CPU temperatur
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 14-03-08 20:53

Hejsa gruppe

Jeg har en DualCore Intel Pentium D 830, 3000 MHz (15 x 200) i mit system -
for ganske få minutter siden begyndtre der at komme lyde fra computer - en
skratten af og til - med 30-60 sek imellem- kiggede på CPU temperaturen og
den var på 88 grader - tror den skrattende lyd kom fra harddisken da det
ikke så ud til at nogen af blæserne havde problemer - stoppede alt hvad
computeren havde gang i og temperaturen faldt til 60 grader og den
skrattende lyd forsvandt. Nogen der har en ide om hvad der evt kan være galt
....så vidt jeg kan se på specs på google skulle dne kunne klare
arbejdstemperaturer op til 120. Jeg forestiller mig at det var harddisken -
der havde mægtigt travlt - der måske fik for mange skrive fejl på grund af
varmen i CPU'en og derfor måtte skrive samme data igen (ved det lyder søgt)
men ellers kan jeg ikke selv forklare hvad det kan være ...ville blive glad
for råd da jeg nødigt vil stå med nedsmeltet harddisk eller cpu ...eller for
den sags skyld GPU

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-03-08 18:09

Arne Rasmussen wrote:

> skratten af og til - med 30-60 sek imellem- kiggede på CPU temperaturen og
> den var på 88 grader - tror den skrattende lyd kom fra harddisken da det

Det er alt for meget - men hvorfor skulle harddisken skratte, når CPU
bliver 30 grader for varm?

> ...så vidt jeg kan se på specs på google skulle dne kunne klare
> arbejdstemperaturer op til 120. Jeg forestiller mig at det var harddisken -

Har du et link til de 120 grader?

> men ellers kan jeg ikke selv forklare hvad det kan være ...ville blive glad
> for råd da jeg nødigt vil stå med nedsmeltet harddisk eller cpu ...eller for

Harddisken tager ikke skade af at CPU'en bliver for varm. Hvad er der
ellers i maskinen - for det her er ikke normalt.

Jesper Poulsen