windows live mail og hotmail
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-03-08 21:27

Jeg har netop sat en vista pc op til en bekendt. I den forbindelse skulle
hans hotmail konto importeres fra en outlook express konto. Herved
konstaterede jeg, at for at bruge hotmail, var jeg nødt til at opgradere til
windows live mail i stedet for at bruge den alm. windows mail.
Umiddelbart gik det smertefrit - bortset fra at jeg ikke forstår, hvorfor
navnene fra hans adressekartotek ikke kan ses. Kun de pgl.s emailadresser
kan ses. Ser man de samme kontaktpersoner i windows mail, står de som de
skal.
Det var en sidebemærkning.
Nu har han problemer med, at når han beder den hente og sende post går der
evigheder, hvor der ikke sker noget. Vi har lige konstateret, at han sendte
nogle mails fra sit arbejde i morges, og den nåede først frem her kl. 2000.
Jeg kan se, at når jeg trykker på send/modtag, vil den hente fra hotmail og
herefter synkronisere med indbakke, sendt post osv. og sluttelig hente post
fra en anden konto som han har hos tdc. Men der sker ikke en s...
Den kommer ikke med fejl - skriver bare, at den henter post.
Hvis jeg stopper den og beder den hente post fra tdc først, kommer posten
fra tdc med det samme, men så går den i selvsving igen.
Hvis jeg lukke windows live mail, kan den ikke startes igen, før pc.en har
været genstartet.
Jeg sendte nogle mails til ham, og hvis vi gik på hotmail via en browser,
kunne vi se, at den kom frem øjeblikkeligt, men få den hentet ned på windows
live mail er ikke lykkedes endnu.
Nogen ideer - andre som bruger hotmail via windows live mail.

Kurt