/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så kom årets første dræbte
Fra : Thomas Holm Jensen


Dato : 15-03-08 19:41
 
 
Per (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 15-03-08 19:52

Thomas Holm Jensen wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-10829780.html?forside
>
> Trist..

Derfor kan det kun anbefales at køre med langt lys på mc´en i dagslys - så
bliver man ikke så nemt overset.....

/Per


Dr. Enduro (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 15-03-08 20:35

Per skrev:
> Thomas Holm Jensen wrote:
>> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-10829780.html?forside
>>
>> Trist..
>
> Derfor kan det kun anbefales at køre med langt lys på mc´en i dagslys -
> så bliver man ikke så nemt overset.....
>
> /Per

Men blænder alle andre + gør det evt. endnu sværere at bedømme hastighed
og afstand...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Niels Pein (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 15-03-08 20:44

"Per" skrev ...
>
> Derfor kan det kun anbefales at køre med langt lys på mc´en i dagslys -
> så bliver man ikke så nemt overset.....
>
Det er jo en anbefaling du kan komme med personligt hvis du har lyst, og
ikke noget du kan understøtte med hverken undersøgelser eller statistikker.
Og så er der det med lovligheden.

Men at køre med langt lys kan gøre det sværere for andre at bedømme
afstanden. Man ser ikke omrids af en motorcykel, men kun een lysende plet.
Da der kun er een lysplet, kan man forledes til at tro der er tale om en bil
der er så langt væk, at de 2 lys flyder sammen til een plet.
Og så har vi balladen.
Specielt hvis vi taler om at en venstresvingende bil via sidespejlet
bedømmer afstand til noget der nærmer sig bagfra.

Et andet modargument er, at hvis du i forvejen kører med langt lys, så er
det knap så let at "kippe" med det lange lys for at gøre opmærksom på dig
selv.

Min anbefaling er, at lade være med at køre med langt lys i dagtimerne. Kør
med normalt lys, men sørg til gengæld for en god vejplacering, der
signalerer "her kommer jeg". Der kan skrives, og har været skrevet, meget om
det emne.

Min erfaring er: MC kørekort siden 1985, kørt ca. 248.000 km., heraf ca.
33.000 km. touring sydpå. Har været ude for et par uheld, og situationer der
kunne have gået meget værre men blev reddet.
Men derfor kan jeg jo sagtens tage fejl alligevel , så jeg vil undlade en
formulering som "det kan kun anbefales".
--
Med venlig hilsen
Niels Pein
Suzuki Bandit 1250 SA



Lazy (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Lazy


Dato : 15-03-08 21:01

Medie l------ Lene E, popper nok snart op som trold af en æske, hun har
altid løsningen klar, vi må have strængere straffe.



Niels Pein (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 15-03-08 21:34

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47dc2b2f$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Medie l------ Lene E, popper nok snart op som trold af en æske, hun har
> altid løsningen klar, vi må have strængere straffe.
>

??
--
Niels



SB (15-03-2008)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 15-03-08 22:01


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
news:47dc32a7$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47dc2b2f$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Medie l------ Lene E, popper nok snart op som trold af en æske, hun har
>> altid løsningen klar, vi må have strængere straffe.
>>
>
> ??
> --
> Niels

Lene Espersen hader MC folket, blev ikke bedre af hun selv forsøgte at køre
en tohjulet ned og fik en straf for det

Så derfor vi forventer at hun har en teoretisk løsning på det og kommer med
et eller anden "helt hen i vejret" forslag

Søren



Niels Pein (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 15-03-08 23:08

"SB" skrev ...
>
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
> news:47dc32a7$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:47dc2b2f$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Medie l------ Lene E, popper nok snart op som trold af en æske, hun har
>>> altid løsningen klar, vi må have strængere straffe.
>>>
>>
>> ??
>> --
>> Niels
>
> Lene Espersen hader MC folket, blev ikke bedre af hun selv forsøgte at
> køre en tohjulet ned og fik en straf for det
>
> Så derfor vi forventer at hun har en teoretisk løsning på det og kommer
> med et eller anden "helt hen i vejret" forslag
>
Aah, så ikke lige den forbindelse.
Var det ikke en knallert hun båttede ned?
--
Niels
Bandit 1250 SA



orum@it.dk (15-03-2008)
Kommentar
Fra : orum@it.dk


Dato : 15-03-08 13:37

On 15 Mar., 19:51, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

Helt og aldeles enig.

