Fjerne Outlook Express under IE7
Fra : Rainman

Dato : 13-03-08 10:42

Jeg er træt af at Outlook Express ofte starter når jeg klikker på en
mail link, idet jeg har TB Portable som min default mail klient. Dette
er sat op i TB, idet den altid checker at TB er default mal applikation,
men mærkeligt nok så fremgår TB slet ikke under "Set program access and
defaults", men derimod alene Opera og Outlook Express (Måske fordi jeg
kører portable versionen).

Men never mind, hvordan er det lige jeg fjerne OE fra maskinen? Har søgt
som en gal, og så noget på MS's hjemmeside, godt nok en ældre
IE-version, hvor man skal fjerne dette som en del af IE under
tilføj/fjern programmer. Men jeg tør ikke rigtig vælge fjern til "IE 7"
hvis der ikke kommer en mulighed under afinstallationen med at kunne
fjerne OE.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-08 11:36

Den 13-03-08 10.41 skrev Rainman følgende:
> Jeg er træt af at Outlook Express ofte starter når jeg klikker på en
> mail link, idet jeg har TB Portable som min default mail klient. Dette
> er sat op i TB, idet den altid checker at TB er default mal applikation

Prøv i stedet at bruge Windows' standardkonfiguration:
Start-knappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv
programadgang og -standarder => Brugerdefineret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : j.valentin

Dato : 13-03-08 12:28

"

> Prøv i stedet at bruge Windows' standardkonfiguration:
> Start-knappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv
> programadgang og -standarder => Brugerdefineret.

Eller i IE explorer --> tools --> internet options --> programs
og her sætte e-mail til det ønskede.

Fra : Rainman

Dato : 13-03-08 14:58

j.valentin wrote:
> "
>>
> Eller i IE explorer --> tools --> internet options --> programs
> og her sætte e-mail til det ønskede.

Her stod TB allerede som standard emailklient, så det burde være godt nok.

Da jeg kører TB-Portable, bruger jeg Gaviri Pocketsearch som
DesktopSearch, idet det er det eneste program der kan indeksere
TB-Portable mails. Alle andre Desktop Search programmer kræver at
programmer er registreret i Registry.

Gaviri Support har sagt at jeg skal afinstallere OE for at jeg fra
Pocketsearch får åbnet mails i TB fremfor OE, så det er nok en
uhensigtsmæssighed i dette program, men desuagtet er det pissetræls at
jeg altid når jeg finder en mail skal lokalisere den manuelt i TB
fremfor bare at klikke :)

Fra : Rainman

Dato : 13-03-08 14:54

Kim Ludvigsen wrote:

> Prøv i stedet at bruge Windows' standardkonfiguration:
> Start-knappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv
> programadgang og -standarder => Brugerdefineret.

Det havde jeg prøvet, men problemet er bare at TB ikke står under
"Ikke-microsoft" eller "andre". Der står kun Opera og OE. Måske skyldes
det at jeg kører TB-Portable