Tv i Frankrig
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 13:54

Hej

Familien her har camperet en del i Frankrig i flere år, men har haft
en pause i nogle år.
Vi har hvert år haft TV modtager med og set SECAM TV.
Dvs. at der er en, som jeg kalder den en "verdensmodtager" tuner
indbygget". Dvs. den kan modtage TV lige meget hvor man er i verden.

Nu til sommer går turen til Frankrig igen.
Men nu er campingantennen skiftet ud med digitalmodtager antenne og
tuneren i campingvognen er også digital.

Hvordan er det så nu i Frankrig?
Har vi mulighed for digital modtagelse til vores system, eller
er det udelukkende SECAM systemet endnu, der bruges?

Så ved jeg ikke, om jeg gider skifte antennen ud på campingvognen igen
og så tilbage, når jeg kommer hjem.

Med hilsen
LL

Fra : Per

Dato : 18-03-08 05:45

"Leif Lassen" skrev i meddelelsen

> Hvordan er det så nu i Frankrig?
> Har vi mulighed for digital modtagelse til vores system, eller
> er det udelukkende SECAM systemet endnu, der bruges?
Jeg er hvert år flere måneder i Frankrig, men kender ikke SECAM.
Sidste år modtog jeg udelukkende fransk digitalt TV. De steder hvor
vi var kunne vi faktisk tale alle de store franske stationer ganske
udmærket.

De forgående år rejste vi altid med parabol mv. Den gider jeg ikke tage
med mere nu. Det er for besværligt i forhold til digitalt TV.

Min digitale modtager er købt i Danmark og bruges om vinteren på
badeværelset.

Så, ingen problemer med fransk digitalt TV.

--
Hilsen Per J.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 10:56

On Tue, 18 Mar 2008 05:44:40 +0100, "Per" <Per@jensen????.blob> wrote:

>Så, ingen problemer med fransk digitalt TV.

Tak for tilbagemeldingen.
Jeg har også surfet rundt på nettet, og fundet et par campister, som
skriver, at de har set fransk TV med deres digitalmodtager.
Godt nok skriver Peer Neslein på Campingferie i 2006, at han ikke
kunne modtage digital TV i Frankrig. Men der er nok sket noget siden.

God påske
LL

Fra : Knud

Dato : 18-03-08 18:53

<Leif Lassen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Godt nok skriver Peer Neslein på Campingferie i 2006, at han ikke
> kunne modtage digital TV i Frankrig. Men der er nok sket noget siden.

Nu skal du lige huske en ting.
Peer Neslein, på dansk Peer Nielsen,,,,, han kan alt, bare der en som
betaler. Peer laver kun noget hvis der er et firma som gider være
sponsor.
Men så får de også alt det reklame de vil have. Den ene uge betaler
Viasat, næste uge Canal+.
Hvad der er bedst, det finder du aldrig ud af. Peer lover guld og grønne
skove, bare han kan låne lidt med på en tur.
Det gælder alt hvad han anmelder. Husk det.
Mvh Knud

Fra : Sten Bo

Dato : 20-03-08 14:43

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> skove, bare han kan låne lidt med på en tur.
> Det gælder alt hvad han anmelder. Husk det.

På Dansk Peer Neslein. Du ævler personfnidder og det trækker værdien af
det du siger ned.

Der har før været diskuteret om der er sproglig forskel på anmelde og teste,
og jeg har så den variant, at man skal teste/ før man kan anmelde. Og
endelig er der - banalt, omtale.

Du kan vel så sætte din lid til DCU - Siges at ha lavet et par gode
sammenlignende test af campingvogne, men jeg kan ærlig talt ikke se den
store forskel.

Man får hvad man betaler for. Peers ydelser til campisterne er så
vidt jeg ved gratis. Bortset fra på det helt indirekte plan. Så hvad har
du, naivt, krav på eller kan forvente?

Og så er det for øvrigt OT, uden for emnet....