Anmeldelse af Camping og Fritid marts 2008
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-08 10:05

Side 10:
".... har der hersket forvirring om, hvorvidt man skal have en eller to
vignetter, når man kører med bil og campingvogn på votorveje i Østrig. Mens
der her i landet ved salg af vignetterne oplyses, at der skal bruges en til
bil og en til campingvogn, fremgår det af ....."

Nej, DCU, FDM har solgt vignetter i mange år, og jeg tvivler på at der
oplyses noget i den (hen)retning der! Men omvendt ville det også være yderst
overraskende, hvis den selvforherligende DCU-redaktion (inkl.
chefredaktøren) indrømmer, de har gjort i bukserne. Eller - i dette
tilfælde - nælderne.

Stefan Rosendal fortæller om et forsikringsselskab, som snød en kunde for
fuld erstatning i forbindelse med en skade. Jamen - fortæl os dog hvilket
selskab det drejer sig om, så vi andre kan undgå det!

En anden reparation, der er blevet syltet, er tilsyneladende blevet skrevet
for et år siden (se sidste afsnit af historien), den er lige som andre sager
DCU påstår sig engageret i, ikke afsluttet - hvorfor så bringe den?

I Klummen undrer vores Censurformand sig over at både campingvogne og
campingpladser trækker deres køkkenfaciliteter frem i lyset, når der skal
reklameres. Måske er der en der vil fortælle ham at ikke alle vil have
stegeos i hele campingvognen undtagen når det er strengt nødvendigt - altså
når campingpladsen ingen faciliteter har?

Og så vil det klæde DCU, at reklamer ikke er forklædt som artikler (side 22
i tillægget). Jeg vil lige præcisere, at man ved Tempo100 godkendelser ikke
behøver møde op med et trækkøretøj, der opfylder kravene til Tempo100, idet
godkendelsen kun gælder for campingvognen. Og husk, at miljøplaquetter til
diverse tyske byer fås betydeligt billigere i Tyskland.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-03-08 10:58

> Side 10:

Og en masse vrøvl.

Per tag dog at stille op til bestyrelsen, eller skriv det til kreds
formanden og direkte til Jørgen F.

Du kan ændre meget mere der, end ved skrive det her.

Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-08 12:11

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i meddelelsen

> Og en masse vrøvl.
>
> Per tag dog at stille op til bestyrelsen, eller skriv det til kreds
> formanden og direkte til Jørgen F.
>
> Du kan ændre meget mere der, end ved skrive det her.

Tiden har vist at man _intet_ ændrer ved at kritisere de herrers holdninger.
De gider ikke engang ringe tilbage når man smider sit telefonnummer, såhh
det ..

Fra : MetroHenrik

Dato : 14-03-08 13:50

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til 5 personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn

Og det sker så ved at gøre det her i stedet...??

Henrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-08 14:20

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og det sker så ved at gøre det her i stedet...??

Nej, det får dem formentlig heller ikke til at ringe.

Fra : ls

Dato : 14-03-08 11:02

> [...]
> stegeos i hele campingvognen undtagen når det er strengt nødvendigt -
> altså når campingpladsen ingen faciliteter har?

IF bliver nævnt som et af selskaberne.

Og så ville det klæde campingpladserne hvis de begrænsede udgifterne til
tivoli køkkenfaciliteter. Hvorfor skal vi betale til den slags når vi har
køkken i vognen. Så hellere få fjernet disse og få reduceret tilsvarende i
overnatningsprisen.

vh
ls

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-08 12:10

"ls" <ar_fjern_go.ls@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> køkken i vognen. Så hellere få fjernet disse og få reduceret tilsvarende i

DCU tog jo kraftig afstand fra BackToNature, da de startede (ville ikke
engang i dialog med dem), - så de bliver jo nødt til at fortsætte i modsatte
retning ;)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-03-08 18:33

> [...]
> køkken i vognen. Så hellere få fjernet disse og få reduceret tilsvarende i

Nu er der jo rigtig mange campister, der ikke har køkken i vognen qua de
ikke har en vogn, så et køkken er fint nok.

At DCU så er fuldstændig håbløs er en anden sag.

Mvh Maria

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-03-08 19:14

> At DCU så er fuldstændig håbløs er en anden sag.
>
> Mvh Maria

I hvilken henseende mener du at DCU er håbløst ?
Jeg giver dig ret i at DCU burde være mere åbent og en landsformand som var
mere forenings menneske end foretnings person. Men sådan er det ikke, dette
er både godt og skidt.
For uden BJ eller en som ham, havde der ikke været et DCU i dag, så havde
dcu været et konkurs bo.

