|
| Køb af Yamaha XJ 900 Fra : Ukendt |
Dato : 13-03-08 12:53 |
|
Hej til mc-folket.
Jeg overvejer stærkt at skifte min XV535 '96 ud med en XJ900 '87-'92,
da jeg gerne vil have lidt mere komfort og hestekræfter,
og burde kunne finde en XJ900 til samme pris som jeg får solgt min 535 for.
Har blot lige de sædvanlige spørgsmål, om det er rimelig nemt at finde
reservedele og om der er ting man skal være
særlig opmærksom på med XJ900 modellerne.
på forhånd tak,
Andreas
| |
Niels Rasmussen (13-03-2008)
| Kommentar Fra : Niels Rasmussen |
Dato : 13-03-08 13:39 |
|
Andreas P. skrev:
> Hej til mc-folket.
> Jeg overvejer stærkt at skifte min XV535 '96 ud med en XJ900 '87-'92,
> da jeg gerne vil have lidt mere komfort og hestekræfter,
> og burde kunne finde en XJ900 til samme pris som jeg får solgt min 535 for.
>
> Har blot lige de sædvanlige spørgsmål, om det er rimelig nemt at finde
> reservedele og om der er ting man skal være
> særlig opmærksom på med XJ900 modellerne.
>
> på forhånd tak,
> Andreas
- har tidligere kørt kørt XJ 900 og XJ 900 Diversion: det eneste jeg
skulle være opmærksom på, var at skifte dæk... spøg til side: jeg havde
slet ingen problemer med de cykler jeg havde, de 10 år jeg kørte.
Bikerhilsen Niels
| |
google@pein.dk (13-03-2008)
| Kommentar Fra : google@pein.dk |
Dato : 13-03-08 06:48 |
|
On 13 Mar., 12:53, "Andreas P." <skodmailSNABELAget2net.dk> wrote:
> Hej til mc-folket.
> Jeg overvejer stærkt at skifte min XV535 '96 ud med en XJ900 '87-'92,
> da jeg gerne vil have lidt mere komfort og hestekræfter,
> og burde kunne finde en XJ900 til samme pris som jeg får solgt min 535 for.
>
> Har blot lige de sædvanlige spørgsmål, om det er rimelig nemt at finde
> reservedele og om der er ting man skal være
> særlig opmærksom på med XJ900 modellerne.
>
> på forhånd tak,
> Andreas
Uden at være sikker vil jeg gætte at det er meget nemt at finde
reservedele, da det er en ret almindelig cykel der har været på
markedet længe.
De gamle med 2 fjederben er noget svagt affjedret bagtil. Specielt '88
og tidligere. Jeg havde en '88 model, og der var bagaffjedringen
simpelthen for dårlig. Fjedrene blev forstærket 20% i 1989. Jeg har
ikke prøvet en Diversion, men vil gætte på det er bedst at gå efter en
sådan.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA
| |
aksel_k (13-03-2008)
| Kommentar Fra : aksel_k |
Dato : 13-03-08 13:11 |
|
On 13 Mar., 12:53, "Andreas P." <skodmailSNABELAget2net.dk> wrote:
> Hej til mc-folket.
> Jeg overvejer stærkt at skifte min XV535 '96 ud med en XJ900 '87-'92,
> da jeg gerne vil have lidt mere komfort og hestekræfter,
> og burde kunne finde en XJ900 til samme pris som jeg får solgt min 535 for.
>
> Har blot lige de sædvanlige spørgsmål, om det er rimelig nemt at finde
> reservedele og om der er ting man skal være
> særlig opmærksom på med XJ900 modellerne.
>
> på forhånd tak,
> Andreas
Jeg kan kun anbefale en XJ 900, jeg har en årg. 1985, og har ikke
oplevet besvær med at skaffe dele, min har nu kørt ca. 120.000, og det
giver ingen særlige problemer.
mvh
Aksel
| |
Edvard Korsbæk (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Edvard Korsbæk |
Dato : 14-03-08 07:44 |
|
En enkelt i klubben har en.
Den ser stadig brandgodt ud.
Vred kardanledet i stykker i Norge
Tanken utæt i løbet af denne vinter.
Generatoren opgav for nogle år siden
Spørger en gang imellem når vi er på langtur, om der er en der har en liter
olie eller to. Det har jeg altid min Silwerving bruger også masser af
olie...
Men, de er jo efterhånden ganske gamle, og virker efter alderen særdeles
stabile.
Eneste større 'Reservedelsproblem' jeg har set var en 40 liter Krauser
topboks.
Mvh
Edvard Korsbæk
"Andreas P." <skodmailSNABELAget2net.dk> skrev i meddelelsen
news:47d915b2$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej til mc-folket.
> Jeg overvejer stærkt at skifte min XV535 '96 ud med en XJ900 '87-'92,
> da jeg gerne vil have lidt mere komfort og hestekræfter,
> og burde kunne finde en XJ900 til samme pris som jeg får solgt min 535
> for.
>
> Har blot lige de sædvanlige spørgsmål, om det er rimelig nemt at finde
> reservedele og om der er ting man skal være
> særlig opmærksom på med XJ900 modellerne.
>
> på forhånd tak,
> Andreas
| |
Jens B. rasmussen (14-03-2008)
| Kommentar Fra : Jens B. rasmussen |
Dato : 14-03-08 13:26 |
|
> "Andreas P." <skodmailSNABELAget2net.dk> skrev i meddelelsen
> news:47d915b2$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej til mc-folket.
>> Jeg overvejer stærkt at skifte min XV535 '96 ud med en XJ900 '87-'92,
>> da jeg gerne vil have lidt mere komfort og hestekræfter,
>> og burde kunne finde en XJ900 til samme pris som jeg får solgt min 535
>> for.
>>
>> Har blot lige de sædvanlige spørgsmål, om det er rimelig nemt at finde
>> reservedele og om der er ting man skal være
>> særlig opmærksom på med XJ900 modellerne.
>>
>> på forhånd tak,
>> Andreas
Hørte fra en kammerat at tanken pga sin konstruktion kan ruste indefra
fordi der samler sig lidt vand fra benzinen på de laveste punkter i
tanken. dvs de to hjørner hvor man har sine knæ så og sige. Om det er
sandt og tilfældet på alle XJ900'ere aner jeg ikke.
men ellers er det jo bare en gammel mc som er umulig at slide op han havde
sin i 8 år og kørte ikke under 15 K km om året uden andet end almindelig
vedligehold.
--
Jens B. Rasmussen
www.kantanamc.dk
| |
Rasmus (15-03-2008)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 15-03-08 12:09 |
|
"Andreas P." <skodmailSNABELAget2net.dk> wrote in
news:47d915b2$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:
> Hej til mc-folket.
> Jeg overvejer stærkt at skifte min XV535 '96 ud med en XJ900 '87-'92,
> da jeg gerne vil have lidt mere komfort og hestekræfter,
> og burde kunne finde en XJ900 til samme pris som jeg får solgt min 535
> for.
>
> Har blot lige de sædvanlige spørgsmål, om det er rimelig nemt at finde
> reservedele og om der er ting man skal være
> særlig opmærksom på med XJ900 modellerne.
>
> på forhånd tak,
> Andreas
>
Få tjekket at kardanleddet er ok. Det er bedst at skifte det forebyggende,
hvis det er slidt. Man kan vist risikerer, et kedeligt havari hvis det dør,
under kørsel.
Men eller skulle det være en uopslidelig maskine.
| |
|
|