O-ringe i cylinderblok
Fra : Niels Wittrup

Dato : 14-03-08 10:44

Hej

Jeg er i færd med at renovere cylinder, topstykke osv. på min Honda CB 550,
og skal i den forbindelse have nye o-ringe i mellem motorblok-cylinder og
cylinder-topstykke. De skal sidde rundt langs kanten, hvor olien bliver
transporteret rundt. Motoren er luftkølet til dem der ikke skulle vide det.

Mit spørgsmål er i den forbindelse, hvor meget varme skal sådanne o-ringe
kunne klare? De fleste jeg har set kan klare mellem 100-125 grader, men er
der mon nogle der kan klare mere, og er det overhovedet nødvendigt?

Mvh. Niels

Fra : Stig Poulsen

Dato : 14-03-08 10:50

Niels Wittrup wrote:

> [...]

> kunne klare? De fleste jeg har set kan klare mellem 100-125 grader, men er
> der mon nogle der kan klare mere, og er det overhovedet nødvendigt?

Hej Niels,

Standard o-ringe i Nitril holder ikke. Du skal have fat i nogle af Viton.

mvh
Stig

Fra : Niels Wittrup

Dato : 14-03-08 11:13

> Hej Niels,
>
> Standard o-ringe i Nitril holder ikke. Du skal have fat i nogle af Viton.
>
> mvh
> Stig

Hej Stig

Tak for svaret. Ved du hvor disse er til at få fat i? Skal man i en
specialbutik for at finde den slags?

Mvh.
Niels

Fra : Peter Graff

Dato : 14-03-08 13:43

> Tak for svaret. Ved du hvor disse er til at få fat i? Skal man i en
> specialbutik for at finde den slags?
>
> Mvh.
> Niels
>Hvad med hos en Honda forhandler

MVH

Peter Graff

Fra : Niels Wittrup

Dato : 15-03-08 10:04

> MVH
>
> Peter Graff

Hej igen

Nu kender jeg ikke lige til en decideret Honda-forhandler i mit område (bor
i Aalborg), så jeg var en tur ude ved Motorgården i Svenstrup. Her spurgte
jeg til varmebestandige o-ringe, men det kendte han ikke noget til, og mente
at o-ringe generelt burde kunne klare at sidde i en cylinderblok. Han mente
at olien en sommerdag ville blive omkring 110-120 grader varmt.

Jeg forsøgte at uddybe med at fortælle at der findes hhv. nitril og viton
ringe, men det blev tilsyneladende for meget for manden, der nok ikke lige
var opsat på at skulle blive klogere den dag, så jeg blev fejet af med et
'Det skal nok passe', og så var min besøgstid vist udløbet.

Så jeg blev ikke klogere af et besøg hos en MC-forhandler (som også
forhandler honda), og heller ikke rigere på o-ringe.

Jeg prøver derfor igen, har nogen et bud på en forretning, gerne i Aalborg
området, hvor de kan tænkes at forhandle o-ringe i viton? Eller skal jeg
prøve næste forhandler og håbe på at møde en smule mere velvillighed?

Tak for hjælpen, so far.
Mvh. Niels

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-03-08 10:54

Niels Wittrup skrev:

> [...]
> var opsat på at skulle blive klogere den dag, så jeg blev fejet af med et
> 'Det skal nok passe', og så var min besøgstid vist udløbet.

ha! den ny facade har ikke hjulpt på servicen kan jeg høre :-\

> [...]
> området, hvor de kan tænkes at forhandle o-ringe i viton? Eller skal jeg
> prøve næste forhandler og håbe på at møde en smule mere velvillighed?

Jeg handler selv i Farsø, men han er vist ikke Honda forhandler, men så
ring evt. til Frankie's i Randers, jeg mener han er, en forespørgsel kan
nok afklare problemet inden du møder op "in person".

--
Dun@nt med "fremskudt KSN" i Svenstrup J
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 11:05

On Sat, 15 Mar 2008 10:03:53 +0100, Niels Wittrup wrote:

> Så jeg blev ikke klogere af et besøg hos en MC-forhandler (som også
> forhandler honda), og heller ikke rigere på o-ringe.

Rigtig fin grund til at holde sig fra Motorgården, arrogancen kender ingen
grænser.

> Jeg prøver derfor igen, har nogen et bud på en forretning, gerne i Aalborg
> området, hvor de kan tænkes at forhandle o-ringe i viton? Eller skal jeg
> prøve næste forhandler og håbe på at møde en smule mere velvillighed?

Prøv Special mc, men forsøg at undgå Ole, det kan nemlig gå lige så galt.
Men Jan kan sikkert hjælpe dig.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Niels Wittrup

Dato : 17-03-08 12:19

> Prøv Special mc, men forsøg at undgå Ole, det kan nemlig gå lige så galt.
> [...]

Det må jeg sige, Special kunne levere varen, selv dele jeg havde givet op at
finde.

Mange tak for hjælpen, så lykkedes det alligevel.

Mvh. Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 18:42

On Mon, 17 Mar 2008 12:18:59 +0100, Niels Wittrup wrote:

> Det må jeg sige, Special kunne levere varen, selv dele jeg havde givet op at
> finde.
>
> Mange tak for hjælpen, så lykkedes det alligevel.
>
> Mvh. Niels

Herligt at oprydningen ved flytningen ikke har gjort det umuligt at finde
de lidt ældre dele.