Hjælp! Layout problemer og browser valider~
Fra : steffen

Dato : 12-03-08 14:43

Jeg arbejder i øjeblikket på dennne skitse:
www.efterskoleweb.dk/index.htm

(Koden er endnu ikke valideret)

Den står fint i IE7. Siden skal dog også kunne ses i IE6 og FF -
og her er det, at filmen knækker.

1. Størst er probelemet i IE6, hvor indholdet i main-området
tvinges til først at begynde på samme linje, hvor indholdet i
#Right slutter. Det giver et meget kritisk layout. Ellers vises
siden som sådan ok.

2. Firefox. I den div (#menu) som rummer menuen vises
background-color ikke, og vælger jeg at indsætte et image, er det
samme resulatat Det er mig en gåde. Jeg har prøvet alt muligt.

Et par hjælpende ord ville gøre mig glad.

Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-03-08 15:03

steffen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg arbejder i øjeblikket på dennne skitse:
> www.efterskoleweb.dk/index.htm
>
> (Koden er endnu ikke valideret)
>
> Den står fint i IE7. Siden skal dog også kunne ses i IE6 og FF -
> og her er det, at filmen knækker.

står fin i IE7, det er nok lidt af en overdrivelse, hvad f.eks. med
søgeboksen??
For at du kan forvente at tingene ser ordentligt ud, så skal du
validere siden, og det ser ud til at du kommer ud for et stort
arbejde med det.
Hvorfor ikke validere løbende, eller endnu mere simpelt, lav korrekt
kode med det samme.
Gør du det, kan du i de fleste tilfælde få det til at se ordentligt
ud i flere forskellige browsere med det samme.

PerR

Fra : jopa

Dato : 12-03-08 15:13

"steffen" <steflick@hotmail.com> skrev

> Et par hjælpende ord ville gøre mig glad.

Jeg begriber ikke at en så enkel side kan give 107 fejl.
Ret fejlene først inden du kan forvente hjælp.
Fejlene kan jo være årsag til dine problemer

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk