MS Windows
briani 27239
sfc /scannow i XPpro sp2
Fra : jama

Dato : 12-03-08 13:16

Jeg har tit spekuleret over, hvad der helt specifikt afhjælpes med denne
komando " sfc /scannow " og kan den afhjælpe f.eks fejl i hele Windows
OS(generale fejl, som Browser fejl, stifinder fejl, etc.?), eller er der kun
systemfilerne?Jeg har brugt denne sfc /scannow, når XP kørte dårlig/fejl,
for at undgå en Rep m. R. Og jeg må indrømme, at tit måtte der R. til. Jeg
ved godt det er meget generalt det jeg her beskriver ang. fejl i OSet, men
håber det giver et fingerpeg på, hvad jeg mener med fejl. Dette udspringer
sig af en samtale, jeg og en kammerat havde, hvad sfc /scannow lavede af
Rep. han mente et jeg noget andet, derfor spørgsmålet, men også fordig jeg
har anbefaldet den komando, til andre kammerater med fejl i Windows.
mvh.Jama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-08 20:48

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> men også fordig jeg har anbefaldet den komando, til andre kammerater med

SFC betyder jo "system file check" og det skal tages ret bogstaveligt. Det
er vigtige systemfiler den kan erstatte/genskabe og ikke så meget andet. Jeg
har samme erfaring som dig. Enkelte gange har det hjulpet - men de fleste
gange har problemet været noget helt andet, som sfc ikke kan klare.
Der er en god artikel om det her:
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Noget man vist nok skal være opmærksom på, er at man skal sørge for at
Skjul beskyttede operativsystemfiler
Vis filtypenavn for kendte filtyper
Vi ikke skjulte filer og mapper
er aktive, således at de ikke skjuler sig under scanningen.

Kurt

Fra : jama

Dato : 12-03-08 21:20

> [...]
> Vis filtypenavn for kendte filtyper
> Vi ikke skjulte filer og mapper
> er aktive, således at de ikke skjuler sig under scanningen.
(Det viste jeg ikke. jama)

> Kurt

Takker jeg vil læse indslaget, og huske næste gang, at aktivere skjulte
filer etc.
Mvh.Jama