Backup af *nix til ekstern sted
Fra : TT

Dato : 15-03-08 07:35

Hej,

Jeg har en *unix (MAC) til at køre som en webserver og har brug for at
tage en backup til et ekstern sted.
Jeg regner med at 'tar'-filerne og databasen (maks et par 100 mb) og
derefter flytte dem til et eller andet sted.

Er der nogle af jer der har lavet sådan et setup og hvordan har i gjort
det? Jeg tænker specielt på, om der findes en gratis service på nettet
der tilbyder, et sted at gemme filer via en "linux" måde at uploade det på.

pft.
TT

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-03-08 09:28

TT skrev:

> Jeg tænker specielt på, om der findes en gratis service på
> nettet der tilbyder, et sted at gemme filer via en "linux"
> måde at uploade det på.

Ikke gratis, men måske kan Amazon S3 [¹] bruger alligevel? Fx med
s3sync [²].

Mvh
Klaus

[¹] http://www.amazon.com/s3
[²] http://blog.eberly.org/2006/10/09/how-automate-your-backup-to-amazon-s3-using-s3sync/
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-03-08 09:32

Jeg skrev:

> s3sync

Se <http://s3sync.net/>.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-03-08 10:26

On Sat, 15 Mar 2008 07:34:51 +0100, TT <nomail@nomail.dk> wrote:

> [...]
> derefter flytte dem til et eller andet sted.
>
> Er der nogle af jer der har lavet sådan et setup og hvordan har i gjort

Jeg laver backup til mit web-hotel (Servage), hvor man har 510 GB
plads og 5 TB transfer for 39/måned. Det fungerer nogenlunde og det er
for mig gratis[1], fordi jeg også bruger det som webhotel.

Desværre understøtter de kun FTP (ikke noget krypteret om man kan fx
ikke køre rsync) og Servage er ikke altid lige stabilt.

-A
[1] Eller i hvert fald allerede betalt.

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 15-03-08 11:46

Hej TT

"TT" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbyder, et sted at gemme filer via en "linux" måde at uploade det på.

Vi tilbyder en sådan løsning, godt nok ikke gratis, men næsten
baseret på AhSay software, krypteret overførsel m.m.

Du kan prøve det gratis!
http://proff-solutions.dk/html/produkter/remotebackup/

Kell Jørgenen
Proff Solutions
http://www.proff-solutions.dk

Fra : Søren Dam

Dato : 15-03-08 20:28

Kell Jørgensen skrev:
> [...]
>
> Vi tilbyder en sådan løsning, godt nok ikke gratis, men næsten
> baseret på AhSay software, krypteret overførsel m.m.

Jeg bruger rsync.net, det virker fint.

/Søren

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-03-08 02:48

Asbjorn Hojmark wrote:

> Desværre understøtter de kun FTP (ikke noget krypteret om man kan fx
> ikke køre rsync) og Servage er ikke altid lige stabilt.

Just curious. Har du overvejet duplicity når rsync ikke er understøttet?
<http://www.nongnu.org/duplicity/>

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-03-08 07:50

On 16 Mar 2008 01:48:28 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> Just curious. Har du overvejet duplicity når rsync ikke er understøttet?

Næh, kendte det ikke.
Tak for hintet.

-A