Aldi/Computer igen igen...
Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 13-03-08 12:09

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/13/105638.htm?rss=true

<citat>
Aldi topper klagelisten
I 2007 fik Forbrugerrådet 420 henvendelser om forbrugerelektronik. Af
dem tegner Aldi sig for knap 10 procent, og den overvejende del
handlede om pc'er.

- Aldi ligger højest på listen over de henvendelser, vi får om
forbrugerelektronik. Aldi har en høj markedsandel, men størrelse
forpligter også til at overholde købeloven, siger Tina Dhanda.
</citat>

Værd at have i mente, hvis man overvejer at købe nu computer.

--
mvh.

Fra : j.valentin

Dato : 13-03-08 12:25

> [...]
> </citat>
>
> Værd at have i mente, hvis man overvejer at købe nu computer.

Og hvad skal man så bruge det til?

ud af 420 er knap 10 % Aldi-kunder - altså ca. 40 stk.
Den overvejende del omhandler pc - skal vi anslå dette til 30 stk.?

Det vil nu ikke afskrække mig for at købe (endnu een) elektronik i Aldi.

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-03-08 12:30

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> </citat>
>
> Værd at have i mente, hvis man overvejer at købe nu computer.

Ja, dejligt. Nu er det jo afgjort, at ALDI har pligt til at modtage varen i
butikken, og det har de jo nok tænkt sig at overholde (det har de da også
gjort før, jeg har tidligere indleveret et defekt produkt direkte i butikken
(ikke Medion). Perfekt, og så er der jo endda tre års garanti og support, og
de giver jo også 30 dages fuld returret, uden spørgsmål. God reklame du
giver, Ludvig. Nu kan alle trygt købe en Medion, som giver en masse for
pengene, og som man ikke har en jordisk chance for selv at bygge til samme
pris.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-03-08 07:11

"Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> varen i butikken, og det har de jo nok tænkt sig at overholde (det har
> de da også gjort før, jeg har tidligere indleveret et defekt produkt

Forbrugerrådet mangler da så lige nogle andre.

Fladskærme der skal indleveres/afhentes af servicepartner istedet for man
går i butikken.

Xbox360 hvor det kræves at slutbruger selv kontakter Microsoft for RMA,
fremfor at indlevere den i butikken.

Og sikkert andre

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 18-03-08 14:03

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> går i butikken.
>
> Xbox360 hvor det kræves at slutbruger selv kontakter Microsoft for RMA,

Ja, mange andre. Mange forhandlere forsøger efterhånden at give "bolden"
videre, men det ændrer jo ikke på at de alle sammen skal følge reglerne.
Aldi skal også, uanset hvad andre gør.

I mange tilfælde, så får forbrugeren en bedre service hos
producenten/service-provideren, men det ændrer ikke på reglerne. For
mange mennesker, er det vel nemmere at overskue at aflevere et defekt
produkt der hvor man har købt det og rimeligt nok. Dem som kan overskue
at skulle købe et sted, få service et andet sted osv., de kan jo så frit
benytte sig af den mulighed.

Nicolai

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 13-03-08 13:07

http://comon.dk/index.php/news/show/id=35214?utm_source=direct&utm_medium=rss

<citat>
I aften går TV2s forbrugerprogram Basta i kødet på Aldi. Sidste år
lovede Aldi at rette op på fejlene, men det er ikke sket ifølge TV2s
programomtale.

Programmet vises i aften klokken 20.50.
</citat>

Et program som sikker er værd at kigge.

--
mvh.

Fra : _

Dato : 13-03-08 13:27

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I aften går TV2s forbrugerprogram Basta i kødet på Aldi. Sidste år lovede
> Aldi at rette op på fejlene, men det er ikke sket ifølge TV2s

Ja. TV2 er altid korrekt og lødigt. Det må vi se, Ludvig.

Fra : Hauge

Dato : 13-03-08 15:05

_ wrote:
> Ja. TV2 er altid korrekt og lødigt. Det må vi se, Ludvig.

Ja TV2 og Ludvig er på ca. samme seriøse niveau.

/Hauge

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-03-08 17:01

Heehhhh

Fra : jama

Dato : 15-03-08 19:42

> [...]
> </citat>
>
> Værd at have i mente, hvis man overvejer at købe nu computer.

Ja så Giver Ludvig endnu engang Gratis Reklame for Hans Højt Elskede Aldi.
Glæder mig du endelig har fået øjene op for et yderst godt kvalitet produkt.
Tillykke Ludvig
..Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 15-03-08 19:51

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Aldi.
> Glæder mig du endelig har fået øjene op for et yderst godt kvalitet

Du ludvig, du glemte at sige, at der hos Aldi i denne tid, kan fås en Yderst
Fin og Billig Bærbar, for kun Kr.5400
fy- fy og Skam dig Ludvig, hvor kunne du glemme så Vigtig en Begivenhed og
det enda lige før Påske?Må Herrens Straf komme over Dig!
Jama

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 15-03-08 19:54

jama kom med denne ide:

> [...]
> fy- fy og Skam dig Ludvig, hvor kunne du glemme så Vigtig en Begivenhed og
> det enda lige før Påske?Må Herrens Straf komme over Dig!

JAMA, hvert eneste indlæg du laver, underbygger min påstand, at du har
fis i bøtten, så fortsæt endelig...

--
mvh.

Fra : Nicolai

Dato : 15-03-08 19:59

jama wrote:

> Må Herrens Straf komme over Dig!
> Jama

Næppe, Herren bruger al sin tid på at rende rundt og undskylde for din
eksistens.

Nicolai

Fra : jama

Dato : 15-03-08 21:17

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> Næppe, Herren bruger al sin tid på at rende rundt og undskylde for din
> eksistens.
>
> Nicolai

Hva fanden, er det ikke Gøg , eller er det nu Gogge? Der talte, nej det var
Gøg.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 15:53

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in

> Hva fanden, er det ikke Gøg , eller er det nu Gogge? Der talte, nej
> det var Gøg.

Du Jama, ved du hvordan man kan kende en hønsehund ?

Jo - den kan både gø og gokke

Gert.

--
Niven's 1. Law:
   Never throw shit at an armed man.

Fra : Nicolai

Dato : 15-03-08 23:48

On Sat, 15 Mar 2008 21:16:42 +0100, jama wrote:

> Hva fanden, er det ikke Gg , eller er det nu Gogge? Der talte, nej det
> var Gg.

Det bekymrer mig lidt, at du snakker med dig selv. Men da jeg er et
positivt menneske, glæder det mig at se at vi endelig har fundet et debat-
niveau hvor du kan deltage uden de store fejl.

Så kom ikke og sig, at jeg ikke gør noget for mine medmennesker.

Nicolai