Vejrmeldinger på Mellem- og kortbølge
Fra : Flemming

Dato : 13-03-08 19:15

Hvordan er det lige. Sendes der fortsat vejrmeldinger på kort- og
mellembølge fremover?
Jeg skal til at købe en ny autoradio.
/Flemming

Fra : Karin Pedersen

Dato : 13-03-08 22:18

--
Hej Flemming.
Der sendes fortsat vejrmelding på mellembølge.

Hans

Fra : Flemming

Dato : 14-03-08 19:57

Jeg mener at huske der er kommet begrænsninger i udsendelserne.
Er det ikke rigtigt?
/Flemming

Fra : Ole Pagh

Dato : 15-03-08 09:10

Flemming forklarede:
> Jeg mener at huske der er kommet begrænsninger i udsendelserne.
> Er det ikke rigtigt?
> /Flemming

Jo, der udsendes kun meldinger for de kystnære områder, og udsendelsen
kl 22:45 er ophørt.

Mellembølgesenderen slukkes iøvrigt mellem udsendelserne.

Fra DMI's hejmmeside:
DMI udsender nye 24-timers udsigter for farvandene hver dag lidt før
kl. 05.45, 08.45, 11.45 og 17.45. Udsigterne kan høres på
mellembølgesenderen på 1062 kHz. Udsigterne kan også høres på telefon
1853.

Se evt. mere her:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter.htm

Det er formentlig kun et spørgsmål om tid før mellembølgesenderen
slukkes endeligt, som det skete med langbølgesenderen forrige år.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Flemming

Dato : 15-03-08 10:07

Hej Ole
Tak for oplysningerne.
MvH
Flemming

Fra : Kondrup

Dato : 13-03-08 17:00

On 13 Mar., 22:17, Karin Pedersen <han...@9F9PRpc.dk> (slet 9F9PR)
wrote:
> Flemming <fnifj...@os.dk> skrev:>Hvordan er det lige. Sendes der fortsat
>
> vejrmeldinger på kort- og

Kære Flemming
Jeg var lidt i samme situation, men de øvrige dele af min autoradio
fungerede fint.
Jeg købte i stedet en WIBE3 hos Norad for ca. 3.000.
Den har indbygget antenne, som modtager fra en sender i Hamborg. Den
modtager vejrmeldinger fra Deutsche Wetterdienst hv 3. time + Navtex
og har indbygget barometer + ca. 160 timers barometerlog. Lader op via
USB til PC'en. Har indbygget batteri til ca. en uge, hvor den modtager
og gemmer info, til man tilslutter igen.
Man får hurtigt lært de tyske udtryk - ellers er der hjælp i
vejrvarsler -meldinger via Navtex på engelsk.
Foreløbigt har den kun været afprøvet herhjemme - virker fint.
Hilsen
Jens