Kan man tilgå com porten via php?? enten i~
Fra : Allan Madsen

Dato : 13-03-08 20:12

Hejsa Har et spørgsmål..

Kan man via php læse / skrive fra / til en com port via php??

Enten på et windows system eller på et linux system

Hvis Ja
så meget gerne et eksembel

Hvis Nej
ØV

mvh
Allan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-03-08 20:17

Allan Madsen wrote:
> [...]
>
> Kan man via php læse / skrive fra / til en com port via php??
>
> Enten på et windows system eller på et linux system

På et Windows - JA!

www.php.net/com

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Allan Madsen

Dato : 13-03-08 20:33

Johan Holst Nielsen frembragte:

> På et Windows - JA!
>
> www.php.net/com

Hmm kan ikke lige se hvordan man f.eks kan læse fra com port 1 - Alså
den serielle port på computeren..

MVH
Allan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-03-08 21:12

Allan Madsen wrote:
> Johan Holst Nielsen frembragte:

> Hmm kan ikke lige se hvordan man f.eks kan læse fra com port 1 - Alså
> den serielle port på computeren..

Aah sorry - der var jeg for hurtig på tasterne og læste ikke godt nok :)
Sorry...

normalt skal du skrive dit helt eget via f.eks.
www.php.net/proc_open
men det vil nok tage et godt stykke tid :)

Anyway - der er andre muligheder - en hurtig googling gav:
http://www.phpclasses.org/browse/package/3679.html