Kreditkort i Tjekkiet
Fra : Bjarne

Dato : 14-03-08 21:35

Det ser ud til, at sommerturen går til Tjekkiet.

Hvordan ligger det med at bruge kreditkort (Eurocard, Mastercard, American
express) dernede ?
På campingpladser, forretninger, seværdigheder osv.

Er det ligeså umuligt som i Tyskland eller er det helt normalt som i Danmark
og Sverige, eller et eller andet sted midt imellem ?

mvh,
Bjarne

Fra : XS1100

Dato : 15-03-08 13:37

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Danmark
> og Sverige, eller et eller andet sted midt imellem ?

Hej.
Vi kommer ligge dernedefra.
Kreditkort kan du bruge i alle bankomater (hæveautomater).
Men på campingpladser og serværdigheder foretrækker de kolde kontanter, vi
har ikke prøvet at kunne betale med kreditkort på nogen campingpladser.
Men de mange hæveautomater gør det hele lidt nemmere.
God tur.
Mvh
Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 15-03-08 17:50

XS1100 wrote:

> [...]
> Kreditkort kan du bruge i alle bankomater (hæveautomater).
> Men på campingpladser og serværdigheder foretrækker de kolde kontanter, vi
Hm, ok. Tak skal du have.

> har ikke prøvet at kunne betale med kreditkort på nogen campingpladser.
> Men de mange hæveautomater gør det hele lidt nemmere.
Joo, men det koster ikke gratis skulle jeg hilse og sige. Så man skal hæve
en pæn sjat ad gangen.

> God tur.
Takker.

mvh,
Bjarne

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-03-08 14:50

Hej

Vi har camperet der i 7 år i træk:'

Der er MANGE bankomater overalt, hvor du kan hæve penge, og de fleste
forretninger tager også VISA/mastercard, men det kun 1/3 af campingpladserne
hvor kortet kan bruges.

Det tjekkiske kortsystem er faktisk mere moderne end vores, og for nogle år
siden hvor man havde store problemer med at det tog for lang tid med en
chip-kortbetaling herhjemme, virkede det allerede i Tjekkiet med den
hastighed, som vi først fornyligt har nået i Danmark.

Kim Olsen

Fra : Bjarne

Dato : 15-03-08 17:52

Kim Olsen wrote:

> [...]
> forretninger tager også VISA/mastercard, men det kun 1/3 af
> campingpladserne hvor kortet kan bruges.
Ok, hvis det er en 1/3 skulle det være muligt at vælge dem til og de andre
fra.

> [...]
> chip-kortbetaling herhjemme, virkede det allerede i Tjekkiet med den
> hastighed, som vi først fornyligt har nået i Danmark.

Ja, men det har vi jo kun glæde af hvis de rent faktisk accepterer
internationele kreditkort

Tak for info.

mvh,
Bjarne

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-03-08 21:32

> Ja, men det har vi jo kun glæde af hvis de rent faktisk accepterer
> internationele kreditkort
>
> Tak for info.
>

> mvh,
> Bjarne

Hej Bjarne

´Vi har kun haft vore Visa/dankort med i de 7 år vi har camperet i landet,
og det har virket fint.

Kim