spalte falder ned i IE7
Fra : Henrik Woer

Dato : 11-03-08 16:09

Min side er delt i to dele. I fireflox vises siden rigtigt, hvorimod høre
spalte falder ned i IE7. Er der nogn der ´ved hvad jeg gøre fejl?
http://woer.dk/kortkursus.asp?id=1 (start evt. med
http://woer.dk/proveside.asp)

Mvh. Henrik

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-03-08 11:44

Henrik Woer skrev:
> Min side er delt i to dele. I fireflox vises siden rigtigt, hvorimod høre
> spalte falder ned i IE7. Er der nogn der ´ved hvad jeg gøre fejl?
> [...]
Det er meget vanskeligt at skaffe sig overblik over dine
stylesheet formdeklarationer. Hvis du prøver at konsoli-
dere dine stylesheets til ét, er det meget nemmere at
overskue, også for dig selv.
Husk på, at floatede elementers højde indretter sig
efter indholdet. Hvis du derfor har indhold der er
målsat i bredde eller højde, kan du risikere at
få nogle uventede resultater.
Fejlen i IE har sandsynligvis noget at gøre med at
der ikke er plads på højre side af det vide side-
element.

Det ser også ud som om du "overformaterer" som
jeg kalder det, når der er flere formdeklarationer
end der er behov for. Start med det simple, 2
kolonner med noget indhold, left-float venstre
kolonne og lad højre kolonne passe sig selv.

Du kan finde en del overskuelige float-layouts
på denne side:
http://webdesign101.dk/layout/

Jørgen Farum Jensen
..