MS Windows
briani 27239
Vedr.: Pagefile i Xp
Fra : Finn 3200

Dato : 12-03-08 23:07

Hej
Hvordan sætter man Pagefile i Xp (Sp2 etc) højere end 4095 ?
Køre med 3 gb ram og har rigtig gode erfaringer med at konfig. Pagefile
lidt højere - 50% højere i både min. og max. end den fysiske
tilstedeværelse
mvh
Finn

Fra : dennis

Dato : 13-03-08 03:29

Finn 3200 wrote:
> [...]
> Køre med 3 gb ram og har rigtig gode erfaringer med at konfig. Pagefile
> lidt højere - 50% højere i både min. og max. end den fysiske

Man kan definere flere end en fil. Hvis windows kører i pae tilstand, så
er grænsen 16 TB

Fra : Rado

Dato : 13-03-08 16:23

On Wed, 12 Mar 2008 23:06:49 +0100, "Finn 3200" <mdf lis@HMMpost.tele>
wrote:

> [...]
>Køre med 3 gb ram og har rigtig gode erfaringer med at konfig. Pagefile
>lidt højere - 50% højere i både min. og max. end den fysiske

Hvordan gode? Jeg har 2 GB RAM, har prøvet at sætte pagefile til 200
MB med automatisk udvidelse. Det skete ind imellem at den blev udvidet
med nogle MB af et par programmer, men det var det eneste. Det tolker
jeg som at der ikke var brug for mere.

P.t. er den på 500 MB og den bliver så godt som aldrig udvidet.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Finn 3200

Dato : 14-03-08 20:59

.... Jeg har 3069 mb (4gb kan Xp vist ikke udnytte i 32bit) - Winxp vil
automatisk sætte min. til 2 mb men recommended 4603 mb og currently
allocated 3069 mb eller svarende til den fysiske hukommelse (for all drives)
Har som nævnt rigtig gode erfaringer med at sætte pagefile 50% højere end
den fysiske tilstedeværelse, som nævnt i både min og max. - mine sys har
altid kørt bedre når jeg selv sætter pagefile som anført eks.vis når jeg
Rendere eller kopiere store filer etc (lige store eller større end den
fysiske hukommelse)
WinXp vil end ikke sætte deres egen recommended, men kun til 4095
hvorfor jeg har anført "mængden" som min. og max. (og i data-drev G hvor
jeg har mest plads). Det hjalp men kan stadig mærke at den "mangler" da det
er
ligesom den stopper lidt op og puster ud, som om Xp lige allokere hukommelse
tilbage i blokkene (??).
Måske WinXp er blevet bedre - de første Xp'ere, 2000 og 98se satte altid
auto
svarende til fysiske hukommelse som min. og resten af Drevet ( eks.vis
30gb) som max. hvilket heller ikke var godt - windows har/havde meget svært
ved at
allokere hukommelse tilbage når den havde været brugt (??)
Det med PAE tilstand etc har jeg læst lidt om, men skal først sætte mig
ordentlig ind i det.
mvh
Finn

Fra : N_B_DK

Dato : 20-03-08 01:22

"Finn 3200" <mdf lis@HMMpost.tele> wrote in message
> ... Jeg har 3069 mb (4gb kan Xp vist ikke udnytte i 32bit)

Jo det kan XP godt, men grundet en begrænsning i mange chipset er det ikke
hele rammen der er tilgængelig for windows.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)