Suzuki Bandit 600/750
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 11-03-08 10:52

Hej i gruppen

NU bliver jeg nødt til at spørge nogen om råd/erfaring.

Er blevet lidt lun på Suzuki Bandit 600/750 - men er lidt usikker på
siddekomforten.

Hvis jeg nu fortæller at jeg er 1,80 m / 80 kg (45 år) og min kone 1,70 m /
60 kg (43 år)
- vil man så sidde i bare nogenlunde fornuftig siddestilling for begge
parter.

Jeg er på udkig efter en maskine som kan transportere mig ca. 10 km (x2) de
dage det er godt vejr,
- cyklen må gerne køre omkring 20 km/l, og så skal den være behagelig at
sidde bag på!

Årgangen skal ligge på 2000-2007

Hvor meget "falder" en cykel hvert år ?
Når man ser brugtpriser (privat) på en der er 1-2 år gammel er der ikke den
store prisforskel op til en ny!

Meninger/synspunkter ønskes meget gerne!

Med venlig hilsen
"Forhåbentligt snart motorcykelejer"
Claus Rasmussen

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-03-08 10:47

Jeg har haft en bandit 600, importerede den selv fra tyskland, og solgte
den dyrere end jeg købte den, så gensalg må udfra min lille statistik
være iorden.
Du skriver ikke om du vil til sydafrika med fruen bagpå, eller det er
ned til iskiosken. Det sidste kan den fint, du skriver heller ikke om
det er kåbeversionen du kigger efter.
Hvis fruen er halvlang også, så er det med meget bøjede ben bagpå
mvh bo

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-03-08 10:47

og jeg kørte iøvrigt ikke mere end 15 km/l på min

Fra : Moller

Dato : 13-03-08 11:15

Claus Rasmussen wrote:

> - cyklen må gerne køre omkring 20 km/l, og så skal den være behagelig at
> sidde bag på!

Så er du gået helt gal, det er der ingen Bandit der kan.

--
VH
Moller

Fra : Tourer

Dato : 13-03-08 22:21

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
> de dage det er godt vejr,
> - cyklen må gerne køre omkring 20 km/l, og så skal den være behagelig at

En XJ600S/N Diversion kan opfylde dine krav.

--
Tourer

Fra : Moller

Dato : 14-03-08 18:46

Tourer wrote:

> En XJ600S/N Diversion kan opfylde dine krav.

20km/L ??? tvivlsomt.

--
Moller

Fra : Tourer

Dato : 14-03-08 22:34

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> 20km/L ??? tvivlsomt.

Nej Moller, den er god nok. Jeg har selv haft en XJ600S, og ved alm. kørsel
kørte den 20 km/l.

--
Tourer

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 15-03-08 02:27

"Tourer" <fake@invalid> skrev i en meddelelse

> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Nej Moller, den er god nok. Jeg har selv haft en XJ600S, og ved alm.
> kørsel kørte den 20 km/l.¨

Definer alm. kørsel )

mvh Jens
Sydals

Fra : Tourer

Dato : 15-03-08 10:22

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Definer alm. kørsel )

Kørsel på primært landeveje og småveje plus lidt bykørsel med en hastighed
mellem fartgrænsen og klippekortgrænsen, selvom den endnu ikke var indført
på det tidspunkt Det var uden passager og sidetasker, men med topbox.
Ved bedstefarkørsel kunne den køre helt op til 24 km/l.
Det største benzinforbrug jeg har målt er 14 km/l, men det var også op
igennem Tyskland i strid modvind med passagerer, topbox og sidetasker. Jeg
opdagede iøvrigt det øgede benzinforbrug på den hårde måde Da der ingen
tankmåler er brugte jeg triptælleren som tankmåler og fik ikke korrigeret
tilstrækkeligt for modvinden.

Det hører måske også med, at den var helt original. Dvs. ingen KN filtre,
slip-on potter osv.

--
Tourer

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 12:04

On Sat, 15 Mar 2008 10:22:21 +0100, "Tourer" <fake@invalid> wrote:

> [...]
>mellem fartgrænsen og klippekortgrænsen, selvom den endnu ikke var indført
>på det tidspunkt Det var uden passager og sidetasker, men med topbox.

Lyder sindsygt kedeligt.

>Ved bedstefarkørsel kunne den køre helt op til 24 km/l.

Øhh? Hvis ovenstående ikke er bedstefarkørsel, hvad er så? Tomgang?

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 16:11

On Sat, 15 Mar 2008 12:04:23 +0100, Bt wrote:

> Øhh? Hvis ovenstående ikke er bedstefarkørsel, hvad er så? Tomgang?

Hvis Tourer ellers er ham jeg tror han er, så vil jeg tro, at Du kan få nok
op at gøre med at følge med i "bestefartempo" ;-D

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-03-08 17:18

Orla Pedersen skrev:

> Hvis Tourer ellers er ham jeg tror han er, så vil jeg tro, at Du kan få nok
> op at gøre med at følge med i "bestefartempo" ;-D

Jup -

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Tourer

Dato : 15-03-08 18:02

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message

> Jup -

Hej Orla og Kløve.
Det er rigtigt, vi kender hinanden. Jeg har blot fået et nyt alias efter jeg
har fået ny computer. Det gamle var jeg jo ikke ene om, og derfor valgte jeg
et nyt, da jeg oprettede en account på news.

--
Tourer

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 20:28

On Sat, 15 Mar 2008 18:02:25 +0100, Tourer wrote:

> [...]
> har fået ny computer. Det gamle var jeg jo ikke ene om, og derfor valgte jeg
> et nyt, da jeg oprettede en account på news.

