Ekkolod
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 13-03-08 19:31

Hej
Har et Apelco 265 ekkolod / fishfinder som har den fejl at den ikke viser
dybde. Jeg vil nu forsøge at måle om der er signal ved transduceren. er der
ikke det, skal der et nyt til.
Og så melder spørgsmålene sig:

Går man eks. ind på shipshop.dk og kigger på fishfindere er de alle med
hækmonteret transducer. Hvor / hvilket ekkolod vil I anbefale med skrig
gennemført transducer?

Når nu den gamle transducer bliver fjernet, havde jeg tænkt mig at bruge
samme hul igen. Ser I nogen problemer i det og hvordan sikrer jeg at det
bliver helt tæt?

Vh
Carsten Axelsen

Fra : Calle.

Dato : 14-03-08 00:47

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@mail.dk> skrev i
meddelelsen news:47d972dd$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Når nu den gamle transducer bliver fjernet, havde jeg tænkt mig at bruge
> samme hul igen. Ser I nogen problemer i det og hvordan sikrer jeg at det

Er du sikker på det gamle ikke kan indstilles til at vise dybde
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 14-03-08 19:40

"Calle." <snyd@mail.ha> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det gamle ikke kan indstilles til at vise dybde
> --
> Venlig hilsen
> Calle.

Ja det virkede delvist sidste år og holdt så op uden at der er blevet
"pillet" ved det

Vh
Carsten Axelsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 19:54

Hvis gennemføringen har samme diameter, så er det bare at slibe alt det
gamle tætning af rundt om hullet og montere den nye gennemføring som
beskrevet i vejledningen.

Bemærk den helst skal være samme diameter. Det må ikke være for meger slup i
hullet og det er er lidt besværligt at lavet hullet større fra fx 45 mm til
50 mm.

Bjarke

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@mail.dk> wrote in
message news:47d972dd$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 16-03-08 21:02

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47dc1b2e$0$89171$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> i hullet og det er er lidt besværligt at lavet hullet større fra fx 45 mm

Super tak for det - som tillægs spørgsmål, hvilken fishfinder er værd at
kigge på med indv. transducer?

vh
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 21:04

Der må en af de andre nok træde til. Jeg er "sejl" sejler, så det er mest
ekkolod og log jeg laver huller til ....

message news:47dd7cd5$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 17-03-08 17:49

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47dd7d1b$0$99020$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Der må en af de andre nok træde til. Jeg er "sejl" sejler, så det er mest
> ekkolod og log jeg laver huller til ....
>
> Bjarke

Hæhæ nu var det også ekkelod med gennemføring jeg MENTE..

vh
Carsten Axelsen