computer kører i ring hjælp behøves akut
Fra : victor

Dato : 11-03-08 09:58

hej ng

I går startede min computer med en fejlskærm, der indikerede at "windows
blev ikke lukket korrekt" og
gav flere muligheder:
fejsikret tilstand (3 udgaver) og
start windows normalt (hvor systemet sidst virkede).

Computeren blev lukket normalt hvorfor meddelelsen undrede mig.

Derefter er det umuligt at komme forbi den skærm!!
Den starter på at indlæse windows - men opgiver og går tilbage til
ovenstående valg.

Da jeg alligevel havde et nyt MB liggende, jeg ville sætte ind, gjorde jeg
så det i aftes. (Det andet var 4 mdr gammelt men med færre specifikationer
og en irriterende meddelelse om at update NDI tror jeg - det har virket OK,
og førnævnte er vist et problem som MB BIOSTAR NF520-A2 har med AMD??).

Problemet persisterer!!!

Konfiguration nu:

MB: ASUS M2N sli deluxe
RAM: 2 x 2 Gb DDRtwin 6400 G
CPU: AMD dualcore 6000+ box (3GHz)
GPU: geforce xpert vision 7600 GS (ikke sli . før lo.... virker)
PSU: LC power SILENT GIANT 6550 gp 550w
HD: SATA maxtor 160 Gb
og IDE: Hitachi deskstar 260 Gb

HD har været sat til hver for sig - samme problem.
(begge kører Windows XP sp 2 med nyeste opdateringer).
alt er mindre end 4 mdr. gammelt.
Jeg er på herrens mark! Da jeg skiftede bundkort så jeg nøje på CPU'en og
der var intet usædvanligt at bemærke.
hjælp hjælp hjælp
1000 tak.

mvh ingeborg

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-03-08 10:13

"victor" <victors@post.FJERNDETTEcybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derefter er det umuligt at komme forbi den skærm!!
> Den starter på at indlæse windows - men opgiver og går tilbage til

Det ligner noget jeg engang oplevede med en lidt ulden PSU. Når det skete
var der ikke andet at gøre end at reinstallere. Så kørte den normalt i ca 14
dage, hvorefter problemet opstod igen. Det var jo rent ud sagt p....
irriterende, frustrerende og uholdbart. Jeg købte en ny PSU, formatterede og
reinstallerede fra bunden, og så var problemet løst

Jeg ville prøve om problemet løses med en anden velfungerende PSU. Evt kan
du risikere at skulle lave en Repair eller formattering og nyinstallation af
Windows. Der kan være nogle essentielle Windows filer der har taget skade,
som gør at du ikke længere kan starte op i Windows. Evt sætter du harddisken
over i en anden maskine først for at foretage nødvendig backup.

Fra : victor

Dato : 11-03-08 10:21

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> irriterende, frustrerende og uholdbart. Jeg købte en ny PSU, formatterede
> og reinstallerede fra bunden, og så var problemet løst

Hej Per -

Tusind tak for hurtig respons, nu tror jeg også min PSU er banditten, jeg
har lige prøvet at starte maskinen
igen - og nu er der INTET der starter - dog er der et lille LED på MB, der
indikerer at der er strøm på og CPU-blæser kører
en enkelt omgang og derefter pfft.
jeg prøver at tage PSUen tilbage til forretningen til ombytning / nykøb og
skriver tilbage om resultatet.
Jeg har hældt 6000 kr ud på dette dumme dyr - og min gamle møgmaskine kørte
mere stabilt omend langsommere.
Det er VILDT frustrerende.

med sørgelig hilsen,
ingeborg

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-03-08 10:28

> [...]
> en enkelt omgang og derefter pfft.
> jeg prøver at tage PSUen tilbage til forretningen til ombytning / nykøb og

Jeg håber da det løser problemet. En lille tilbagemelding er også velkommen

Fra : jama

Dato : 11-03-08 10:27

> [...]
> alt er mindre end 4 mdr. gammelt.
> Jeg er på herrens mark! Da jeg skiftede bundkort så jeg nøje på CPU'en og

Hvis du kan starte den op i fejlsikker? Så prøv rep. af systemfiler med sfc
/scannow med XPs CD i.

