Manglende tal i en Array
Fra : Allan Madsen

Dato : 13-03-08 20:02

Hejsa Håber i kan hjælpe en nybegynder ss

Jeg har en Array med følgende indhold f.eks
[1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,13,14,17,18,19,23]

hver af disse pladser indeholder en eller anden værdi > 0

Det jeg så ønsker mig, er en ny Array men hvor alle pladserne er fyldt
ud og som har værdien 0

Det skal lige siges at jeg ikke ved hvor mange pladser der er i,
overstående er kun et eksempel..

Er der nogle der kan give mig et let svar på overstående..

MVH
Allan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-03-08 20:08

Allan Madsen wrote:
> [...]
>
> hver af disse pladser indeholder en eller anden værdi > 0
>
> Det jeg så ønsker mig, er en ny Array men hvor alle pladserne er fyldt

Ikke sikker på jeg ved hvad du mener... men f.eks.

<?php
$array1 = array(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,14,17,18,19,23);
$array2 = array_fill(0,sizeof($array1),0);
/*
array2 indeholder nu samme antal elementer som array1 - dog er alle
værdier i array2 0.
*/
?>

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Allan Madsen

Dato : 13-03-08 20:30

Johan Holst Nielsen skrev:

> [...]
> /*
> array2 indeholder nu samme antal elementer som array1 - dog er alle værdier i
Hmm prøver igen
I min array har plads 1, f.eks værdien 22 plads 2 23 osv alså vær plads
her en værdi.

Men pladserne springer i det prøver at lave et eks her under

plads værdi

Som du nok kan se er der nogle "mangler" i pladserne
disse pladser vil jeg ger have fyldt ud med 0
så den kommer til at se sådan her ud

Jeg ved aldrig hvor mange pladser der er i arrayen
eller hvilke pladser der mangler??

Håber dette kastede lidt mere lys over mit problem

MVH
Allan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-03-08 20:34

Allan Madsen wrote:
> Jeg ved aldrig hvor mange pladser der er i arrayen
> eller hvilke pladser der mangler??
>
> Håber dette kastede lidt mere lys over mit problem

Det gjorde det...

Men er

F.eks.

Er 1,2,3 og 5 key i array'et mens 22,40,60 og 30 er values? Korrekt
forstået - altså array(1=>22,2=>40,3=>60,5=>30...);

Er den første key i array'et altid 1? (Default er den jo 0).

Fra : Allan Madsen

Dato : 13-03-08 21:57

Johan Holst Nielsen formulerede spørgsmålet:

> [...]
> - altså array(1=>22,2=>40,3=>60,5=>30...);
>
> Er den første key i array'et altid 1? (Default er den jo 0).

Sorry for den da, det er mig der sidder her og blander to ting sammen
ss

mit problem er at jeg læser en post i en tabel f.eks tallet 1 den næste
post indeholder tale to og den næste tallet 3 men så indeholder den
næste post tallet 5 dette får jeg jo over i en array.

men nu er det at jeg gerne vil læse selv samme tabel / poster, men der
hvor det "næste" nr mangler vil jeg gerne indsætte dette nr + værdien 0
i arrayen. Håber det giver lidt mening..

MVH
Allan

Fra : preben nielsen

Dato : 19-03-08 05:25

"Allan Madsen" <psp@crump.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> men nu er det at jeg gerne vil læse selv samme tabel / poster, men der
> hvor det "næste" nr mangler vil jeg gerne indsætte dette nr + værdien 0 i

Kan du ikke bare sætte alle til 0 inden du starter indlæsningen ?