Debugging tools
Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-03-08 08:09

Findes der plugins til apache eller lignende, så man i slow motion (efter
tryk på space, f.eks.) kan følge php parserens gang igennem koden, a la
Firebug til HTML?

Fra : Martin

Dato : 10-03-08 20:19

Jens Thomsen wrote:
> Findes der plugins til apache eller lignende, så man i slow motion (efter
> tryk på space, f.eks.) kan følge php parserens gang igennem koden, a la
> Firebug til HTML?

Jeps..
Jeg benytter selv Xdebug <http://xdebug.org/>
Dog virker det ikke med "space" men du kan se hvilke ting der bliver
kørt igennem, og hvor langtid løkken eller lign. har taget.
Et lille eks. <http://xdebug.org/docs/profiler>

Det kaldes iøvrigt Profiler det som du leder efter :)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-03-08 20:24

Du kan i hvert fald med hjælp fra Xdebug: http://xdebug.org/
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Lakridserne

Dato : 11-03-08 01:21

On 10 Mar., 08:08, "Jens Thomsen" <j...@nej.nej> wrote:
> Findes der plugins til apache eller lignende, så man i slow motion (efter
> tryk på space, f.eks.) kan følge php parserens gang igennem koden, a la
> Firebug til HTML?

Hvis du vil have serveren til at vente med at afvikle scriptet kan du
også skrive sådan (inde i php):

sleep (3);

eller hvor mange sekunder den nu skal vente... Her venter den 3
sekunder, jeg er ikke helt sikker på at det er helt rigtigt, men jeg
mener at den er skrevet rigtigt...

Lakridserne