Billige priser på reservedele til motor/ d~
Fra : Per Christiansen

Dato : 09-03-08 10:17

Jeg har fundet en dansk side med meget billige priser på reservedele til
motor og drev og div udstyr også nye motore.

Mercruiser.
Volvo
Yanmar
Omc

http://www.marineshoponline.dk/

Per C.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 09-03-08 12:26

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fundet en dansk side med meget billige priser på reservedele til
> motor og drev og div udstyr også nye motore.

> [...]

Det var vel enligt også på tide, at der var en der regulerede prisen, især
taget i betragtning at dollars kursen er faldet 20% det sidste år.

Mvh
Leon

Fra : Per Christiansen

Dato : 09-03-08 20:17

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var vel enligt også på tide, at der var en der regulerede prisen, især
> taget i betragtning at dollars kursen er faldet 20% det sidste år.

Du har helt ret
Et eksempel: 2 kadangkryds til bravo 3 drev 2000kr hos de danske
gribbe, men hos marineshoponline 700kr for 2 kryds.

Det er da noget af en foreskel.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 23:23

Stadigt voldsomt dyrt i forhold til: http://bpi.ebasicpower.com

Mvh
Morten

Fra : Henning

Dato : 11-03-08 12:19

>Et eksempel: 2 kadangkryds til bravo 3 drev 2000kr hos de danske
>gribbe, men hos marineshoponline 700kr for 2 kryds.
>
>Det er da noget af en foreskel.

Skal vi gi' ham 3 måneder, før det resterende kartel har trynet ham?

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-03-08 19:36

> Skal vi gi' ham 3 måneder, før det resterende kartel har trynet ham?

Ja det er sgu hård kost i den branche, man får lige et brev ala "hvis du
ikke overholder gennemsnitlig markedspris på dine produkter kan du ikke
længe gøre dine indkøb hos os".
Og vupti så skal man til at parallet importerer selv en pøs, fordi man er
ude i kulden.

Det er ikke let at være lille og hurtig :-/

Men holder man sig til en net-shop og har man et "kælder-lager", så kan man
godt slippe godt fra det på både motor og elektronik siden.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 14:33

> [...]
>
> Men holder man sig til en net-shop og har man et "kælder-lager", så kan
> man godt slippe godt fra det på både motor og elektronik siden.

Hvordan går det med Hempelpriserne?
Er der nogen, der har observeret konkurrence, efter de fik et knald for
monopololisme?

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 19:22

Nedad ....

www.shipshop.dk tør skilte med -21%. Har netop rundsendt en mail til alle
der er oprettet på deres web ....

www.alttilbaaden.dk har længe køre med skjulte Hempel rabatter ......

Bjarke

snip

Fra : TOSB

Dato : 15-03-08 21:24

Bjarke M. Christensen wrote:
> Nedad ....

> [...]
Klip

Jeg kan ikke lige se, at der er rabat på feks. Hempel Mille Extra.
Har selv lige købt 3 x 75 ml. med rabat i Holbæk (777 kr.), hvilket er en
pæn rabat i forhold til den fra ShipShop 75 ml. a 339 kr.

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv.
ELLER: Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 21:47

De 21% bliver trukket fra når man kommer til betalingen og indtaster en
rabatkode. Det bliver så 800 kr.

Holbæks tilbud er ca 24% rabat og også en ret god pris.

Så der er da lidt konkurrence nu ....

Bjarke

Fra : TOSB

Dato : 15-03-08 22:02

Bjarke M. Christensen wrote:
> [...]
> en rabatkode. Det bliver så 800 kr.
>
> Holbæks tilbud er ca 24% rabat og også en ret god pris.

Klip

Hej Bjarke
Uanset procentudregninger, så er det altså ret dyre dråber, vi er nødt til
at anskaffe
Så der må ligge en pæn bruttoavance til forhandlerne et eller andet sted.
Jeg arbejdede i en periode for FN og havde kontakt med alverdens kolleger.
En af dem, som selv var i samme båd, sagde til mig, at det at have båd kunne
måles på, om man ville blive ked af det, hvis man tog et bundt 100-kr og rev
en hel bunke itu og smed dem i brændeovnen.
Frisk luft og livskvalitet koster et eller andet - læs en hel del.
Godt at konen (hos mig ihvertfald) ikke helt er klar over, hvad fornøjelsen
koster på årsbasis. Hvis hun vidste det, så ville hun garanteret forlange,
at det samme beløb blev brugt til nogle klude og andet til hende personligt.

Hilsen
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 22:45

Ja, sejlads er som at være forelsket. Glad men blottet for realitetssans

Godt den friske luft er så sund !!

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 18-03-08 20:44

Tjaa

Men det er uomtvisteligt at priser ikke er absolute.

Har netop været i Dubai, hvor en liter benzin koster omkring 2 kr - iøvrigt
væsentligt dyrere end da jeg var i Venezuela tidligere.

Men man undres så over at en "oil barrel" (svarende til ca 158 liter) koster
110USD på verdensmarkedet, med dagens dollarkurs er det kun omkring 4 kr
literen.Meen, hvem betaler forskellen i forhold til prisen i Dubai - nå ja,
det gør vi vel. Eller er der noget jeg ikke forstår.

I Dubai købte jeg også en COBB grill, model avanced, til under 400 danske
kroner -inklusiv gratis tænder og opskrifts bøger, og jeg købte nye halogen
pærer (som jeg normalt betaler omkring 50 kroner for herhjemme, til ca 3kr
pr stk), Jeg købte nogle 8 pack duracell batterier (AA og AAA) til omkring
15 kr pr pakke, og en Black og Decker skruemaskine til ca 130 kr (er på
tilbud hos XL til 500 kr lige nu).

Så det er uomtvisteligt, at vi bliver groft snydt af vore omgivelser.

Dette forum sikrer heldigvis udveksling at information...
mvh
/Børge

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47dc4345$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 21:01

Det minder mig om at jeg for nogle år siden havde en morgenmøde i Zürich og
kom hjem med flyveren ved 2-3 tiden. Lige til eftermidagskaffen. Og jeg stod
på gaden lige foran en stor lækker bager. Det var forår og der var
jordbærkager i vinduet. "Jeg tager en med hjem" tænkte jeg (jeg er jo ikke
typen der lader mig genere af de praktiske udfordringer med at have en
jordbærkage med i flyveren....). Men da jeg kom ind i butikken og så prisen
...... 135 kr for en jordbærkage til 4 personer..... Så der blev ingen
jodbærkager den dag ....

Så danmark er ikke det værste sted ....

Om 14 dage skal jeg til USA. Min "stam shop" skal sælge mig nogle ratchmatic
Harken blokke. Det er halv pris ift Danmark.

Bjarke