MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista - angiv tilknytning
Fra : Martin Ploug

Dato : 10-03-08 19:28

Hej

Min kærestes far har modtaget en mail
med et vedhæftet .doc dokument.
Når han forsøger at åbne dokumentet,
får han at vide, at der mangler en
tilknytning.

Han har Word 2000 installeret.

Han har prøvet at være inde under
Kontrolpanel > Standardprogrammer >
(Angiv tilknytning) og valgt .doc.
- men uden held.

Jeg har selv først for nyligt købt en PC
med Vista, og er derfor helt grøn i det.

Jeg kan se, at der er en del indlæg på nettet
om lige netop dette, men jeg kan ikke helt
se, hvad løsningen er.

Er der nogen her der ved, hvordan man kan løse det?
Findes der mon en god og overskuelig vejledning til
det på nettet, eller er her nogen, der kan forklare
lidt om det.

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 10-03-08 21:25

Martin Ploug (slet CGKQ7) wrote:
> [...]
> - men uden held.
>
> Jeg har selv først for nyligt købt en PC
> med Vista, og er derfor helt grøn i det.

Jeg havde samme problem på en XP og fik det aldrig rigtig løst, men jeg
gjorde nu heller ikke meget for at få det til at virke. Mit problem var med
Excel filer...

Men en mulighed er at at gemme wordfilen fx. skrivebordet og så åbne den -
så virker det garanteret.

Ellers kan han prøve at installere en anden word viewer måske den kan klare
problemet.

Prøv fx. Open Office - det er gratis

mvh. Per

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-03-08 08:16

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv fx. Open Office - det er gratis

Jeg oplever nu samme problem, selv om jeg kun bruger OpenOffice på min PC.
(bortset fra det, så er jeg ganske tilfreds med OO)
Jeg troede egentlig, at det skyldtes, at folk sendte mig .xls-filer (excel),
og min computer ikke fattede det, men jeg kan så forstå, at jeg muligvis
ville have samme problem, selv om jeg installerede min gamle Office 2000.

Hos mig er løsningen den samme som du angiver med at gemme filen i en mappe
på computeren for så at åbne den derfra. Så går det glat ind i OpenOffice.

Fra : Calle.

Dato : 11-03-08 00:28

"Martin Ploug (slet CGKQ7)" <mploug@CGKQ7pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Findes der mon en god og overskuelig vejledning til
> det på nettet, eller er her nogen, der kan forklare

2000 version kører ikke ordentlig sammen med Vista.
Jeg havde især bøvl med mailprogrammet

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-03-08 21:44

>2000 version kører ikke ordentlig sammen med Vista.
>Jeg havde især bøvl med mailprogrammet
>
>--
> Venlig hilsen
> Calle.