Hjelm pr. postordre - sikker transport?
Fra : M.L.

Dato : 10-03-08 10:48

Hej NG,

Så har jeg lige modtaget min nye Schuberth R1 købt på tilbud fra
Louis. Det slog mig da jeg overværede postmanden være en smule hård
ved pakken, at den jo egentlig godt kan have fået nogle knubs
undervejs. Yder-papkassen ser da også ud til at have fået et tryk på
et tidspunkt. Og lige præcis en hjelm er der jo nogle der er ret
nøjeregnende med, mht. tab, stød osv. når den ikke sidder på hovedet..
Jeg havde egentlig regnet med at den ville være emballeret i flamingo,
el. lign., men den lå bare i sin pose i Schuberth kassen.

Hvad er jeres holdning? Er det hysterisk at bekymre sig om den slags?

/M.L.

(Der altid har set det ironiske i at en styrthjelm i pricippet ikke
kan tåle at blive tabt på jorden)

Fra : Studo

Dato : 10-03-08 18:10

On Mon, 10 Mar 2008 09:47:50 -0700, M.L. wrote:

> [...]
> lå bare i sin pose i Schuberth kassen.
>
> Hvad er jeres holdning? Er det hysterisk at bekymre sig om den slags?
hmmm, godt spørgsmål. Men vil mene at en skade fra en sådan belastning
vil give en synlig skade. Men har intet at have det i. Nærmere sådan
lidt, at hjelmen bliver jo ikke støttet indefra, og punktpåvirkning giver
stor udbøjning. Fladepåvirkning, så vil visiret være hoppet af, ligesom
andet kan være rykket løs.

Men igen, aner det ikke.
> /M.L.
>
> (Der altid har set det ironiske i at en styrthjelm i pricippet ikke kan
> tåle at blive tabt på jorden)
Ja, det er pudsigt, og det gælder også for cykelhjelme. Efter jeg så hvor
lidt der skulle til (cykelhjelmen), så passer jeg mere på begge mine
hjelme.

Fra : M.L.

Dato : 10-03-08 11:16

On 10 Mar., 18:10, Studo <rekvalmerFJER...@googlemail.com> wrote:

> [...]
> lidt, at hjelmen bliver jo ikke støttet indefra, og punktpåvirkning giver
> stor udbøjning. Fladepåvirkning, så vil visiret være hoppet af, ligesom

--klip--

Tjah - hjelmen ser fuldstændig intakt ud (og passer desuden perfekt).
Yderkassens skade var heller ikke synlig på Schuberth-kassen indeni.

/M.L.

Fra : Studo

Dato : 10-03-08 20:26

snip
> Tjah - hjelmen ser fuldstændig intakt ud (og passer desuden perfekt).
> Yderkassens skade var heller ikke synlig på Schuberth-kassen indeni.
>
> /M.L.

Så ville jeg ikke være bekymret. Mon ikke så stor en butik som Louis og
et firma som Schubert har styr på hvad en hjelm kan holde til under
transport.

Men jeg kan godt følge din bekymring, for så snart en hjelm har været i
et styrt, er jeg stærk fortaler for at den skal udskiftes.

Fra : HC

Dato : 10-03-08 21:18

M.L. wrote:

> Hvad er jeres holdning? Er det hysterisk at bekymre sig om den slags?

Jeg har også en snublekyse fra Schuberth, som ligeledes blev sendt fra
Tyskland med ordinær post. Den var forsvarligt pakket ind "kasse i
kasse" med original skum/flamingostykker. Der var intet at sætte finger
på, og jeg er sikker på at de ved hvordan sådan noget skal pakkes ind

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : KimT

Dato : 10-03-08 21:49

> [...]
> skum/flamingostykker. Der var intet at sætte finger på, og jeg er sikker
> på at de ved hvordan sådan noget skal pakkes ind

I hvilken butik bestilte/købte du hjelmen?

--
KimT
Super flot SuzukiVX800 til salg:

Fra : HC

Dato : 10-03-08 22:29

KimT wrote:

> I hvilken butik bestilte/købte du hjelmen?

Schuberth C2 til 319EUR fra http://michas4u.de/ via ebay.de.

Hygge,
HC

Fra : Theis

Dato : 11-03-08 21:32

Lige et side spørgsmål..

Hvad kostede fragten??

Fra : M.L.

Dato : 12-03-08 02:22

On Mar 11, 9:32 pm, "Theis" <theisxxxaa...@hotail.com> wrote:
> Lige et side spørgsmål..
>
> Hvad kostede fragten??

EUR 7.95 for ca. 6 kg (hjelm + 4 l olie), mener jeg.

/M.L.

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 12-03-08 08:28

On Mar 10, 5:47 pm, "M.L." <morten.lan...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> /M.L.
>
> (Der altid har set det ironiske i at en styrthjelm i pricippet ikke

Har ikke købt hjelm hos Louis men en del andre ting og sager og
generelt synes jeg de pakker tingene for løst. I min sidste sending
med olie, kædespray m.v var flere ting så bulet at de var tæt på brud.
Det havde nok ikke været sjovt for postmanden hvis en sprayflaske
havde sagt "bum"..