Så er sæsonen for alvor skudt igang
Fra : Anders Majland

Dato : 14-03-08 00:49

Der var overraskende mange motorcykler på nørrebrogade i går aftes - vejret
taget i betragtning. (TV2 citerer politiet for op mod 5000)

Specelt mellem 16 og 19 kom der nogle hæftige byger som mit Rukka og Daytona
modstod (Nogen importører der vil give lidt for reklamen ?) Men jeg mangler
stadig at finde de 100% vandtætte handsker.

Det var som altid hyggeligt at sparke dæk - både før og efter køkørslen.
Selv cirkuset er mig egenligt ligemeget, men jeg det sker nogen år at jeg
kører med derindefra - mest for at tælle med i de "mange" motorcyklister ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Niels Stoltze

Dato : 14-03-08 07:41

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev ...
> [...]
> Daytona modstod (Nogen importører der vil give lidt for reklamen ?) Men
> jeg mangler stadig at finde de 100% vandtætte handsker.

Jeg var også derinde.. Som pænt nybagt mc'er.. Kun haft den i en lille
måned, og kun kørt 800km inkl i går.. Hyggeligt med så mange..

Skulle mødes med tre andre, og jeg kommer fra Frederiksværk, så der er lige
omkring 50km derind. Hørte at det var tørvejr i Kbh, men det regnede hos
mig. Sååh, jeg gad ikke helt at køre afsted.. Men så blev det tørvejr
hjemme, så jeg tog afsted.. Blev dog ramt af "strålende" vejr hele vejen fra
Hillerød til Nørrebrogade..

Men mit tøj, og handsker , holdt mig helt tør alligevel.. Og hvis nogen
er interesseret i hvad for noget tøj, så er det af mærket Revit. 2500,- for
jakke, 1900,- for bukser
Og handskerne er forresten af mærket Held.. Sådan nogle okay tykke til cirka
500,-

Men det var fedt at være afsted, trods vejret.. Håber dog på flere køreture
i tørvejr i fremtiden...

/Stoltze
GSX-750F '07

Fra : Anders Majland

Dato : 14-03-08 09:59

> Men det var fedt at være afsted, trods vejret.. Håber dog på flere
> køreture i tørvejr i fremtiden...

Jeg havde egenligt glemt hvor langt jeg havde hjem over fyn - jeg plejer at
tage molslinien. GPS siger at der var 386km. Der var nu ikke fordi det
regnede så meget og henover fyn var der ved at være klar himmel. Men der var
nu ganske frisk modvind og jeg var under 15km/l

Ved Kildebjerg var jeg inde og tanke - og så tog jeg også lige en langærmet
trøje på under jakken - indtil da havde jeg blot en t-shirt under. Men
varmehåndtagene viste igen sit værd for temperaturen var nede under 5 grader
inden jeg var hjemme ved midnat - efter at have været ude i regnen i 8 timer

Men sæsonen har nu været igang længe for mig - det er blevet til 5200km
iår - desværre mest til/fra arbejde og ikke så mange sjove km.

--
/Anders Majland

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-03-08 18:14

Niels Stoltze skrev:
-kåt-
> [...]
> cirka 500,-
>
> Men det var fedt at være afsted, trods vejret.. Håber dog på flere

Dennis HP, læser du med her?
Uanset om det bliver Touring Camp, Stockholm, Nordkap, Berlin eller
Salzburg, så skal vi sgu nok komme afsted.
Takker for en herlig aften, det var hyggeligt at møde dig igen og få en
gevaldig hyggesludder. Hils fruen. *vinkevanke*

Til sagen:

*højfemmer Nielsen* *KLASK!*...jeg har også en Rev It-dragt ("Off
Track"-jakke og "Dakar"-bukser), og jeg var varm, knasende tør og
tilfreds på hele turen, fra jeg lettede om morgenen og til jeg ramte
sengen ved 0130-tiden.

