MS Windows
briani 27239
Størelse på Windows DIR?
Fra : kk

Dato : 13-03-08 10:03

Efter at have flyttet alle de "Blå" directories i C:\Windows, fylder det
stadig 4.87GB. (XP2, fuldt autoopdateret, installeret første og eneste gang
i feb. 2005)
PC'en kører upåklageligt, jeg er blot nysgerrig efter at vide, om det er
normalt at WINDIR vokser i den grad??
mvh
kk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 12:08

kk skrev:

> Efter at have flyttet alle de "Blå" directories i C:\Windows, fylder det
> stadig 4.87GB. (XP2, fuldt autoopdateret, installeret første og eneste gang
> i feb. 2005)

Min XP som ikke er specielt opdateret, fylder 1,6 Gbyte når jeg
ser bort fra dvale- og swapfil.

> PC'en kører upåklageligt, jeg er blot nysgerrig efter at vide, om det er
> normalt at WINDIR vokser i den grad?

Hvis folk trykker sig igennem installationer med OK hele vejen,
bliver alle programmer lagt på C-drevet, og alle
brugerindstillinger ryger ind under Documents and Settings. Så
kan drevet vokse til uanede størrelser.

Jeg lægger *alt* hvad jeg selv kan bestemme over, på et andet
drev end C og undgår helst det jeg ikke kan bestemme over.

--
Bertel

Fra : kk

Dato : 13-03-08 13:41

> [...]
>
> Jeg lægger *alt* hvad jeg selv kan bestemme over, på et andet
> drev end C og undgår helst det jeg ikke kan bestemme over.

OK, men det forklarer blot at C:\ drevet vokser, jeg talte kun om WINDOWS på
C:\ drevet.
Jeg beklager at du kunne misforstå
mvh
kk

Fra : Rado

Dato : 13-03-08 16:28

On Thu, 13 Mar 2008 10:03:14 +0100, "kk" <kru@nospamail.dk> wrote:

>Efter at have flyttet alle de "Blå" directories i C:\Windows, fylder det
>stadig 4.87GB. (XP2, fuldt autoopdateret, installeret første og eneste gang
>i feb. 2005)

Min Windows mappe (XP SP2) fylder 4.6 GB og installationen er 7-8 mdr.
gammel og fuldt opdateret. Har ikke flyttet noget (ved ikke hvad du
mener med "blå" directories, hvis det er alt uninstall halløjet så
fylder det lidt over 600 MB her).

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : kk

Dato : 13-03-08 18:05

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gammel og fuldt opdateret. Har ikke flyttet noget (ved ikke hvad du
> mener med "blå" directories, hvis det er alt uninstall halløjet så

Tak for svaret!
Ja, det er "uninstall halløjet ", jeg skulle nok have udtrykt mig lidt
klarere.
Alt er så i orden, kan jeg forstå.
mvh
kk

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-03-08 17:32

kk wrote :
> [...]
> feb. 2005)
> PC'en kører upåklageligt, jeg er blot nysgerrig efter at vide, om det er

Min XP SP2 fylder 1,5Gb uden at have fjernet alle
"NtUninstall..."-mapperne.

C:\Windows\Temp kan slettes hvis der ikke er programmer åbne.
Jeg har slået System Restore fra.
C:\Windows\System32\dllcache har jeg også slettet ved at skrive to
kommandoer:
sfc /cachesize=0
sfc /purgecache

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-03-08 17:35

Og så har jeg forresten heller ikke installeret .NET da behovet ikke er
der.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 14-03-08 08:42

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
>
> /klaus
>
> Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;

Så nu har du 300 GB tilovers.?

Det er ikke noget man skal rode med, uden der er pladsmangel.

Mvh Ole

Fra : kk

Dato : 14-03-08 09:29

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> Så nu har du 300 GB tilovers.?
>
> Det er ikke noget man skal rode med, uden der er pladsmangel.
>
> Mvh Ole

Til Ole,
Det er jeg enig i, - jeg var også blot nysgerrig.
mvh
kk

Fra : Rado

Dato : 13-03-08 19:53

On Thu, 13 Mar 2008 17:32:10 +0100, Klaus Jørgensen <kj@no.spam>
wrote:

>Min XP SP2 fylder 1,5Gb uden at have fjernet alle
>"NtUninstall..."-mapperne.

Det har sikkert noget at gøre med de programmer der er installeret.
Jeg har en anden XP maskine udover den jeg har nævnt, den er identisk
med den første i alle henseender bortset fra typen og antallet af
programmer (færre og mindre programmer), her fylder windows mappen
"kun" 2.8 GB. Begge har iøvrigt .NET 1.1 og 2.0. installeret, og ja
det fylder en del.

--
Rado

Herren lade sit fjernsyn lyse på dig