>
> Derfor kan det kun anbefales at køre med langt lys på mc´en i dagslys - så
> bliver man ikke så nemt overset.....
>
> /Per


Janitor (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Janitor


Dato : 15-03-08 23:15


> Trist..
>

Men en ulykke som tilsyneladende ikke kan tilskrives høj fart eller andre
hensynsløse ting fra mc-førerens side. Hvis der bliver lavet statistik over
ulykker hvor tit er det så egentlig høj hastighed, der er skylden. Er det
ikke oftest manglende koncentration eller uagtsomhed (og oftest fra
bilisternes side) der har skylden?

/Klaus


Hekto (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-03-08 23:29

On Sat, 15 Mar 2008 23:08:05 +0100, Niels Pein wrote:

> "SB" skrev ...
>>
>> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
>> news:47dc32a7$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:47dc2b2f$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Medie l------ Lene E, popper nok snart op som trold af en æske, hun
>>>> har altid løsningen klar, vi må have strængere straffe.
>>>>
>>>>
>>> ??
>>> --
>>> Niels
>>
>> Lene Espersen hader MC folket, blev ikke bedre af hun selv forsøgte at
>> køre en tohjulet ned og fik en straf for det
>>
>> Så derfor vi forventer at hun har en teoretisk løsning på det og kommer
>> med et eller anden "helt hen i vejret" forslag
>>
> Aah, så ikke lige den forbindelse.
> Var det ikke en knallert hun båttede ned?

Det vil da ikke hindre konen i at forsøge at gøre Bent til statsminister
ved at stille et fuldstændigt gakket forslag om at motorcyklister der
lader sig køre ned, skal 10 år i brummen. Det er da ikke mindre skørt end
hendes 'børn-på-motorcykel-flip!



--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

Hekto (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-03-08 23:36

On Sat, 15 Mar 2008 20:43:44 +0100, Niels Pein wrote:

> Min anbefaling er, at lade være med at køre med langt lys i dagtimerne.
> Kør med normalt lys, men sørg til gengæld for en god vejplacering, der
> signalerer "her kommer jeg". Der kan skrives, og har været skrevet,
> meget om det emne.
>
> Min erfaring er: MC kørekort siden 1985, kørt ca. 248.000 km., heraf ca.
> 33.000 km. touring sydpå. Har været ude for et par uheld, og situationer
> der kunne have gået meget værre men blev reddet. Men derfor kan jeg jo
> sagtens tage fejl alligevel , så jeg vil undlade en formulering som "det
> kan kun anbefales".


Måske du har ret ... dér hvor du kører!

Her i København og omgivelser, har jeg en klar fornemmelse af at det
afgjort hjælper enten at køre med det lange lys, eller have vibralys på.
Der er knap så mange der kører ud foran en, eller svinger til venstre
foran en, når man gør det.

Det er ikke ideelt - men klart bedre end totalt mørke i al evighed!

Og så lige al det blænderi-hysteri.På en højlys dag, er der ikke meget
krudt i det lange lys i forhold til dagslyset. Man behøver jo heller ikke
at sidde og stirre ind i lygten, når den kommer imod en. Synes man det
blænder, er man vist lidt overfølsom. Jeg har ihvertfald aldrig følt mig
blændet i dagslys, og næsten helelr ikke om natten.

Det værdste er de lovlige og ulovlige xenon-lygter hvor lyset stritter i
alle retninger - og så dem der ikke kan finde ud af at skifte pærer på
bilen; men vender den forkert. Dixi!


--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

Brian Lund Larsen (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 15-03-08 20:05

On 15 Mar., 23:14, "Janitor" <he...@mobilixnet.dk> wrote:
> > Trist..
>
> Men en ulykke som tilsyneladende ikke kan tilskrives høj fart eller andre
> hensynsløse ting fra mc-førerens side. Hvis der bliver lavet statistik over
> ulykker hvor tit er det så egentlig høj hastighed, der er skylden. Er det
> ikke oftest manglende koncentration eller uagtsomhed (og oftest fra
> bilisternes side) der har skylden?

Endnu da. Hvis man læser EB's version: http://ekstrabladet.dk/112/article985104.ece

Så var det motorcyklen der kørte lige ind i bilen.
Samtidig så undersøger politiet om MC'en kørte for stærkt.

Det er teknisk korrekt og undersøgelsen sikkert rutine, men det giver
alligevel en bestemt vinkel på historien.

--

// brian

Thomas Petersen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Petersen


Dato : 16-03-08 07:54


Citat fra EB "Ægteparret var på vej i vestgående retning fra Esbjerg på én
motorcykel, "


Siger dette ikke alt om EB. De ved sgu ikke engang hvor Esbjerg ligger, hvis
jeg skal i vestgående retning fra Esbjerg har jeg brug for en vandcykel.
Dette ændre dog stadig ikke på det faktum at en "kollega" er blevet dræbt.
RIP
Thomas Esbjerg


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste