hvem kender en god plads i Spanien.....
Fra : Trix

Dato : 15-03-08 13:31

Hej dk.fritid.camping

Efter 10 somre med campingvogn i Toscana, har vi tænkt på at prøve noget nyt
i år.

Vi har snakket om det nordlige Spanien (Costa Brava området)
Nogen der kan anbefale en god Campingplads?

Børnene er nu ved at være store (16&19) så der må gerne være lidt leben i
nærheden for unge mennesker.

Vi er til en god sandstrand fremfor svimmingpool.
Det ideele er en campingplads med direkte adgang til stranden.

Og ja- så skal vore lille hund selvfølgelig må være med.

God campingsæsson til Jer alle

Hilsen Torben

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-03-08 13:40

"Trix" <mailFJERN@FJERNrisager-give.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi er til en god sandstrand fremfor svimmingpool.
> Det ideele er en campingplads med direkte adgang til stranden.

Denne plads har vi prøvet med vore teenagere, og de syntes, den var OK.
Den ligger et par hundrede meter fra en rigtig god strand, som ikke er
overrendt.
http://www.campingkings.com/

mvh/Preben

Fra : Anette

Dato : 15-03-08 21:47

Trix wrote:
> Vi har snakket om det nordlige Spanien (Costa Brava området)
> Nogen der kan anbefale en god Campingplads?

Vi har - med vores teenagere - holdt ferie på denne plads
http://www.campings.com/joncarmar/?idlengua=3

og både vi og ungerne synes det var et super sted.
Ca 100m til stranden og der er masser af liv i byen både dag og aften.
Og ikke mindst - den ligger kun 30km fra den franske grænse, så man skal
ikke køre så langt, hvilket vores unger ser som en klar fordel.

/ Anette

Fra : Pallejc

Dato : 16-03-08 13:02

> [...]
> Og ikke mindst - den ligger kun 30km fra den franske grænse, så man skal
> ikke køre så langt, hvilket vores unger ser som en klar fordel.

Hej

Hvad koster det at leve i Spanien, er det billigt at tage ud at spise?
Er det tilladt at grille på pladserne?

--
Hilsen Palle

Fra : Anette

Dato : 16-03-08 16:19

Pallejc wrote:
> Hvad koster det at leve i Spanien, er det billigt at tage ud at spise?
> Er det tilladt at grille på pladserne?

Indkøb af madvarer er billigere end herhjemme. Kød og fisk koster næsten det
samme som her, men frugt og grønt er billigt og rigtig godt.
Diverse kolonial varer er billigere end herhjemme. Brød er under ½ pris.
Men priserne afhænger jo af hvor du køber ind. Ligesom herhjemme er det dyrt
i de lokale butikker i kystbyerne, men billigere i de store supermarkeder
som Carrefour, Pryca, Al Campo o.l. Er det længere inde i landet er de små
butikker ofte billigere og bedre end supermarkederne.

Spise ude - du kan vælge den prisklasse du har lyst til. Der er både de dyre
restauranter i turistområderne og de noget billigere et stykke væk fra
strandpromenaden, men generelt er det billigere - slag på tasken er vel
omkring 1/3 billigere end herhjemme. Barerne er billige med f.eks en kop
kaffe eller en let frokostret ala en omelet eller diverse tapas.Øl er
billigt , ligeså drinks - men pas på der er over dobbelt så meget spiritus
i.

Grill - der er det forskelligt fra plads til plads.Parcellerne er mindre end
herhjemme og der er steder hvor det er tilladt, men hvor jeg ikke ville
turde grille, fordi vognene og især fortelte + diverse udhæng af mere eller
mindre internistisk art, står for tæt. Brandfaren vil være for stor.

/ Anette

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 18-03-08 12:49

der ligger også et par fine pladser i PlajaDàro, en by hvor der er kul på
hele dagen og natten med