Hvordan inkluderer jeg en side?
Fra : Denis Egebæk Pederse~

Dato : 13-03-08 11:35

På siden www.roedestjerne.dk/spillere/jonijensen.htm
har jeg indtil videre måtte stille mig tilfreds med copy+paste
metoden for at få tabellen til højre for billedet indsat. Jeg har
tidligere forsøgt mig med <!--#include file="...."--> og
<!--#include virtual="...."--> men uden held.

Tabellen skal vise en række fodboldspilleres sæsonstatistik som
selvfølgelig løbende ændres efterhånden som der bliver spillet
flere kampe i sæsonen, og min drøm var derfor at kunne inkludere
disse data fra excel på siden, så de ændringer jeg laver i
excel-statistikken automatisk bliver opdaterede så jeg ikke skal
huske på selv at opdatere (med copy+paste metoden) siderne for de
spillere der har været med i den seneste kamp.

Håber spørgsmålet/opgaven er til at forstå

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : erik.ginnerskov@live~

Dato : 13-03-08 05:15

Denis Egebæk Pedersen skrev:
> [...]
> tidligere forsøgt mig med <!--#include file="...."--> og
> <!--#include virtual="...."--> men uden held.

Dit include-problem bunder nok i, at din side (den side, der skal
inkludere noget) hedder noget med .htm. Hvis du ikke benytter asp,
skal din side hedde noget med .shtml og du vil så kunne benytte dine
includes uden problemer.

Benytter du asp i dine sider, skal de naturligvis hedde noget
med .asp.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 12:51

erik.ginnerskov@live.dk skrev:

> Benytter du asp i dine sider, skal de naturligvis hedde noget
> med .asp.

Men han kan ikke umiddelbart inkludere en Excelfil i en HTML-fil.
Der kræves noget databehandling af Excelfilen - udskrevet som
CSV-fil - i f.eks. PHP.

--
Bertel

Fra : Denis Egebæk Pederse~

Dato : 13-03-08 13:08

> [...]
> includes uden problemer.
>
> Benytter du asp i dine sider, skal de naturligvis hedde noget

Jeg skrev det godt nok ikke i mit første indlæg, men jeg har prøvet at
gemme siden der skal indeholde en anden side som en .shtml - stadig
uden det ønskede resultat. På en anden side

www.roedestjerne.dk/spillere/jonijensen2.shtml

har jeg forsøgt både at inkludere en tabel der er gemt i filen
tabel.inc og i tabel.htm, men der sker stadig intet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 13:29

Denis Egebæk Pedersen skrev:

> www.roedestjerne.dk/spillere/jonijensen2.shtml

Prøv at kalde siden for jonijensen2.php, og lav så en include
sådan her på én linje:

   <? include 'tabel.inc'; ?>

Lidt om sikkerhed:

Hvis du giver dig til at arbejde med PHP, kan der være noget i
koden som du ikke ønsker at alle kan læse. Det kan være kodeord,
brugernavne, mappenavne, mailadresser eller lignende.

Inc-filer kan man bede om at se. Hvad PHP-filer angår, spærrer de
fleste websystemer for direkte læsning. Derfor kalder man sine
include-filer for "tabel.inc.php". Det kan du lige så godt vænne
dig til fra starten hvis det er den vej du vil gå. Hvad
include-funktionen angår, er det fløjtende ligegyldigt hvad man
kalder filerne, blot navnet er rigtigt.

PS. Måske virker PHP ikke på din server.

--
Bertel