MS Windows
briani 27239
Formatering af USB HD
Fra : goofy

Dato : 09-03-08 18:52

Hejs Ng

Jeg har en HD der pludselig ikke kan ses af min computer.
Da det ikke var vigtige data ville jeg forsøge at formatere den om.

Hd kan ikke ses af f. eks. total commander men under diskhåndterin findes
den og der står 232 gb i orden.
Jeg har lige formateret igen men når der viser 100% OK går der 15-20 sec. og
så kommer der et popup vindu der siger
formatering mislykkes.

men den kan stadig ses i diskhåndteringen og der står i orden.

Hvad gør jeg?
Er det skidtkassen?

Al hjælp modtages med tak

Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-03-08 20:36

On Sun, 9 Mar 2008 18:52:15 +0100, "goofy" <vinbaek@tdcadsl.dk> wrote:

>Er det skidtkassen?

Noget tyder på det...

Hlet sikker bliver du dog først når du piller disken ud af USB-kassen,
placerer den på en IDE / SATA controller og tester den med et
diagnostik værktøj fra harddisk fabrikanten...

<mlr>

Fra : goofy

Dato : 09-03-08 21:09

Hejsa
> Hlet sikker bliver du dog først når du piller disken ud af USB-kassen,
> placerer den på en IDE / SATA controller og tester den med et
> diagnostik værktøj fra harddisk fabrikanten...

Det vil jeg prøve

Steen

Fra : KsNa

Dato : 09-03-08 20:37

"goofy" <vinbaek@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så kommer der et popup vindu der siger
> formatering mislykkes.
>
> men den kan stadig ses i diskhåndteringen og der står i orden.

Jeg ville prøve at partitionere disken før formatering.

Husk iøvrigt at bruge "sikker fjernelse af hardvare" inden du kobler din USB
HDD fra.

Mvh
Kim

Fra : goofy

Dato : 09-03-08 21:11

Hejsa
"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ville prøve at partitionere disken før formatering.
Ok - det vil jeg prøve

> Husk iøvrigt at bruge "sikker fjernelse af hardvare" inden du kobler din
> USB HDD fra.
Det var der det gik galt, så det gør jeg nu - " af skade bliver man klog
sjældent rig" som det gamle ordsprog siger

Steen

Fra : goofy

Dato : 09-03-08 21:41

Hejsa
> Jeg ville prøve at partitionere disken før formatering.

Det gjorde jeg en lille en på 8 mb og så resten som en stor og det virker.
Kan du give mig en forklaring på dette?

Takker mange gange for hjælpen

Steen

Fra : Rado

Dato : 10-03-08 15:11

On Sun, 9 Mar 2008 21:41:26 +0100, "goofy" <vinbaek@tdcadsl.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Det gjorde jeg en lille en på 8 mb og så resten som en stor og det virker.
>Kan du give mig en forklaring på dette?

Kunne tænkes at der var gået kuk i partitionsoplysningerne på disken,
de er så blevet korrigeret ved genpartitionering.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html