E-Mail
webnoob 5265
outlook express 4 til Windows mail
Fra : JBJ

Dato : 16-03-08 12:58

Jeg hjælper en ven med at migrere alle hans oplysninger fra hans gamle pc
til hans nye bærbare med Vista. I dette tilfælde drejer det sig om at
overflytte alle hans emails fra outlook express 4(win98 first edition) til
windows mail.

Jeg har kopieret alle hans Outlook express mapper over på den bærbare, men
har nu et problem med at pakke dem ud da det drejer sig om .mbx filer. Jeg
har gjort dette før dog med .dbx filer og det virkede fint, men MBXextract
virker ikke ordentligt på vista så jeg leder efter et andet program - er der
nogen der har et forslag til et program der vil virke under Vista?

Desuden leder jeg efter et program som kan åbne hans .WAB fil da Vista ikke
kan. Filen fejler intet men er som sagt fra en rigtigt gammel version af OE
så derfor har Vista et problem med at importere den til Kontaktpersoner.
Nogen der har et forslag, til en program der vil virke under vista?

Det skal helst være freeware, men andet kan også overvejes.

JBJ

Fra : Henning

Dato : 16-03-08 13:34

On Sun, 16 Mar 2008 12:57:54 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:

> [...]
>til hans nye bærbare med Vista. I dette tilfælde drejer det sig om at
>overflytte alle hans emails fra outlook express 4(win98 first edition) til

Hent i stedet Express assist fra www.ajsystems.com
Fuld funktionsduelig version i 14 dage, det burde være rigeligt til at
overføre data

Fra : Jan Martlev

Dato : 18-03-08 21:54

"Henning" < @> skrev i en meddelelse
> [...]

Du kan også gå ind i adressekartoteket og eksporter WAB

Herefter kan du importer i Windows mail

vh
jan

Fra : JBJ

Dato : 20-03-08 21:35

"Jan Martlev" <jm.mail@privat.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Du kan også gå ind i adressekartoteket og eksporter WAB
>
> Herefter kan du importer i Windows mail
>
> vh
> jan

Hejsa, det har jeg prøvet, desværre er oe4 for gammel til at Windows mail
kan importere .WAB filen, derfor leder jeg efter et program der kan åbne
..WAB filen og udpakke email adresserne.

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 20-03-08 23:11

JBJ skrev blandt andet:

> Hejsa, det har jeg prøvet, desværre er oe4 for gammel til at Windows
> mail kan importere .WAB filen, derfor leder jeg efter et program der
> kan åbne .WAB filen og udpakke email adresserne.

Prøv om du kan eksportere .wab-filen som tekstfil i den gamle OE - og så
importere den i Windows som tekstfil.

--
vh
Ole C