Hvad angår foreningsdelen har jeg været i en kreds bestyrelse i 6 år, og kun
et meget lille del af den bestyrelse var intereseret i DCU som helhed, men
til vores netop overstået generalforsamling hvor jeg trak mig, var der ikke
ret mange under 40, og slet ikke nogen unge der stillede op, så den snak om
demokrati og alt det andet kan i godt pakke sammen.
Den der ikke går til valg (generalforsamling) eller stiller op, kan heller
ikke brokke sig, da de ligger som de har redt.
Der var ikke en gang nok til at bestyrelsen var fuldtalige og heller ikke
nogen supleanter.
Dvs. at der er endnu mindre demokrati da vi ikke længere har det antal
stemmer vi er beretiget til ved kredsrepresentantet. Det er jeres
(medlemernes) skyld at dcu er som det er i dag, en masse der brokker sig men
ingen vil ikke løfte en finger

Tag jer dog sammen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-08 20:14

> [...]
> stemmer vi er beretiget til ved kredsrepresentantet. Det er jeres
> (medlemernes) skyld at dcu er som det er i dag, en masse der brokker sig

Javel :)

Det vil være nemmere at bygge en ny klub op end at ændre tingenes tilstand i
DCU. Det vil kræve lidt af mange i stedet for meget af få.

Fra : jørgen nielsen

Dato : 14-03-08 21:17

Sidder og spekulerer på, om Per i det hele taget skal være campist?
Stop dog den evindelige kaglen om DCU hvis I ikke kan lide foreningen, lad
den i fred, meld jer ud og i er fri for den, og så start da en anden hvis I
er så kloge, vi er da trods alt nogle der er glade nok for den måde hvorpå
det fungerer, så giv mig lige et argument for at vi skal trækkes med et par
"bøvehoveder" undskyld brokkehoveder skulle der stå.

Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-03-08 21:48

> [...]
> hvorpå det fungerer, så giv mig lige et argument for at vi skal trækkes
> med et par "bøvehoveder" undskyld brokkehoveder skulle der stå.

Spørgsmålet kunne jo vendes: Hvad er DCU? Bladet dækker Motor men bare for
campingvogne. Pladserne er ikke anderledes end de private og DCU er mildt
sagt ikke synlige i den offentlige debat - ikke at der er nogen omkring
campinglivet, men DCU er så heller ikke igangsætter af noget som helst.

Eller sagt på en anden måde: Hvad skal vi med DCU? Hvad kan vi som campister
bruge det til?

Vi er medlem fordi vi så har campingpasset. Ellers er det ganske ubrugeligt.

Mvh Maria

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-03-08 22:21

> [...]
> sagt ikke synlige i den offentlige debat - ikke at der er nogen omkring
> campinglivet, men DCU er så heller ikke igangsætter af noget som helst.

Hej Maria.

Du har ret i at DCU ikke er voldsomt fremme i skoen med nye ideer og
påvirkning af politikerne, men det er jo igen os medlemmer som presse på for
at få toppen til at køre den vej.

> Eller sagt på en anden måde: Hvad skal vi med DCU? Hvad kan vi som
> campister bruge det til?

Hvad syntes du som medlem at DCU skal gøre for at blive bedre ?

> Vi er medlem fordi vi så har campingpasset. Ellers er det ganske
> ubrugeligt.

Der er mange som er medlem af den årsag, hvilket er kedeligt, at de ikke har
en mening som de vil bringe frem i lyset.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-03-08 19:18

> Hvad syntes du som medlem at DCU skal gøre for at blive bedre ?

De kunne jo starte med at være for alle campister. Arbejde for at der også
findes pladser, som ikke har et mindre tivoli i baghaven eller som er for
voksne uden børn og hunde - at der mangfoldighed i stedet for ensrettethed.
At der er ordentlige forhold for telte.

Og frem for alt så hjælper det ikke meget at være campisternes talerør i
forhold til lovgivning og campingpladserne, når man selv er
campingpladsejer - det er en interessekonflikt, der vil noget.. Måske derfor
vi ikke rigtig gider dem.

Mvh Maria

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-03-08 22:08

> De kunne jo starte med at være for alle campister. Arbejde for at der også
> findes pladser, som ikke har et mindre tivoli i baghaven.

