AIX Problemer med boote til maintenance mo~
Fra : Gitte Tøgersen

Dato : 10-03-08 09:48

Hej alle

Er der nogen som har oplevet dette før, og hvad gjorde I ???

I går skulle jeg boote min vio server til maintenance mode for at kunne
sætte padmin password
(enten er brugeren låst, eller også er der een som har ændret det uden min
viden..... )

Jeg har prøvet på 2 måder:
1:
allokerede et spot via min nim server (spottet var den samme som den er
blevet installeret med for få dage siden)
Bootede til sms menu
Valgte at boote fra netværk
Valgte 'Select Access this Wolume Group and start a shell'

2.
Igennem nim (smitty nim_mac_op), valgte jeg samme spot som ovenfor
Bootede til sms menu
Valgte at boote fra netværk
Valgte 'Select Access this Wolume Group and start a shell'

I begge tilfælde fik jeg ikke mulighed at vælge en disk som jeg kunne starte
op på, (kunne overhovedet ikke se nogen diske)
og jeg stod så i 'ok' prompten, og havde ikke mulighed for at accesse /usr,
da den ikke var kendt
(/usr/lig/boot/getrootfs: no such file or dir. )

Det eneste jeg til sidst kunne (havde ikke mere udetid), var at boote vio
serveren normalt op igen, hvilket den godt kan, og så må jeg på een eller
anden måde finde ud af hvad der er galt, og så igen få udetid på et andet
tidspunkt.

Er der nogen som kan hjælpe mig ?????

På forhånd tak,

Gitte Tøgersen