Computer vil ikke starte
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 14-03-08 01:19

Her til aften ville jeg tænde min computer, men det ville den ikke være
med til.

Når man trykker på tænd/sluk-knappen kan man høre en blæser spinne op
ganske kortvarigt (ca. ½ sekund - går ud fra, det er PSU'en?), hvorefter
strømmen forsvinder igen, blæseren spinner ned, og maskinen er nu helt
død - dvs. ingen reaktion overhovedet på tænd/sluk-knappen.

Hvis jeg så tager strømmen helt ved at trykke på 1/0-knappen på
strømforsyningen, så kan jeg bagefter gentage proceduren - tryk på
tænd/sluk, blæser spinner op og ned igen, og maskinen er død.

Den har netop været til reparation for næsten det samme (da var den helt
død hele tiden), hvor de fæstnede en ventilator (ved ikke hvilken), men
nu er den altså gal igen.

Hvis ikke det var fordi computeren var helt kold, kunne jeg mistænke en
eller anden form for temperatursikring, der slår fra så snart der kommer
strøm på - men det er vel næppe problemet?

Nogen forslag?

Mikkel
(der er glad for, han også har en bærbar!)

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-03-08 12:57

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strømmen forsvinder igen, blæseren spinner ned, og maskinen er nu helt
> død - dvs. ingen reaktion overhovedet på tænd/sluk-knappen.

Jeg ville starte fejlsøgningen med at prøve en anden PSU.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-03-08 22:13

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller anden form for temperatursikring, der slår fra så snart der kommer
> strøm på - men det er vel næppe problemet?

Jeg ville først prøve at skifte strømforsyningen. Men det kan desværre også
være cpu eller mb med de symptomer. Men psu er det mest sandsynlige og
letteste at prøve.

Kurt

Fra : Pico

Dato : 15-03-08 00:24

Mikkel Z. Herold wrote:
>KLIP
>
> Den har netop været til reparation for næsten det samme (da var den
> helt død hele tiden), hvor de fæstnede en ventilator (ved ikke
> hvilken), men nu er den altså gal igen.

Aflevere den igen, det kan ikke være rigtig den ikke er i orden, det må de
lave om
--
MVH
Pico

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 15-03-08 13:24

Pico skrev:
> Aflevere den igen, det kan ikke være rigtig den ikke er i orden, det må de
> lave om

Helt enig - men hvis det nu var en mindre ting, som jeg selv kunne
ordne, så ville jeg hellere gøre det end at skulle undvære maskinen 14
dage igen!

Fra : Pico

Dato : 15-03-08 20:40

Mikkel Z. Herold wrote:

> Helt enig - men hvis det nu var en mindre ting, som jeg selv kunne
> ordne, så ville jeg hellere gøre det end at skulle undvære maskinen 14
> dage igen!

Derfor har man da "altid" sin gamle maskine stående i kælderen køreklar
Sjovt nok, det er ikke engang løgn, det har jeg, den er pakket helt uændret
ned så den er lige til at sætte til, det virker som en trussel mod den
nyeste
--
MVH
Pico

Fra : jama

Dato : 15-03-08 21:13

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sjovt nok, det er ikke engang løgn, det har jeg, den er pakket helt
> uændret ned så den er lige til at sætte til, det virker som en trussel mod

Ditto, det samme har jeg, klog ide.
Mvh.Jama

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 16-03-08 23:54

Pico skrev:
> Derfor har man da "altid" sin gamle maskine stående i kælderen køreklar

Jeps - det har jeg skam også! Og endda en netværksdisk, så jeg bare kan
koble den gamle computer på netværket og fortsætte med mit arbejde. Så
nogen stor ulykke er det ikke at skulle undvære computeren - men når jeg
nu har investeret i en ny maskine, vil jeg da også gerne kunne bruge den.

Mikkel