Andet multimedie
bentjuul 3670
Foto skal op i 2 x 3 meter - hvordan ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-03-08 12:30

Jeg har et foto, som skal bruges på et skilt der er 2 x 3 meter - hvordan
får jeg det bedste resultat?

Jeg har set der er forskellige plugins til Photoshop, som hævder at de kan
lave forstørrelser på flere hundrede procent uden det store kvalitetstab.
Det lyder lidt underligt i mine ører, så hvis der er nogle der har noget
erfaring med det, så vil jeg meget gerne høre om det. De to bedste skulle
være PhotoZoom og Genuine Fractals.

Er der andre metoder der fungerer ligeså godt, uden jeg skal til at betale
for at købe et plugin?

Det skal jo ikke være skarpt tæt på, men skal kunne ses, når man kører forbi
i bil.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Ole V Jensen

Dato : 17-03-08 21:44

..°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> wrote:

> Det skal jo ikke være skarpt tæt på, men skal kunne ses, når man kører forbi
> i bil.

Og så betyder opløsningen ikke så meget.

Jeg har før lavet store plakater på 1,5x2,5meter ud fra et almindeligt
billede i 300 ppi 15 MB, og de ser fine ud på et par meters afstand.

mvh
Ole-J

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-03-08 18:09

"Ole V Jensen" <not@available.dk> skrev i meddelelsen

> Og så betyder opløsningen ikke så meget.
>
> Jeg har før lavet store plakater på 1,5x2,5meter ud fra et almindeligt
> billede i 300 ppi 15 MB, og de ser fine ud på et par meters afstand.

Det var også mit umiddelbare bud, men var der nogen der sad med en mere
elegant løsning, så var det interessant at høre om

Fra : MJ

Dato : 18-03-08 22:04

> [...]

> Jeg har før lavet store plakater på 1,5x2,5meter ud fra et almindeligt
> billede i 300 ppi 15 MB, og de ser fine ud på et par meters afstand.

Det regne stykke giver så et 540mp billede, er der ikke gået noget galt der
?

Helt enig i at til det formål er opløsning nok ikke det store problem, et 10
MP billede giver i 2x3 m en opløsning på ca. 35 dpi, og det burde være godt
nok til det formål ?
Men lad være med selv at prøve at interpolere, trykkeren har en RIP der gøre
det langt bedre en du selv kan.

mvh
mj

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-03-08 11:22

"MJ" <spamthis@kkopi.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig i at til det formål er opløsning nok ikke det store problem, et
> 10 MP billede giver i 2x3 m en opløsning på ca. 35 dpi, og det burde være
> godt nok til det formål ?

Vester Kopi, der ved alt om den slags siger 35,28 DPI til megaprint
http://vesterkopi.dk/sw1779.asp

så det burde være godt nok

/Per

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 24-03-08 17:09

MJ skrev:

> et 10 MP billede giver i 2x3 m en opløsning på ca. 35 dpi

Hvordan ser det regnestykke ud?

Mikkel