Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede med flere forskellge størrlser/ele~
Fra : /Peter

Dato : 16-03-08 22:42

Hej gruppe

Jeg skal lave et layout til en dekoration, der skal printes ud i måske
2.5 x 2 meter,
og er sammensat at flere forkellige størrelser billeder logoer mm.
altsammen i en stor forvirring.

Dem der skal printe ud, siger 100ppi og størrelse 1:1
men der er jo ikke mange kameraer der kan lave et billede i 2x3 meter.

Så hvad er det næstbedste:
At tage udgangspunkt i det største billede der er i "samlingen" og
derefter scalere de andre så de matcher størrelsen, eller at tage et
af middel størrelse, og skalere det og de eter det.

Jeg ved ikke om jeg skal ligefrem gå efter at starte med et nyt "lærred"
i fx. 3000 x 3000 pixel eller hvad?

Alle råd modtages...

Venligts
Peter

Fra : C. Nielsen

Dato : 16-03-08 23:46

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> x 2 meter,
> og er sammensat at flere forkellige størrelser billeder logoer mm.

Jeg ville helt bestemt lave en ny fil i den opløsning og størrelse som
trykkeriet har brug for. Så vil jeg hente de billeder og logo'er som skal
med på dekorationen ind i filen, og derefter tilpasse størrelserne med
scalering. På den måde tror jeg du har størst chance for at det hele passer
sammen.
Husk at der er grænser for hvor meget en fil kan forstørres uden at det ses
på kvaliteten.

--
Mvh.
Charlotte Nielsen

Fra : hcma

Dato : 17-03-08 08:50

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Charlotte Nielsen

"Husk at der er grænser for hvor meget en fil kan forstørres uden at det ses
Det kan af og til hjælpe hvis man laver en trinvis skalering - altså ikke
en total opskalering på een gang, men over flere omgange.
m v h
hcma