Hund tør hud der klør (Lab/Retriver)
Fra : jama

Dato : 11-03-08 10:46

Sidst jeg skrev, fik jeg et par råd bla. saft/salve etc., men grundet ny PC
er disse råd røget.
Det er vores Lab/Retriver, der slikker sig på inder lår så hårene
forsvinder, den bider ikke, som ved loppe angreb, den har fået Fronline så
ingen lopper. Nogen kalder det Lab/Retriver problemmet (tør hud)?
Jeg smør den med kopattesalve og har også givet (predison) som er en dårlig
løsning og kun bruges ved røde knopper (så en uge) så hved nogen ellers
noget, der kan afhjælpe disse gener, så ville jeg bli en glad mand.
Selvfølgelig er dyrlæge spurgt (salve/piller) er der ikke noget der hjælper
må jeg nok til LandbrugHøjskolen, som ikke ligger lige ved siden af.
Mvh.Jama

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-08 11:44

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hjælper
> må jeg nok til LandbrugHøjskolen, som ikke ligger lige ved siden af.

Hej Jama

Har hørt om problemet før, og har ikke andet end 2 midler...

Lad mig straks understrege, at dette, kan have været tilfældigt...

Hvidløg og Hybenpulver... Hver for sig, virkningsløse, men sammen, har de
virket.
Spørg mig ikke hvorfor... Det blev opdaget ved en tilfældighed, og jeg har
ikke kunnet finde en grund til, at de sammen skulle modvirke dette
problem... Kender du nogen, der har lidt af hvert, så prøv at låne dig frem,
for virkningen skulle kunne ses, næsten omgående... Skulle det ikke virke på
din hund, så har det da i det mindste, ingen skadelige bivirkninger.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-03-08 12:50

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> Hvidløg og Hybenpulver... Hver for sig, virkningsløse, men sammen, har de
> virket.

Hvidløg har antibakterielle virkninger, og er godt i forbindelse med
hudlidelser, hvad hybenpulver gør godt i den forbindelse ved jeg ikke.
det er kendt for at have en gavnlig effekt på feks. gigtpatienter, men har
nu ikke hørt/læst at det skulle have effekt på huden.

Mvh. marie

Fra : jama

Dato : 12-03-08 04:50

> [...]
> på
> din hund, så har det da i det mindste, ingen skadelige bivirkninger.

Takker det prøver jeg selvfølgelig.
jama

Fra : jama

Dato : 12-03-08 05:33

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-08 10:34

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

Fronline

Hej igen Jama

Altså som skrevet, det var noget af en tilfældighed, at det blev opdaget, så
den dosis begge opgiver, for at give den optimale effekt.... Men det vigtige
er åbenbart, at begge gives samtidigt.
Da ingen af delene, dengang, egentligt blev givet, for at afhjælpe dette
problem, som ejeren formodede, var kronisk.
Hyben fik hunden, for noget, som vel egentligt ville svare til en
tennisalbue hos os.... Dette blev så, fordi han havde hørt, at hvidløg var
så pokkers sundt... Okay, det havde han hørt før, og også givet før, uden
det havde påvirket hundens hudproblemer.... Så det var med stor undren, han
kunne konstatere, at begge dele, samtidigt, havde en meget klar gavnlig
effekt.... Men altså, det er et chancespil, for det kan jo have været
tilfældigt.... Men jeg er helt sikker på, at mange hundeejere, allerede nu,
venter spændt på at høre, om det også hjælper din hund.

M.V.H....Benny..

Fra : jama

Dato : 12-03-08 15:21

> [...]
> nu,
> venter spændt på at høre, om det også hjælper din hund.

OK, jeg vil give det i maden doseringen spørger jeg Mata om(mon ikke et par
skefulde af hver) teske/spiseke? Hvad siger du?
jama

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-08 09:30

> [...]
par
> skefulde af hver) teske/spiseke? Hvad siger du?

Hej igen Jama

Tja, det var så vidt jeg husker, ikke ret meget... Ikke mere, end man kunne
blande det i et glas saft, og det stadig kunne drikkes, så en spiseske, var
det i hvert fald ikke ).... Nok nærmere det første.... Jeg ved ikke, om
der er forskel i doserne, for der er jo kommet flere, og billigere mærker på
markedet siden. Til hunden er det jo nok lidt efter vægt.
Okay, Hyben er ikke det værste, men du vil nok næppe, overfodre den med
Hvidløg, der er en ret kraftig aroma ved dette, som hunden kan slæbe rundt
på i et stykke tid, og næppe til sine omgivelsers store begejstring ...