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med tivoli.
Men jeg syntes ikke at pladser som, Absalon, Hornbæk, Kulhuse, Nærum,
Sanddobberne og Skærby ( det er dem jeg kender mest til) har meget andet
end en legeplads og eller naturen de ligger i.

Så det mener jeg ikke at du har ret i at det mangler.

> eller som er for voksne uden børn og hunde - at der mangfoldighed i stedet
> for ensrettethed.
Der er jeg så ikke enig, da 80% (taget frit ud af huskeren) er
børnefamilier.
og at pladserne uden for skoleferie stort set er børne tomme, og jeg kan
ikke se at det er ensrettethed at der er plads til alle ? tværtimod.

> At der er ordentlige forhold for telte.

Ja der må jeg være dig svar skyldig.

> [...]
> forhold til lovgivning og campingpladserne, når man selv er
> campingpladsejer - det er en interessekonflikt, der vil noget.. Måske

Der er jeg helt enig, og man kunne tilføje nogle ordentlige test af ting med
der tilhørende +er og -er så de bliver troværdige og at dcu får tænder
overfor forhandlere og grosister, og sætte uafhængigheden på plads.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-03-08 22:51

> Der er jeg så ikke enig, da 80% (taget frit ud af huskeren) er
> børnefamilier.

Det er nok rigtigt, for vi andre gider ikke unger, der får lov til at være
ude til det er mørkt, råbende og legende. Vi finder andre måder at holde
ferie på.
Det er i øvrigt underligt at regler om ro aldrig bliver håndhævet, og er der
en enkelt, der formaster sig til at bede om ro, så er man straks børnefjensk
og "ungerne har da også ferie". Ja, men det har de voksne også, og det ville
være rart hvis vi alle sammen kunne være der.

> og at pladserne uden for skoleferie stort set er børne tomme, og jeg kan
> ikke se at det er ensrettethed at der er plads til alle ? tværtimod.

Jo, men jeg holder altså også ferie i skolernes ferie - det er ligesom
sommer på det tidspunkt. Og jeg vil gerne være fri for bolde i min
aftensmad - desværre er det ikke engang sat på spidsen. Det kan være ganske
utåleligt at ligge i nærheden af børnefamilier.

Mvh Maria

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-03-08 07:43

"jørgen nielsen" <jorgen@naanet.dk> skrev i meddelelsen

> Sidder og spekulerer på, om Per i det hele taget skal være campist?

Det er han. Har mødt ham på en campingplads i Østrig - med campingvogn og
det hele...

> Stop dog den evindelige kaglen om DCU hvis I ikke kan lide foreningen, lad
> den i fred, meld jer ud og i er fri for den,...

Både Per og jeg har været medlemmer af DCU. Vi er begge sådan skruet sammen,
at hvis vi
går ind for noget, så er det fuldt og helt. Ikke noget overfladisk her.

Når man ikke blot er passivt medlem, men engagerer sig i det man har med at
gøre, så dukker der ofte ting op, som det ligeglade og/eller passive medlem
ikke ser. Det ændrer dog ikke på, at det er der.

Næste trin er, at man forsøger at påvirke i retning af noget der er bedre
for alle medlemmer. I tilfældet med DCU opdager man så, at man absolut ikke
er interesseret i noget som helst, trods at der indledningsvis foretages
skinmanøvrer i den retning. Det hele ender med, at man bliver mødt med en
meget flabet arrogance fra landsformanden, ikke personligt men via
budbringere - og man må sande, at virkeligheden er, at så længe at
landaformanden ikke ønsker ændringer så bliver de ikke gennemført. Omvendt,
ønsker landsformanden ændringer, så bliver de implementeret, uden at de
medlemsvalgte bliver spurgt.

Et konkret eksempel er, at landsformanden fra talerstolen på en
kredsforsamling har udtalt, at han ikke ville svare på flere spørgsmål fra
medlemmer. Se mere her: http://www.stage.dalbynet.dk/camping/gen2002.htm

Sådan en forening fortjener ikke hverken Per, mig eller nogen som helst
anden som medlem, hvorfor jeg selvfølgelig har meldt mig ud...

> ...og så start da en anden hvis I er så kloge,...

Det er på ingen måde et spørgsmål om at være hverken mere eller mindre klog!
Ej heller handler det om at danne en ny forening!

