Ang. Bakkeåbning torsdag...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-03-08 16:09

http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/mc_kontrol_100308.htm

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-03-08 16:43

Aragorn Elessar skrev:
> http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/mc_kontrol_100308.htm

Jeps..

I følge min kammerat, som er æggeskal starter man helt ovre på den
"rigtige" side af lillebælt, med alt rådigt udstyr incl helikoptere.
Ligesom der traditionen tro også bliver nogen som sikrer at MC'erne
"kommer godt hjem".

Der er stort politisk pres på politiet for at nedbringe antallet af
MC-ulykker - efter stigningen på ca. 50% i 2007! Så det vigtigt at vi
kører pænt (også denne dag), så vi ikke lægger yderligere argumenter i
munden på de af politikerne som slår på tromme for HK-begrænsninger og
det som er værre!

Generelt bliver der mindst ind til sommer meget øget fokus på MC'er fra
politiets side. Ligesom brugen af helikoptere til hastighedskontrol
også bliver betydeligt mere udstrakt i år, da det virker rigtigt godt
mod MC'er.

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-03-08 07:23

SmaRTrxxv skrev:

> Der er stort politisk pres på politiet for at nedbringe antallet af
> MC-ulykker - efter stigningen på ca. 50% i 2007!

Det er sgu kedeligt at vi er nød til at holde dødstallet højt, for ikke
at risikere store procentvise stigninger i uheldsfrekvensen - med deraf
følgende politisk pres :-\

% er fanme ikke en måde at afregne stigninger på når det drejer sig om
"små" tal!

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Anders Majland

Dato : 11-03-08 08:06

> % er fanme ikke en måde at afregne stigninger på når det drejer sig om
> "små" tal!

Og slet ikke når man sammenligner fra år til år.... Man burde nok have
sammenlignet med en form for gennemsnit af nogle af de foregående ... Men
ser man grafisk på uheldstallene ser det ud til at det stor fald der har
været er vendt - og det er selvfølgelig uheldigt...

Men jeg har ikke lige gravet antal uheld per indregistreret motorcykel
freme - Den siger jo nok lidt mere om uheldsrisikoen end blot at kigge på
tallene for de døde og svært tilskadekomne ..

Citat Andreas Bryld Hansen, chef for færdselspolitiet i vejle: "Vores
erfaring er, at når motorcyklisterne køre af huse efter vinteren, så kører
mange for stærkt fra starten"

Og det kan vel nok have ret i. Jeg kørte en del med bil og trailer på
landevej her i weekendnen. Og jeg så ikke mange motorcyklister med lovlige
hastigheder endsige under klippegrænsen... Selvfølgelig er dem også dem jeg
ser - der kunne jo sikkert gemme sig en halv snes motorcykliser med 90km/t
bag min trailer uden jeg ville opdage dem .... Men jeg er enig med ABH i at
mange kører meget for stærkt allerede her fra starten af sæsonen... I
modsætning til ham tror jeg ikke alverdens kampagner rykker ret meget på der
..... Det er jo så heller ikke sikkert at han gør det - det er bare et af de
få virkemidler han har når der fra politisk side besluttes at der skal gøes
noget ...

Bakkeåbningen er et af de tidspunkter hvor motorcyklismen får lidt
presseomtale. Og det positive billeder der kan skabes kan bare nemt bliver
overdøbet af nogle få båtnakker med hovedet oppe i røven ...

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-03-08 14:29

Anders Majland skrev:

> [...]
> ser man grafisk på uheldstallene ser det ud til at det stor fald der har
> været er vendt - og det er selvfølgelig uheldigt...

Et andet aspekt som må med her at typen af uheld sidste år..
Der var nogle spektakulære eksempler på dødsulykker hvor meget høj
hastighed indgik, bl.a. et hvor 2 kørte over for rødt med 200 km/t i et
lyskryds i Stenløse!
Nu kunne man nemt sige at det er at generalisere, men det er jo også
netop der sker på politisk plan for være synlig som politiker.. desværre..

Men jeg er helt enig at måske skulle på det over tid, men straks vil der
så være nogle som ville pege fingre af politi og polikere, "fordi de ser
passivt til fra sidelinjen mens folk bliver dræbt i hobetal på vejene!"

Thore

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-03-08 18:38

Anders Majland skrev:
> [...]
> ser - der kunne jo sikkert gemme sig en halv snes motorcykliser med 90km/t
> bag min trailer uden jeg ville opdage dem ....

... Hvilket alene bekræftiger at folk der kører med trailer notorisk
kører 28,6% for hurtigt...

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-08 14:02

> ... Hvilket alene bekræftiger at folk der kører med trailer notorisk
> kører 28,6% for hurtigt...

*hvisker* - sig det ikke til nogen - men jeg forsøger at holde holde mig på
29,9% (Kombinationern GPS og fartpilot er god optimere den slags)

Men hvis man ikke i det mindste følger med lastbilerne (dvs 89km/t) så
skaber man mange farlige situationer fordi man trækker en lang kø....

Jeg tror påhængsfolket er delt meget i to. Enten ligger de med 70 eller
derunder eller også med 90-91km/t

/A

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 12-03-08 14:23

Anders Majland skrev:

> [...]
>
> Men hvis man ikke i det mindste følger med lastbilerne (dvs 89km/t) så
> skaber man mange farlige situationer fordi man trækker en lang kø....

- jeg kørte Århuhs/Fredericia på motovej forleden. Jeg kørte 110 Km/t og
blev overhalet konstant. Jeg var næsten til gene i trafikken...
/niels

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-08 14:25

> [...]
> "rigtige" side af lillebælt, med alt rådigt udstyr incl helikoptere.
> Ligesom der traditionen tro også bliver nogen som sikrer at MC'erne

Jeg tror der bliver god plads på nørrebrogade iår - Vejret er ihvertfald
ikke forårsagtigt ... Minder mig mere om det rusk vi har haft hele
vinteren... Så hvis ikke det var fordi jeg allerede er kørt herover til
"djævleøen" så gad jeg nok ikke... Men nu tager jeg nok alligevel derind med
termokanden i topboksen og vinterluffer og uldstrømper ...

/A - der vil være omrking Nørrebrogade 209 fra godt 17:00