Fjerne dupletter i array
Fra : Kenny

Dato : 11-03-08 14:54

Hej nyhedsgruppe,

jeg laver et array i et loop, og tilføjer værdier i mit array:

$array[] = $row[id];

da jeg ikke ved hvor mange resultater der skal ind i mit array.

Jeg kan desværre godt få dupletter ind i mit array, så er der nogen der
ved hvordan jeg fjerner dupletterne i mit array?

Mvh

Kenny

Fra : Kenny

Dato : 11-03-08 14:58

Kenny skrev:
> [...]
>
> Jeg kan desværre godt få dupletter ind i mit array, så er der nogen der
> ved hvordan jeg fjerner dupletterne i mit array?

Jeg har fundet løsningen selv:

$array = array_unique($array);

Og jeg skal selvfølgelig først finde løsningen 2 min efter jeg skriver
her. Typiskt!

Kenny

Fra : Martin

Dato : 13-03-08 18:32

Kenny wrote:

> Jeg har fundet løsningen selv:
>
> $array = array_unique($array);

Hvorfor ikke bare fjerne det direkte i SQL?
$row[id] lyder som noget der kommer fra SQL

SELECT DISTINCT id FROM tabel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-03-08 14:58

On Tue, 11 Mar 2008 14:53:48 +0100
Kenny <kenny@skummer.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan desværre godt få dupletter ind i mit array, så er der nogen
> der ved hvordan jeg fjerner dupletterne i mit array?

Lav det som et hash i stedet for:
$tmp_array["$row[id]"] = "";

Når du er færdig med at indsætte data, gør du følgende:
$array = array_keys($tmp_array);

voila, du har nu et array uden dupletter
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen