CUPS-server fejl
Fra : Lars Raaby

Dato : 16-03-08 12:19

Jeg kan ikke få min Lexmark X2350 printer til at virke.
Den er tilslutte gennem usb
Der kommer denne fejl når jeg prøver at udskrive en testside
under printerprinterkonfiguration - localhost

CUPS-server fejl

Der var en fejl ved CUPS-operationen
'client-error-document-format-not-supported'.

Jeg bruger ubuntu 7.10

--
venlig hilsen
Lars Raaby

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 16-03-08 14:47

Lars Raaby wrote:
> [...]
>
> CUPS-server fejl
>
> Der var en fejl ved CUPS-operationen
> 'client-error-document-format-not-supported'.

Det er nok printer-driveren, der ikke understøtter formatet; det er
næppe CUPS som sådan der fejler.
Jeg har søgt lidt på google, og det ser ud som om der ikke findes nogen
linux-driver til Lexmark X2350.
Se f.eks. her:
http://www.nodevice.com/driver/company/Lexmark/Multifunctional.html
Lexmark Multifunctional driver download

PS.
Det er mere end ærgerligt at du hat valgt Lexmark, der er ingen
linuxproblener med HP-printere.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-03-08 16:19

Jørgen Heesche skrev:

> PS.
> Det er mere end ærgerligt at du hat valgt Lexmark, der er ingen
> linuxproblener med HP-printere.

Tak for hjælpen.
Jeg er først lige hoppet med på Ubuntu vognen for ca. en måned
siden.
Siden da har jeg faktisk fået 2 andre med og den ene har valgt
kun at køre Ubuntu efter han fandt ud af hvor nemt og godt det køre.

--
venlig hilsen
Lars Raaby