I anledning af den lille snak om dfm links, samt citater, i forums, blev
jeg opmærksom på, at jeg ikke havde færdiggjort det afsnit af "Pinligt
BMW", som omhandlede den defekte polskomontering.
Kan ses under:
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/service
Ellers har jeg brugt tiden på at smøre udsatte bolte på "makita". Boltene
det bærer lydpotten, boltene ved bagfjederen, som udsættes for masser af
vand, samt snavs, var knastørre :-/ Lejringen af bagdæmperen er derimod
ganske smart. Gode gammeldags gummibøsniger i begge ender.
Jeg tog i
samme åndedrag og stillede en vægt under baghjulet med fjederen afmonteret.
Resultat 22,1 Kg. incl. min nye bagskærm/hugger, (á 400 gram). Det svarer
meget godt til den bevægelige enerti masse. Nu kunne det være spændende at
se samme vejning fra en typisk kædebagsvinger med hjul, (180/55/17), for
sammenligningens skyld. Måske er moderne kardan ikke længere så meget
tungere end kæde.
Nogen der gider ?
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008