MS Windows
briani 27239
Opret forbindelse til USB-memorystick
Fra : -= ? =-

Dato : 14-03-08 13:54

Jeg kører med Vista Ultimate 64bit.

Når jeg tilslutter en USB-ting, det være sig memorystich, ext. harddisk,
scanner, printer og andet, så popper det op på skrivebordet.
Min 2GB Transcend USB-memorystick har jeg brugt tit, og hver gang jeg sætter
den i min PC, så popper der en rude op som sædvanlig hvor der står noget med
hvad min PC har fundet af USB-ting og hvad jeg vil den til. Hvergang går det
stærkt med musen at klikke de vinduer væk, og på et tidspunkt har jeg fået
klikket på et forkert sted, for nu kan jeg ikke se min 2GB Transcend i
hverken Stifinder, Total Commander eller Computer på skrivebordet. Hvordan
for jeg gjort den synlig igen på min PC?

Når jeg bruger min 2GB Transcend USB-memorystick i andre computere (både XP
og Vista), så er der ikke noget problem. Den popper op med det samme og jeg
har tilgang til den. Jeg har prøvet at formatere den i en anden PC, men det
hjalp ikke.

Nogen som har en løsning?

Fra : emj

Dato : 14-03-08 14:10

-= ? =- skrev:

>nu kan jeg ikke se min 2GB Transcend i
>hverken Stifinder, Total Commander eller Computer på skrivebordet.

Kan du se den enhedshåndtering? evt. med et gult udråbstegn?
Hilsen emj

Fra : -= ? =-

Dato : 14-03-08 14:58

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen

> Kan du se den enhedshåndtering? evt. med et gult udråbstegn?
> Hilsen emj

Ja, der er den med gult udråbstegn. Jeg har her prøvet at højreklikke og
vælge egenskaber, og når jeg lader min PC lede efter en driver, enten på
computeren eller på nettet, så kommer der efter søgning en rude frem hvor
der står at den ikke kunne finde nogen driver.
Jeg har også prøvet at slette den, ogs å genstate, men lige lidt hjælper
det.

BG

Fra : emj

Dato : 14-03-08 23:14

-= ? =- skrev:

>Jeg har også prøvet at slette den, ogs å genstate, men lige lidt hjælper
>det.
´
Her er nogle forslag.
http://kortlink.dk/eksperten/4wyg

Hilsen emj

Fra : -= ? =-

Dato : 15-03-08 10:52

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen

> ´
> Her er nogle forslag.
> http://kortlink.dk/eksperten/4wyg
>
> Hilsen emj

Hej emj

Tak for linket. Link, spørgsmål og svar er dog fra 2004 og til XP. Jeg kører
Vista Ultimate 64bit.
Jeg har dog prøvet nogen af de idéer der er beskrevet, men desværre uden
resultet.

BG

Fra : Jan Martlev

Dato : 16-03-08 20:17

"-= ? =-" <etellerandet@migselv.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører Vista Ultimate 64bit.
> Jeg har dog prøvet nogen af de idéer der er beskrevet, men desværre uden

Har prøvet at afbryde strømmen til computere
Dvs. afbrudt strømmen til strømforsyningen.
Har tænkt igen efter ca. 30 sek., har sat usb-stik i igen
Det virkede (noget med strøm til USB)

Jan

Fra : -= ? =-

Dato : 19-03-08 15:53

"Jan Martlev" <jm.mail@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Har prøvet at afbryde strømmen til computere
> Dvs. afbrudt strømmen til strømforsyningen.
> Har tænkt igen efter ca. 30 sek., har sat usb-stik i igen

Hej Jan
Prøvede dit forslag. Strømkablet har helt været fjernet fra min PC i 18
timer nu, men desværre hjalp det ikke.
Den kommer frem med en rude hvor den vil installere en driver, og det siger
jeg ja til. Efter lidt tid kommer der endnu en rude hvor den spørger efter
en driver-CD (som jeg ikke har noget af - det er jo "bare" en
USB-memorystick), jeg siger OK til at den skal søger efter driver på PC og
online, og intet finder den.
Til sidst kommer der en rude frem hvor der står: "indows kunne ikke
installere USB Mass Storage Device" - "Der blev ikke fundet driversoftware
til enheden"

BG