Det handler kun om engagement og ægte interesse. Jeg har grundlæggende den
holdning, at campister skal organisere sig i den store landsdækkende
forening, som så kan arbejde for camping og campister. Det er blot ikke det,
der reelt sker, så indtil DCU er værdig nok til at have mig som medlem,
bliver jeg ude.

> ...vi er da trods alt nogle der er glade nok for den måde hvorpå det
> fungerer,...

Det er da helt iorden, at man lader sig nøje med, hvad der umiddelbart lader
sig gøre. Jeg, og mange andre, har større og dybere interesse end som så.
Sådan er vi så forskellige.

> ... så giv mig lige et argument for at vi skal trækkes med et par
> "bøvehoveder" undskyld brokkehoveder skulle der stå.

Der er ingen grund til at begynde at kalde hinanden navne!

Uanset hvilken opfattelse man har, så er den gyldig. Der er ingen, der
anfægter at du og andre, er tilfredse med den middelmådighed DCU står for,
det er helt op til den enkelte.

Jeg har "plads nok" til også at accepetere, at nogle er tilfredse med
mindre, end jeg føler at de har krav på - sådan er dét. Jeg kunne så ønske
mig at andre på samme måde ville respektere at nogle sætter sig ind i
tingene, og som forsøger at påvirke - til alles fælles bedste...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-03-08 22:32

> Javel :)
>
> Det vil være nemmere at bygge en ny klub op end at ændre tingenes tilstand
> i DCU. Det vil kræve lidt af mange i stedet for meget af få.

Tja det er måske rigtigt, men al den brok som kommer fra mange sider, med
forventning om at andre skal gøre deres "arbejde" er ikke rigtigt vejen
frem.

Og det er generelt en bedre vej frem at bruge konstruktiv kritik i stedet
for negativ kritik.

Du ved udemærket hvad min mening er om DCU, jeg er bestemt ikke glad for det
der sker med BJ og hans diktatoriske opførsel, men han var desvære nødvendig
for foreningens økonomiske overlevelse, nu gælder det jo nok nærmere
foreningens overlevelse som forenining.
Og den vil ikke overleve hvis ikke at der er andre end dem på 55+ der
stiller op.

Jeg tror at vi til de næste kreds generalforsamlinger skal stille forslag om
at børn fremover ikke skal være gratis, det kunne få nogen op af stolen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-08 23:02

> Du ved udemærket hvad min mening er om DCU, jeg er bestemt ikke glad for
> det der sker med BJ og hans diktatoriske opførsel, men han var desvære
> nødvendig for foreningens økonomiske overlevelse,

Du har læst for mange af hans (BJ) egne selvforherligende artikler. Han er
ikke den eneste der kan holde DCU økonomisk over vande og samtidig være mere
åben hvad angår hvad pengene går til. Hvorfor denne lukkethed - den har
varet i evigheder.

BJ sælger vin til DCU´s aktiviteter - hans egen vin. Hvor smart er det set
udefra?

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-03-08 23:27

> [...]
> ikke den eneste der kan holde DCU økonomisk over vande og samtidig være
> mere åben hvad angår hvad pengene går til. Hvorfor denne lukkethed - den

Du har ret i at BJ ikke er god for forenings delen, men jeg kunne ikke stort
set ene mand smide ham på porten, og at der godt kunne ave været fundet en
anden der havde kunnet det samme økonomisk, men det er ikke realiteterne i
dag. og da han sider meget hårdt på sin pind, og han stopper ikke før han
selv vil.

> BJ sælger vin til DCU´s aktiviteter - hans egen vin. Hvor smart er det set
> udefra?

Meget dumt, men det vidste du jo godt at jeg mener.

men igen lav et stykke arbejde selv, enten ved at møde op til
generalforsamlingen og eller bliv valgt til bestyrelsen.

Fra : KHH

Dato : 25-03-08 11:03

> Og den vil ikke overleve hvis ikke at der er andre end dem på 55+ der
> stiller op.

Nu er DCU vel mest for børnefamilier, der mener de sparer en masse ved t
være i denne forening.

Jeg er ganske enig i, at kan man ikke lige lugten fra stalden, så flyt til
byen, eller i vores tilfælde, meld jer ud eller undlad og melde jer ind.

Jeg får mine behov rigelig dækket ind hos FDM, da de er til for medlemmerne
og ikke som i DCU der kun er til for sponsorenes skyld.