no@spam.dk> said in news:47ddad95$0$99019$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> holde i 2 mdr. .. Mon ikke et MC batt kan holde natten over + stadig
> starte.. Røre man ihvertfald også kun en gang ved

Man kunne også bare forebygge uden at sætte børns og svagelige menneskers
liv på spil ved f.eks. at låse stellet fast til en lygtepæl eller montere
en bevægelsesfølsom alarm.

Fra : N/A

Dato : 17-03-08 22:31

Fra : N/A

Dato : 17-03-08 22:31

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 17-03-08 06:58

On Mar 17, 12:18 pm, Specks6812 <fin...@hotmail.com> wrote:

> Man kunne også bare forebygge uden at sætte børns og svagelige menneskers
> liv på spil ved f.eks. at låse stellet fast til en lygtepæl eller montere
> en bevægelsesfølsom alarm.

Så kan man også nemt trække strøm fra lygtepælen :D

--

// brian

Fra : Armand

Dato : 17-03-08 22:31

Brian Lund Larsen skrev:

> Så kan man også nemt trække strøm fra lygtepælen :D

Ja, og min ide med røggranaten skulle jo også trigges af en
bevægelsesfølsom alarm

--
Armand.

Fra : N/A