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-03-08 10:02

> [...]

> Hvidløg, der er en ret kraftig aroma ved dette, som hunden kan slæbe rundt
> på i et stykke tid, og næppe til sine omgivelsers store begejstring

Vær opmærksom på, at hvidløg i for store doser kan være giftigt for hunden!.
jeg bruger det til mine 3 hunde, som bliver barf-fodret.
den største på 33 kg får en halv teske knust hvidløg i olie i sit foder
dagligt, jeg ved ikke hvad jeres vejer, men så har du lidt at gå ud fra.

Mvh. Marie

Fra : jama

Dato : 13-03-08 15:20

> [...]
> Hvidløg, der er en ret kraftig aroma ved dette, som hunden kan slæbe rundt
> på i et stykke tid, og næppe til sine omgivelsers store begejstring

Jeg takker igen Benny, som er på pleten, som en MIS, når hjælp behøves. Jeg
prøver med begge opskrifter og giver en teske af hver, jeg håber bare Mata
har begge midler, jeg bor på landet, så disse forretninger, der har disse
ting, ja dem er der ikke ret mange af (Mata og apotek), så jeg må prøve
Mata/Apotek ellers er det til Roskilde, som vi alligevel skal til imorgen.
Jeg har forresten prøvet, at gi hunden et enkelt fed hvidløg og den tog det
pænt.
Mvh.Jama

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-08 02:33

> [...]
> Jeg har forresten prøvet, at gi hunden et enkelt fed hvidløg og den tog

Hej igen Jama

Ja, men vær nu lidt varsom.... For Hvidløg kan jo altså overdrives, og så er
de ikke sunde længere.

M.V.H....Benny..

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-03-08 13:03

> [...]
> Selvfølgelig er dyrlæge spurgt (salve/piller) er der ikke noget der
> hjælper må jeg nok til LandbrugHøjskolen, som ikke ligger lige ved siden

Hvad fodrer du hunden med? En del hunde bliver allergiske overfor
forskellige indholdsstoffer i tørfoderet. Så vil Barffodring måske være en
løsning.

Har du prøvet at give tilskud af olie, f.eks. fiske- eller lakseolie, der
skulle have en gunstig effekt på hud- og pelsproblemer.

mvh Anelise

Fra : jama

Dato : 12-03-08 04:52

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du prøvet at give tilskud af olie, f.eks. fiske- eller lakseolie, der
> skulle have en gunstig effekt på hud- og pelsproblemer.

Takker
Ja, men vil nu også prøve/bruge torske levertran.
jama

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-03-08 11:41

> [...]
>
> Takker
> Ja, men vil nu også prøve/bruge torske levertran.

Hvis du bruger et lødigt tørfoder, så indeholder det alle de vitaminer, som
hunden har brug for, derfor kan du komme til at overdosere hunden med A og
D-vitaminer, hvis du bruger torskelevertran.

Fiske- og lakseolie indeholder kun ubetydelige mængder af disse vitaminer og
kan derfor bruges som tilskud til tørfoderet.

mvh Anelise

Fra : jama

Dato : 12-03-08 15:14

> [...]

> Du har ret,jeg vil gi lakseolie, som også var det min Dyrlæge foreslog.
> Jeg sov i timen, tak. (selvfølgelig det det er et vitamin tilskud
jama

Fra : Pwh

Dato : 11-03-08 20:55

jama, skrev:
> Sidst jeg skrev, fik jeg et par råd bla. saft/salve etc., men grundet
> ny PC er disse råd røget.

Mit råd, prøv med barf

/Jens (hvis hunde ingen pelsprobs har)

Fra : jama

Dato : 12-03-08 05:05

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Mit råd, prøv med barf
>
> /Jens (hvis hunde ingen pelsprobs har)

Takker
Har hørt om det, men jeg tror ikke lige, det er det alene (tørkost), da jeg
også har kørt u. tørkost. Dette med tør hud og måske kløe har jeg tilgengæld
hørt skulle være racens (Lab/Retriver) skyld ? Jeg har haft mange
hunde/katte og dette er den første med disse problemmer, så jeg tror på det
med racens skyld?.
Men alle råd vil selvfølgelig blive prøvet. Også nye
jama