Fra : victor

Dato : 11-03-08 10:31

> Hvis du kan starte den op i fejlsikker? Så prøv rep. af systemfiler med
> sfc /scannow med XPs CD i.

Hej jama,
den vil ikke starte op i fejlsikret heller - den kører i ring, eller som du
kan se af den sidste
udvikling nu kører den slet ikke! Jeg prøver PSU og skriver tilbage.
mvh ingeborg

Fra : jama

Dato : 11-03-08 10:55

> [...]
> du kan se af den sidste
> udvikling nu kører den slet ikke! Jeg prøver PSU og skriver tilbage.

OK, så misforstod jeg det, troede den kørte i ring i den forstand, at den
kun ville starte op i F8. Så ikke, at den heller ikke ville starte i F8,
undskylder.
Jama

Fra : Peter

Dato : 11-03-08 13:04

> [...]
> start windows normalt (hvor systemet sidst virkede).
>
> Computeren blev lukket normalt hvorfor meddelelsen undrede mig.

Harddisk fejl. Din boot.ini er smadret.

Ved at sætte et nyt bundkort i, har du så yderligere udbygget alle
muligheder for fejl, for et nyt bundkort kræver andre drivere end dem der
ligger på din harddisk, for de er jo til det gamle bundkort.

Du har to muligheder:

Ny installering fra bunden, som absolut vil give den mest stabile og
hurtigste installation.

En reparation af den nuværende installation, hvorved alle de programmer, du
har installeret, forbliver uændret, dog skal alle Windows updates samt 3.
part drivere installeres igen.
Samtidig er du 100% åben for angreb fra nettet (Blaster virus), indtil div.
updates er installeret, med mindre du befinder dig bag en router, så få som
det første dit antivirus program installeret.

PeterB

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-03-08 23:28

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> div. updates er installeret, med mindre du befinder dig bag en router, så
> få som det første dit antivirus program installeret.

Kun delvist rigtigt. Hvis det er en installationscd med sp2 incl. er den
ikke åben for angreb.

Kurt

Fra : Pico

Dato : 11-03-08 23:58

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]

Hvad med at hive netledningen ud indtil antivirus og firewall er på plads,
det er da ikke nødvendigt at have forbindelse til nettet for at installere
win
--
MVH
Pico

Fra : ingeborg3660

Dato : 26-03-08 01:21

hej alle -

så er computeren oppe igen - og problemet var vist harddisken?! Jeg fik en
ny strømforsyning (arkangel fra LG) og det hjælp lidt på tegningen.
Derefter kørte den tilforladeligt - men med nogen knurren.
Da jeg kørte med ide-disk master med dvdbrænder som slave - så tog jeg
skridtet fuldt ud og købte en ny SATA disk og installerede alt fra bunden.
Men efter jeg har læst de andre indslag, så kunne virus jo altså være
skurken.
jeg har antivirus programmet avg free edition - men det er måske ikke godt
nok, jeg har også firewall og opdatererer windows regelmæssigt -ligesom jeg
scanner for både virus, adware og spyware (har spydoctor).
Men derfor kan den jo vel være inficeret.
Tak for hjælp og råd !!

mvh ingeborg

Fra : ingeborg3660

Dato : 26-03-08 01:25

> Men efter jeg har læst de andre indslag, så kunne virus jo altså være
> skurken.

undskyld - peter skriver jo harddisk fejl - jeg læser som en idiot - ja,
harddisken var fejlbehæftet (tog hele kræet med ned til en
computerforretning - hvor jeg købte arkangel - og de fældede så dommen over
harddisken).
men nu snurrer det - gud ske lov!

Fra : Mads

Dato : 26-03-08 20:32

On Wed, 26 Mar 2008 01:20:42 +0100, "ingeborg3660"
<ingeborgs@post.cybercityFJERN.dk> wrote:

>jeg har antivirus programmet avg free edition - men det er måske ikke godt
>nok, jeg har også firewall og opdatererer windows regelmæssigt -ligesom jeg
>scanner for både virus, adware og spyware (har spydoctor).

Så er der heller ikke ret meget mere du kan gøre. AVG er et af de
allerbedste antivirus programmer og du får ikke meget mere sikkerhed
ved at købe et af de andre antivirus programmer der findes.
Jeg har selv brugt AVG i adskillige år og har endnu ikke oplevet en
infektion som ikke kunne klares.

mvh Mads