Fiamma markise og Sider
Fra : Jens

Dato : 09-03-08 18:04

Hej

Kan siderne til en Fiamma Caravanstore markise monteres således at de
slutter "tæt" til taget eller bliver der en spræk som vinden kan suse ind
ad?

Mvh
Jens

Fra : Anette

Dato : 09-03-08 18:28

Jens wrote:
> Hej
>
> Kan siderne til en Fiamma Caravanstore markise monteres således at de
> slutter "tæt" til taget eller bliver der en spræk som vinden kan suse
> ind ad?

På den Fiamma-markise vi har, kan man slutte sidevæggene næsten helt tæt.
Sidestykket køres ind i en slidske på panelet, som har en "løs", flad
overside man kan skrue sammen om kanten af selve markisen.
Se evt monteringsvideoen her
http://www.fiamma.it/servizi/video.asp?Lingua=EN&IDVideo=2

ca 1/3 inde kan du se hvordan den sættes sammen

/ Anette

Fra : Jens

Dato : 10-03-08 14:21

Hej

Det du beskriver hedder "privacy room" og er et helt produkt med stænger og
al ting.

Det jeg spørger efter er de løse sider og front man kan købe til mellem
650-1000 kr pr stk til at sætte på en markise - de indeholder så vidt jeg
kan se ingen samle-ting der gør at det bliver tæt mellem tag og sider.
Fronten tror jeg nok skydes ind i en rille i overliggeren for oven, så den
er nok vindtæt.

/Jens

Fra : N. Lindhard

Dato : 10-03-08 18:00

Jens,

Vi har en enkelt side til Fiamma Caravanstore af et andet mærke (DCT?),
og den
slutter ikke tæt mod campingvognens side. De er vel 5-10 cm afstand
(efter min hukommelse og et foto)

Den trækkes på den (næsten) vandrette stang, bindes til den lodrette og
pløkkes i bunden og giver mulighed for at slippe både vand og vind
igennem. Alligevel er vi nu glad for den, når alternativet er et helt
fortelt eller markisen alene. Nypris ca. 1000 kr.

Nic

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-03-08 18:57

"Jens" <mugarbefjern@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se ingen samle-ting der gør at det bliver tæt mellem tag og sider.
> Fronten tror jeg nok skydes ind i en rille i overliggeren for oven, så den

Hej Jens

Nic har ret mht DCT's sider - de slutter ikke tæt til vognen - og heller
ikke til markisen.
Vi har haft Fiamma's sider tidligere - de sættes op på en Rafter (en kraftig
teleskop-alu-rundstok) mellem cv og markisens frontskinne.
Ind mod cv'en er der isyet en løbegang med en elastiksnor med en krog i
enden - den hægter du øverst om Rafter og markisens støttestang mod cv'en og
nederst ind under cv'en til f.eks. støttebenet - og så pøkkes forneden. Det
er meget hurtigere og lettere end det lyder at sætte det op - og vi oplevede
ikke nogle problemer med vand eller træk ind ad sprækkerne mod cv eller
markise.

Vi har nu et Safari-Room - en mere solid løsning men også mere besværlig at
montere - vi overvejer at købe et Fiamma sidestykke til sommerbrug, men den
er vist svær at få til vores "klapvogn".

Forresten har Rafteren en anden, praktisk andvendelse: du ruller bare
sidestykket op omkring den og stikker det ind i cv'en. Dejligt let og
hurtigt i stedet for at afmontere det hele og prøve at folde det pænt sammen
uden græs, blade og jord i

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller