Danske Bådejere nu åben for alle.
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-03-08 11:03

Hej anvendere af dk.fritid.sejlads

Vi har her tidligere haft diskussioner omkring Danske Bådejere og det
tilhørende brugerforum.
Der har været en del kritik både her og internt under DS. Det har
medført at DS nu har lavet nedenstående skriv vedr. emnet.
Adgangen til Danske Bådejeres brugerforum giver os endnu en mere
mulighed for at udveksle informationer end vi kan have med kun
dk.fritid.sejlads som kilde.

Mvh/Harding

DS skriver:

Velkommen til Danske Bådejere
Danske Bådejeres hjemmeside er blevet åbnet. Beslutningen om at fjerne
log-in funktionen blev taget da Postvæsnet på sidste nummer af sejler
havde undladt at trykke brugernavnet til Danske Bådejeres hjemmeside.

En anden overvejelse er, om det ikke er bedre at vise medlemmer og
ikke medlemmer, hvad Dansk Sejlunion rent faktisk laver for bådejere.
Når denne information er gemt bag høje elektroniske murer bidrage det
ikke til at nedbryde det forkerte billede om, at Dansk Sejlunion kun
er for kapsejlere.

På hjemmesiden er der ikke kun information fra Danske Bådejere. Du kan
også kommunikere med Danske Bådejere ved at skrive til
info@danskebaadejere.dk. Du kan også dele viden med andre sejlere ved
at benytte dig af vores brugerforum. Danske Bådejere vilk gerne
facilitere en god og sober snak bådejere imellem.

Lad os med denne anden start på hjemmesiden sætte gang i
kommunikationen. Kom med dine bidrag og ønsker. Sammen kan vi opbygge
noget, som bliver til stor glæde for alle bådejere.

Fra : HH

Dato : 13-03-08 13:03

Ja, kære Harding, så har de vel erkendt, at det hidtidige aktivitets-
og funktionsniveau trods bl.a. dine initiativer har været langt fra
tilfredsstillende. Selve funktionen af forumet er milevidt fra andre
tilsvarende fora, fx. det svenske forum på linket

http://www.sailguide.biz/forum/viewforum.php?f=3

Jeg synes at DS har været meget lidt lydhøre for at lave ændringer og
forbedringer heri, og spørgsmål er ubesvarede efter måneder. Så jeg må
indrømme, at det har været sjældnere og sjældnere at jeg overhovedet
har gidet ofre de mange tastetryk der var nødvendige for at komme
dertil. Det er så lettere nu, og det ser ud til at virke!

Men om det er klogt at sprede diskussionerne i et lille land på endnu
flere lystsejlads fora er jeg ikke så sikker på. Udover nærværende
forum findes der jo i forvejen

http://www.lav-det-selv.dk/forum/forumdisplay.php?f=92

hvor der er nogen aktivitet om gør-det-selv aktiviteter om både og

http://kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20215

Så min mening er nok, at medmindre "Danske Bådejere" kan give noget
nyt og bedre i form af aktivitet og funktionalitet så er
fremtidsudsigterne nok stadigvæk noget tågede. Men hvis DS nu tilbød
støtte til fx. bådtype-fora (som din egen B31) serverplads, programmel
og support, så kunne der måske være en fremtid?

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 14-03-08 11:15

Hej Hans-Henrik,

Al begyndelse er svær og det har DS også erkendt. Se
årsrapporten 07, der netop er udsendt til alle klubber under DS.

I et så omfattende projekt, som DS fulde af ambitioner har sat i
søen, har den fornødne indsigt ikke været tilstede og det har
givet nogle unødige misforståelser.

Det startede med at klubberne blev indkaldt til
informationsmøder, landet over, og fra disse møders
brainstorming, hvor brugernes ønsker og behov klart blev
udtrykt, tegnede sig et mønster og forventning til hvordan
Danske Bådejere og herunder hjemmesiden ville tage form.
Forventningerne var større end DS havde mulighed for at indfri
og derfor har de nu indset at der ikke længere skal opretholdes
et skel mellem Danske Bådejere og det øvrige tursejlerarbejde i
DS.
DS har også vurderet at de skal købe ydelser hos eksterne
leverandører og hos eksperter.
På den tekniske side de sidste leveringer af de nødvendige
værktøjer først nu ved at være på plads og teknikken vil løbende
blive overvåget og forbedret, da det ikke skal være teknikken,
der holder medlemmerne væk fra at bruge Danske Bådejere.

Der findes mange foraer overalt i verden, mange bragt til verden
af bådpressen, og selvfølgeligt er disse blevet besøgt og
anvendt.
Nu kommer DS med deres/vores site incl. et brugerfora. Et fora
m.m. som alle 60.000 DS medlemmer har del i og selvfølgelig også
skal bruge.

Formålet med Danske Bådejere er klart defineret:

1. Myndighedsvaretagelse i forhold til bådejere.
2. Internationale relationer.
3. Information til danske tursejlere.
4. Forbrugeroplysninger i bred forstand.
5. Hjemmesiden www.danskebaadejere.dk

Det er altid svært at være de første der skriver og kommenterer
ind i et sådant forum. Derfor har vi været nogle stykker der har
ageret hare for at få det startet op.
Der har desværre været en stilstandsperiode; men med de nye
tiltag er der ingen hindringer for nu at kunne deltage.

Som jeg har forstået det, så er et at de nært forestående nye
punkter at opbygge en bred information til medlemmerne ved at
medlemsbladenes artikler kan opsættes på sitet, og alle de gode
og informerende artikler kan komme ud til alle i stedet for at
de kun kommer en enkelt og lokal sejlklub til glæde.
Tilsvarende information kan komme fra specialklubberne.
Der fremkommer mange gode inspirerende artikler, som med lidt
fantasi kan tilpassen andre bådtyper end den der danner
baggrunden for artiklen.
Som du selv henviser til B-31 klubbens 4 hjemmesider så er det
netop sådant at vi, efter tilladelse, opsætter andres artikler,
for at informationerne kan nå ud til en større kreds af sejlere.
Jeg har da selv den glæde, som formand for B-31 Klubben, at
blive ringet op af medlemmer rundt omkring i verden. De
udtrykker netop glæde ved at være medlem af en klub der
informere så vedkommende for dem der der ude i verden, uden for
Valby Bakke.

Jeg tror og håber at Danske Bådejere kan blive den
sammenholdende del af DS som alle 60.000 medlemmer kan få stor
glæde af.
Derfor vil jeg igen opfordre alle til at medvirke ved aktivt at
deltage og præge vores eget produkt.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 19:40

Super. Så er den forhindring da væk. Måske der så komme lidt mere indhold?
VI kan jo ikke forvente at alle danmarks bådejere opdager denne vidunderlige
nyhedsgruppe ..... Selvom den slår alt andet med adskillige længder.....

Bjarke

"Harding E. Larsen (slet BYI9W)" <harding@BYI9Wlarsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:12054029240.544928718012279@dtext.news.tele.dk...