Kan man måle hastigheden ?
Fra : Autocadster

Dato : 09-03-08 11:33

Kan man måle hastigheden mellem 2 maskiner på hjemmenetværk ?

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-03-08 11:49

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man måle hastigheden mellem 2 maskiner på hjemmenetværk ?

ttcp må være det oplagte værktøj , uanset hvilken platform de 2 maskiner
kører på.

Fra : Autocadster

Dato : 09-03-08 11:50

Sune Storgaard tastede følgende:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ttcp må være det oplagte værktøj , uanset hvilken platform de 2 maskiner
> kører på.

Hvordan gør man det ?

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-03-08 12:26

> Hvordan gør man det ?

starter den ene som server/reciever:

pcattcp -r (forudsat du bruger windowsporten)

Så starter du den anden som transmitter:

pcattcp -t 10.x.x.x ; altså ip'en på reciever pc'en

http://www.pcausa.com/Utilities/pcattcp.htm
ellers prøv man ttcp på en linux dunk

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 12:48

Kan man ikke sende/modtage større pakker med ttcp?
Jeg ser kun at den overfører 16 Mb på ½ sek.
Kan den ikke teste i længere tid?

/Jacob

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-03-08 16:50

"Jacob Fich" <jacob-du_ved_nok-brafi.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke sende/modtage større pakker med ttcp?
> Jeg ser kun at den overfører 16 Mb på ½ sek.
> Kan den ikke teste i længere tid?

Jo og jo, du kan sætte den til at sende i en evighed indtil den afbrydes
manuelt.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 18:49

Så fik jeg det til at virke! :D

fik 97,3 MB/sek på et gbit netværk, men hjemmelavede kabler (20 M cat6
og 2x5M Can 5e)

Skrev:
pcattcp -r -c -f M på den som skulle modtage
og
pcattcp -t -f M -l 2048000 IP-ADRESSE_TIL_MODTAGER

Her overfører den næsten 3,7 GB over netværket..

/Jacob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-08 15:44

On Sun, 09 Mar 2008 11:33:08 +0100, Autocadster
<autocadster@gmail.com> wrote:

> Kan man måle hastigheden mellem 2 maskiner på hjemmenetværk ?

Ja.

-A