Snorkemidlet "Silence"
Fra : Steen

Dato : 13-03-08 01:47

Nogen af jer som har prøvet det? Virker det?
Der kører tv-reklamer på det pt.

Mvh Steen

Fra : Marianne

Dato : 13-03-08 21:43

"Steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen af jer som har prøvet det? Virker det?
> Der kører tv-reklamer på det pt.
>
> Mvh Steen

Jeg prøver/har prøvet det.

Det virker - måske lidt ligesom noget hostesaft - ved at bedøve svælget let.
Jeg synes bestemt, det har en virkning, men snorken fx ifm forkølelse, tager
det ikke.

mvh
Marianne

Fra : Jesper

Dato : 15-03-08 23:37

"Steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen af jer som har prøvet det? Virker det?
> Der kører tv-reklamer på det pt.
>
> Mvh Steen

Hvis man snorker meget og hvis man specielt har lange vejrtrækningspauser,
så skal man lade sig undersøge for sygdommen søvnapnø.

Jeg har selv sygdommen og er i behandling med en såkaldt CPAP maskine - det
hjælper vildt godt.

Se evt. på http://www.scansleep.dk/Default.aspx?ID=51

Jeg har ingen kommerciel tilknytning til lægeklinikken, men er patient der.

mvh

Jesper

Fra : -= JF =-

Dato : 16-03-08 00:15

Jesper skrev:

> Jeg har selv sygdommen og er i behandling med en såkaldt CPAP maskine - det
> hjælper vildt godt.

Nu har jeg heldigvis ikke brug for sådan et apparat, men har da set det
flere gange i TV o.l. - og jeg undres hver gang over at det overhovedet
kan lade sig gøre at falde i søvn med 'grisetryne' og slanger spændt på
ansigtet.
Jeg vender og drejer mig i søvne, og min seng ligner oftest en slagmark
om morgenen så jeg ville da blive viklet ind i slangerne eller rive
apparatet på gulvet.

Hvor længe var du om at vænne dig til at sove med sådan en på ansigtet?

--
Mvh. John

Fra : Jesper

Dato : 16-03-08 00:56

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> apparatet på gulvet.
>
> Hvor længe var du om at vænne dig til at sove med sådan en på ansigtet?

Jeg kan sagtens følge dig, men man vænner sig faktisk vildt hurtigt til det.
I starten flåede jeg også masken af efter et par timers brug om natten, men
efter et par uger, så havde jeg vænnet mig til det. I dag vil jeg slet ikke
undvære den. Søvnapnø er desværre en meget overset sygdom og mange forstår
den ikke - jeg har fået et nyt liv efter at sygdommen blev opdaget af en
kvik læge på Bispebjerg Hospital i forbindelse med kontrol for min astma.

Så min konklusion er, at man kan vænne sig hurtigt til det...... Det er
SLET IKKE så slemt at ligge med masken på, som man umiddelbart skulle tro.

Mvh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 01:51

-= JF =- wrote:
> [...]
> det flere gange i TV o.l. - og jeg undres hver gang over at det
> overhovedet kan lade sig gøre at falde i søvn med 'grisetryne' og

Det er bestemt heller ikke alle der kan. Jeg tror kun succes-raten er lidt
over halvdelen. Jeg har selv prøvet i 2 omgange af 4 måneder men får
åndenød, klaustrofobi, kan ikke falde i søvn, luft der fiser ud af masken
når jeg ligger på siden (det fiser lige op i øjet), maskinen støjer lidt og
det er nok larm til at jeg ikke kan finde ro, om vinteren kan det blive
temmelig koldt luft den pumper ind - er faktisk blevet forkølet af det. Så
jeg har ikke fundet én eneste god ting ved den. Selve princippet virker også
lidt omstændigt. jeg har forøvrigt også prøvet en "fullface"-maske der
dækker både næse og mund, men den virker heller ikke optimal på mig. En
slange lige ned i halsen ville nok virke bedre på at holde mit svælg åbent
for luft

/Søren