Tænkte det nok

Fra : Tourer

Dato : 16-03-08 20:59

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1vilt3bv2ifsq.1bssrcj8r65gl.dlg@40tude.net...

> Tænkte det nok

Du kom nok på sporet efter mit indlæg i Torbens tråd for nogle uger siden

Jeg synes det var en hyggelig tur vi havde for et par år siden. Er det ikke
ved at være tiden til en ny? Enten en lille udlandstur som sidst, eller i
mangel af bedre blot en tur i DK.

--
Tourer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-03-08 21:39

Tourer skrev:
> [...]
> ved at være tiden til en ny? Enten en lille udlandstur som sidst, eller i

det kan der svares meget kort på...
JA!

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 18:42

On Sun, 16 Mar 2008 20:58:33 +0100, Tourer wrote:

> Jeg synes det var en hyggelig tur vi havde for et par år siden. Er det ikke
> ved at være tiden til en ny? Enten en lille udlandstur som sidst, eller i
> mangel af bedre blot en tur i DK.

Det kunne bestemt være hyggeligt, det nye køretøj trænger også til en lidt
længere tur. (Burde også være lettere at rejse op igen når den bliver
"træt" )

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-08 08:22

Orla Pedersen wrote:
> Det kunne bestemt være hyggeligt, det nye køretøj trænger også til en lidt
> længere tur. (Burde også være lettere at rejse op igen når den bliver
> "træt" )

Den er jeg med på - eller måske mere med på at vi ikke skal køre dem så
hårdt at de bliver trætte

TDM'en trænger til en tur udenlands - den har kun oplevet DK og
Helsingborg-Ystad.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 09:54

On Tue, 18 Mar 2008 08:21:38 +0100, Torben Scheel wrote:

> Den er jeg med på - eller måske mere med på at vi ikke skal køre dem så
> hårdt at de bliver trætte

Eller måske rettere, huske at vække cyklerne inden at vi kører

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-03-08 10:09

Hmm - kritisk : http://www.youtube.com/watch?v=LSormc506Ps&feature=related

--
vh
Torben

Fra : Tourer

Dato : 18-03-08 15:25

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Den er jeg med på - eller måske mere med på at vi ikke skal køre dem så
> hårdt at de bliver trætte

Er det ikke mest et spørgsmål om timing, altså hvornår man slår støttebenet
op. Vi har jo set at det både kan gøres for sent og for tidligt

--
Tourer

Fra : Tourer

Dato : 20-03-08 13:02

> [...]
> hårdt at de bliver trætte
>
> TDM'en trænger til en tur udenlands - den har kun oplevet DK og

Lyder godt, så mangler vi blot at finde ud af:

1. Hvorlænge
2. Hvornår
3. Hvor hen
4. Overnatning

Vi bør måske finde et andet sted at detailplanlægge. Når saltet er væk vil
jeg foreslå at vi mødes en dag, både til planlægning og hygge. Hvis Torben
ikke kan finde Jylland, kan vi jo inddrage ham i højdepunkterne via telefon.
Hvad siger I andre?

--
Tourer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-03-08 15:17

Tourer skrev:
> [...]
> ikke kan finde Jylland, kan vi jo inddrage ham i højdepunkterne via telefon.

jooo

nu ar jeg ikke lige kommet igang med vintervedligeholdet - så der går
nok en 3-4 uger før jeg er "på hjul" =8-\

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 15:32

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> jooo
>
> nu ar jeg ikke lige kommet igang med vintervedligeholdet - så der går nok
> en 3-4 uger før jeg er "på hjul" =8-\

Altså.. Kløve for h......

Det ene år staller du op midt i Oktober og det andet år kommer du først
på gaden sidst i April :-/ tsk-tsk........

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-03-08 16:25

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> Altså.. Kløve for h......
>
> Det ene år staller du op midt i Oktober og det andet år kommer du først
> på gaden sidst i April :-/ tsk-tsk........

ja jeg ved det - men i år havde jeg da ret - det sner som bare det her i
det nordjyske lige nu

....men ellers er det sgu så dyrt at have MC i min alder (voksealderen)at
jeg er nød til at arbejde hele tiden

men i år _tror_ jeg nok at jeg slipper for at købe nyt læder

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 16:59

On Thu, 20 Mar 2008 13:02:20 +0100, Tourer wrote:

> [...]
> ikke kan finde Jylland, kan vi jo inddrage ham i højdepunkterne via telefon.

Lyder rimeligt, om en ugestid skulle jeg være på hjulene, og sneen
forhåbentlig væk. Og bortset fra en familieting, og et bronzekursus, så er
forårskalenderen pænt åben.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 11:05

On Fri, 14 Mar 2008 17:45:54 +0000 (UTC), Moller wrote:

> 20km/L ??? tvivlsomt.

Den er go' nok, bare der ikke er "pillet"

Orla Pedersen, "makita" som går 19 Km./l. i snit.

Fra : Moller

Dato : 15-03-08 20:40

Orla Pedersen wrote:

> Den er go' nok, bare der ikke er "pillet"

Tjaaa.... skal jeg over 20km/L tager jeg saxoen, så kan jeg også tanke den
op når jeg handler ind i brugsen til frituregryden ;)

Fra : Moller

Dato : 15-03-08 20:41

Orla Pedersen wrote:

> [...]

Tjaaa.... skal jeg over 20km/L tager jeg saxoen, så kan jeg også tanke den
op når jeg handler ind i brugsen til frituregryden ;)

MZ ETZ 296RV, Suzuki DR500S, Yamaha TDR125R
Saxo 1,5D med snarlig dunst af frityre ;)