CD-ROM/Drivers til D-Link 410
Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-08 13:08

Jeg har lige købt en ny router af en af en virksomhed som ikke kunne
bruge routeren til deres formål. Det er en D-Link 410. De er desværre
kommet til forlægge den medfølgende CD-ROM hvorpå der ligger drivere
osv.

På selve routeren står der man skal installere CD'en - før routern
tilkobles.

Jeg kan ikke finde softwaren på D-Links hjemmeside. Nogen der ved hvor
den evt. kan downloades?

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-03-08 19:24

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> osv.

> På selve routeren står der man skal installere CD'en - før routern

Ja ja ja, der står så meget på æsker.

> Jeg kan ikke finde softwaren på D-Links hjemmeside. Nogen der ved hvor
> den evt. kan downloades?

Tænd den, find reset knappen og aktiver den med en clips, forbind computer
til den, undersøg hvilken gateway computeren får ... det er nok enten
192.168.1.1 eller 192.168.2.1, ret din browser den vej, log på enten som
admin med password admin, som admin med tomt password eller uden bruger-id
med password admin og konfigurer den, evt. med wizard.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-08 22:16

On Mon, 10 Mar 2008 19:23:53 +0100, "Peter Larsen"
<digilyd@hotmail.com> wrote:

> [...]
>admin med password admin, som admin med tomt password eller uden bruger-id
>med password admin og konfigurer den, evt. med wizard.

Jeg ved fra firmaet, at den metode virker. De købte nemlig to stks de
"kasserede" men det undrer mig bare når der er så stor en mærkat på
den der siger man skal installere CD-rommen først......

Hvordan finder man gatewayen hvis det nu ikke viser sig at være én af
de to nævne adresser?

Kan man se det med ipconfig?

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-03-08 23:50

Karsten Jensen wrote:

> Hvordan finder man gatewayen hvis det nu ikke viser sig at være én af
> de to nævne adresser?

> Kan man se det med ipconfig?

ipconfig /all

Med venlig hilsen