Hvalfangt er OK - selv, hvis delfiner ikke~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-08 19:53

Hvalfangt er OK - selv, hvis delfiner ikke var for kloge til at være
udryuddelsestruet.

Dengang hvalfangst pludselig blev almindelige og højteknologi dertil
udvikledes, mistede vi et par hval-arter - ligesom vi mistede et par
fuglearter såsom dronten og geirfuglen.

At der ikke er gået vigtige arter tabt i de sidste mange årtier , skyldes
ikke Greenpeace-omsorg men snarere at visse dyrearter er så dygtige til at
overleve som myrer og rotter.

Delfiner er enormt meget mere intelligente end de andre arter og der er 11
arter, hvis forskelle dog er betydningsløse for intelligensforskningen

Måske en af delfinarterne har haft et dyk i antal, da japanerne forbedrede
visse typer fiskenet , ligesom rotte-antal får kortvarig nedtur, når ny
bekæmpelsesmidler sendes på markedet

Men et sådant dyk er formodentlig altid kortvarigt

Jeg så delfiner, da jeg sejlede til et års scolarship i USA i min studietid,
da fly var dyrt

Det var ikke væsentlige oplevelser i forhold til de mange film om delfiner,
jeg siden har set.

At britiske natur-freaks demonstrerer mod Japan og Danmark er en
urimelighed, og aktivismen er noget skal være stolte af at ignorere.