Godt nok var det ikke som en rigtig solid omgang
til-marv-og-ben-gåendes-og-altgennemblødende-sommerregn vi fik i går,
men jeg er alligevel særdeles godt tilfreds med min dragt.

Jeg var knashamrende tør inde i klunset, så nu skal jeg bare have
sommerbehandlet de gyldne slangekrøller med det samme
imprægneringsmiddel, som Rev It giver deres dragter.
Stoffet var i øvrigt også tørt indvendigt, så: Ingen problemer der.
Så må vi se hvordan dragten tér sig, når den engang har været en tur
igennem vaskemaskinen.

Jeg har så kig på Rev Its sommerhandsker i model...*bladrer i
2008-kataloget*..."GT Corse" og/eller "Desert, samt "Pointer H20" til
vinterbrug.
Og jeg var meget tilfreds med udvidelselsmuligheden i bukserne, efter at
have konsumeret en solid gang stegt flæsk med persillesovs. *hikke*

Bortset fra det, så er jeg middelsvært utilfreds med, at de
tilsyneladende kun har bagpotebeklædning i sort.
Min dragt er beige/grå/blå, og jeg vil sgu gerne have et par støvler der
passer til! *ser DYBT pikeret ud, og snøfter forarget!*

Og oven i det så var Nuller ('sjukken) ligeledes svært tilfreds.
Han har været i Ølgod sidste lørdag for at købe matchende bukser til sin
BMW-køredragt, og de kom med posten i går formiddag.
Så han kunne drage afsted til Bakkeåbning i sin spritnye System 5-gryde,
i en komplet Rallye Pro 2-dragt, på sin R1200RT (Nov. '07 - 7000 km) -
og derudover var han da også iført et særdeles bredt og _meget_
tilfredst grin.

Alt i alt en fino Bakkeåbning for os 4 'sjukker på trods af vejret -
billederne kommer online på hjemmesiden i løbet af weekenden.
Jeg smider link op, når skilderierne er klar.

Venlig hilsen

Aragorn. Der lurer på et par solide militære ørkenboots i stedet, med
plads til ens skæve tæer. Så passer farverne sgu da. Hmpf!

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 19:44

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> Takker for en herlig aften, det var hyggeligt at møde dig igen og få en
> gevaldig hyggesludder. Hils fruen. *vinkevanke*

Tak i lige måde. Hils Sjukken

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : KentBM

Dato : 14-03-08 18:58

Anders Majland wrote:
> Specelt mellem 16 og 19 kom der nogle hæftige byger som mit Rukka og Daytona
> modstod (Nogen importører der vil give lidt for reklamen ?) Men jeg mangler
> stadig at finde de 100% vandtætte handsker.

Den største ulempe med 100% vandtætte handsker er at der er alt for
meget vand ind i handsken, når den skal på igen efter stop. Handsken
bliver alligevel fyldt af vand, som rander ned af ærmet og ind i
handsken. Det er i hvert tilfælde aldrig lykkedes mig at få løst dette
problem.

--

Kent

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 14-03-08 19:26

Jakken uden på handsken måske?

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 11:05

On Fri, 14 Mar 2008 19:25:58 +0100, Per K. Nielsen wrote:

> Jakken uden på handsken måske?

Nemli, det er sådan at det gøres

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Anders Majland

Dato : 14-03-08 20:18

> [...]
> alligevel fyldt af vand, som rander ned af ærmet og ind i handsken. Det er
> i hvert tilfælde aldrig lykkedes mig at få løst dette problem.

Bla Dainese har handsker med dobbelkrave. Inderste lag under jakken og
yderste lag over jakken og der er så drænhuller så vandet derfra kan løbe
ud.

Til og med turen fra nørrebrogade havde jeg mine gamle 3finger handsker på -
men de er knapt vandskyende mere ... Derfra og hjem var det med rukka
xtrafit handsker med et par billige næsten vandtætte thansen overtræk over.
Sammen med 20W i hvert håndtag frøs jeg ikke fingene - men måtte skrue ned
engang imellem når det blev for varmt