JTAG, ARM, gdb og linux
Fra : Preben

Dato : 10-03-08 21:03

Hej

Jeg sidder og prøver at få hul igennem til et jtag-interface på en atmel arm7 kreds.

Jeg har fået openocd op at køre og fået hul igennem til kredsen. Spørgsmålet er nu hvordan jeg får
gdb til at spille sammen med openocd?

Skal gdb være cross-compilet til arm-kredsen eller hvordan gøres dette? Og hvordan forbinder jeg gdb
til openocd? Hvordan loades den kompilerede kode til RAM og eksekveres herfra?

Med venlig hilsen

Preben Holm

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 22-03-08 19:49

On Mon, 10 Mar 2008 21:03:05 +0100, Preben <64bitNONOSPAMno@mailme.dk>
wrote:

>Skal gdb være cross-compilet til arm-kredsen eller hvordan gøres dette?
Ja, det gøres ved at læse lidt i GDB readme filerne
hint:
Donwload GDB source koden fra: http://sourceware.org/gdb/
Pakke koden ud i Linux/Cygwin og udføre noget i stil med:
$ ./configure --target=arm-elf
$ make
$ make install

>Og hvordan forbinder jeg gdb til openocd?
Det kommer an på hvordan OpenOCD enumereres på PC'en. Som en COM port
eller en LPT port?

>Hvordan loades den kompilerede kode til RAM og eksekveres herfra?
Læs GDB manualen Eller også er Google din ven.

/Thomas